Guardians of the Galaxy hårdbantar på pc, går från 150 till "runt" 80 GB

Robot
Guardians of the Galaxy hårdbantar på pc, går från 150 till "runt" 80 GB
Medlem

Det va inte illa att nästan halvera kravet på utrymme. Är det 80Gb på konsol oxå tro, det börjar bli fullt där...

Medlem

+1 för veckans underrubrik 😁

Quake-konnässsör

Hmm från 150 till 80... Var resten DLC / skins som de råkade lägga med?

Medlem
Skrivet av almblad:

Hmm från 150 till 80... Var resten DLC / skins som de råkade lägga med?

Antingen det eller så hade de dubletter av alla resource filer eller nått


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Dex
Medlem
Skrivet av Gaara:

Det va inte illa att nästan halvera kravet på utrymme. Är det 80Gb på konsol oxå tro, det börjar bli fullt där...

Har för mig att jag har läst att det tar 40Gb på PS5, men kommer inte ihåg var jag har läst det.

Medlem

Spelet ser skoj ut tycker jag med riktigt vass grafik. PlayStation 4 versionen kan uppgraderas gratis till PlayStation 5 versionen vilket är nice. Blir ett PS4 köp för att uppgraderas till PS5 versionen. Sedan kan jag låna ut spelet till polare som fortfarande har PS4 konsol.

Hoppas det inte tar för mycket plats på PS5an då SSDn är så liten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dex:

Har för mig att jag har läst att det tar 40Gb på PS5, men kommer inte ihåg var jag har läst det.

Ja det va andra bullar mot 150Gb och 80GB, hoppas du har rätt

Dex
Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja det va andra bullar mot 150Gb och 80GB, hoppas du har rätt

Verkar trovärdigt i alla fall. https://twinfinite.net/2021/10/marvels-guardians-of-the-galax...

ELF
Medlem
Skrivet av Zymac:

Antingen det eller så hade de dubletter av alla resource filer eller nått

Kanske även ljud som inte hade konverterats än.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Kanske även ljud som inte hade konverterats än.

Det där får mig att tänka på ett spel för ett antal år sedan, jag kommer dock fasen inte på vilket det var. Men iaf, jag kunde inte förstå hur spelet kunde ta upp så sjukt mycket plats för det var ändå inte något enorm AAA spel.

Kollade runt lite i spelets filstruktur och märkte att ~75% av all lagringsplats som spelet använde bestod av okomprimerade WAV filer...

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det där får mig att tänka på ett spel för ett antal år sedan, jag kommer dock fasen inte på vilket det var. Men iaf, jag kunde inte förstå hur spelet kunde ta upp så sjukt mycket plats för det var ändå inte något enorm AAA spel.

Kollade runt lite i spelets filstruktur och märkte att ~75% av all lagringsplats som spelet använde bestod av okomprimerade WAV filer...

Vill minnas att det var första Titanfall.

ELF
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det där får mig att tänka på ett spel för ett antal år sedan, jag kommer dock fasen inte på vilket det var. Men iaf, jag kunde inte förstå hur spelet kunde ta upp så sjukt mycket plats för det var ändå inte något enorm AAA spel.

Kollade runt lite i spelets filstruktur och märkte att ~75% av all lagringsplats som spelet använde bestod av okomprimerade WAV filer...

Tror det kan vara många som skulle kunna komprimera sina ljudfiler lite mer utan att det märks någon försämring på kvalitén.

Inte riktigt samma sak. Men många installers på GoG tar mer utrymme än när spelet är installerat då man inte kan välja vilket språk man vill ladda ned. Allt är ihopbakat i samma installer. Cyberpunk 2077 är ca 30GB mindre efter installation. Lagom störande.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar