Dbrand är redan tillbaka med nydesignade PS5-sidopaneler

Medlem
Skrivet av Mariva:

Om jag förstått saken rätt så var problemet att de använde sig av PlayStation-loggan på den förra varianten och därav blev varnade av Sony? Nu har de tagit bort den så det "borde" inte vara något problem. Men man ska väl aldrig säga aldrig...

Förra hade inte playstation loggan. Sony ville bara inte att dom skulle sälja dem, utan sälja dom själva.

Kolla vid 1:58, ingen PS logga

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Förra hade inte playstation loggan. Sony ville bara inte att dom skulle sälja dem, utan sälja dom själva.

Kolla vid 1:58, ingen PS logga

Var aldrig tal om någon logga dock, utan det handlade främst om att Dbrand valde att skeppa sina paneler med ett ingraverat mönster som påminner starkt om det som finns på originalet (d.v.s de fyra patenterade symbolerna fyrkant, triangel, cirkel och kryss som är synonymt med playstation).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

cool site design!


signatur

KICK ASS

Medlem
Skrivet av Spawn100:

cool site design!

Håller med!
Riktigt häftig webbsida
https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av matt76:

Var aldrig tal om någon logga dock, utan det handlade främst om att Dbrand valde att skeppa sina paneler med ett ingraverat mönster som påminner starkt om det som finns på originalet (d.v.s de fyra patenterade symbolerna fyrkant, triangel, cirkel och kryss som är synonymt med playstation).

Här är brevet från sony (scrolla ner)

Ja det var ju inte bara ikonerna på darkplates som var problemet, dom har också sålt wraps med playstationloggan😅
Bollarna på dbrand måste skrapa i backen alltså, att dom ens vågar!

Medlem

Sjukt ful design på konsolen till att börja med och det blev inte bättre med de katastrof-fula luftintagen.
Som någon skrev - det ser ut som en kupévärmare. 🤣
PS5'an överlag påminner ganska mycket om hur man trodde hur PS3'an skulle se ut.
Här är Daniel Björkefors illustration ur SuperPLAY.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Otroligt töntig jargong de har på sin hemsida, "checkmate, lawyers", "not illegal" etc.

Men det kanske är vissa kundsegment som går igång på det, föll inte mig i smaken iaf.

Skrivet av gorbatjov:

Inget jag kommer köpa och får hålla med 4liv3 om jargongen. Dbrand känns lite som trotsiga tonåringar även om jag till viss del håller med de.

Jag väntar hellre på officiella produkter från Sony själva om jag nu skulle överväga att byta sidopanelerna.

Skrivet av matt76:

Ja, lite fjortisvarning på jargongen de använder, vilket är extremt löjligt och inte direkt passande för ett seriöst företag. Antar dock att det mest handlar om någon form av marknadsföringstrick, mot en specifik demografi, för att få fler att handla deras produkter och därmed sticka ut gentemot konkurrenterna (vilka det finns många) som säljer sidopaneler till ps5.

Då vill ni verkligen inte kolla in hur de behandlar sina kunder via twitter. Gilla eller hata det men verkar onekligen dra till sig mycket kunder, precis som Donald Trump kunde bli president genom toxicity.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Då vill ni verkligen inte kolla in hur de behandlar sina kunder via twitter. Gilla eller hata det men verkar onekligen dra till sig mycket kunder, precis som Donald Trump kunde bli president genom toxicity.

hahaha lets go brandon!

12
Skriv svar