Det är kanske nyttigt för mig att få vänta.

Inaktiv
Det är kanske nyttigt för mig att få vänta.

När jag väntade på NES Classic Mini
När jag tänker tillbaka till 2016 och NES Classic Mini släpptes för första gången så bokade vi den konsolen typ en vecka efter att den hade avslöjats.
Jag ville verkligen ha den och drömde om att få spela gamla klassiska NES spel igen med en vanlig NES handkontroll, precis som jag gjorde som barn. Men det var en vecka försent att boka den, så jag fick ingen konsol när den släpptes.
Jag visste att det skulle komma in fler konsoler men det var ändå jobbigt att behöva vänta. Sen i januari 2017 så tar butiken bort min förhandsbokning och jag kände ”Va?” så jag kontaktade butiken om det och de bad om ursäkt och sade att något måste ha blivit fel och lade tillbaka bokningen åt mig plus att jag fick 100 kr i rabattkod hos de.
Sen i mars 2017 så fick jag äntligen min NES Classic Mini efter fyra månaders extra väntan.

Det är fortfarande inte kul att behöva vänta
Det som jag vill säga med denna bloggen är att jag märkte att det kanske är nyttigt för mig att få vänta ibland. Det är tråkigt i längden, framförallt nu för tiden när man kan se på internet alla de som redan har fått det som jag själv väntar på.

Min längtan efter att spela med Nintendo 64 handkontrollen på nyare konsoler
Nu när Nintendo ser till att man enbart kan köpa deras handkontroller för Nintendo Switch Online från My Nintendo Store, en butik som finns på flera ställen i världen, även i ett flertal länder här i Europa. Men tyvärr finns det inte i Sverige.
Så jag får helt enkelt vänta när man har fått pengar och se när Nintendo 64 handkontrollen som jag väntar på kommit in i butik så att jag kan köpa den.
Har velat ända sedan Virtual Console kunna spela Nintendo 64 spelen med en original handkontroll, därför känns det extra kul att Nintendo ändå släpper den på nytt nu.
Men eftersom den är slut i butik så blir också detta en väntan men lite jobbigare när jag själv måste hålla koll, därför tycker jag bättre om att boka och sedan vänta tills det kommit in i butik utan att behöva göra något mer.

Men som sagt så är det väl bra att få vänta med för det heter ju att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Medlem

Statistics
50 ord på längsta meningen
14 meningar

Ok. Du skriver väldigt lååånga meningar.
Man får anstränga sig för att förstå vad du vill få sagt.

Jag tycker om att ha något att vänta på. Ett framtida mål.
Det är mycket bättre än att känna att ingenting väntar framför en.
Så jag tycker det är nyttigt att få vänta, ja.

Jag förstod inte vad du skrev om Nintendo Store och handkontrollrar.
Får inte kedjor som Media Markt, Webhallen och dylikt sälja Nintendo-kontrollrar?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

/r/patientgamers/

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Jag förstod inte vad du skrev om Nintendo Store och handkontrollrar.
Får inte kedjor som Media Markt, Webhallen och dylikt sälja Nintendo-kontrollrar?

Vanliga handkontroller från Nintendo får säljas men dessa kontroller som endast Nintendo Switch Online medlemmar får köpa säljs endast i specifika Nintendo butiker och sådana butiker finns inte i Sverige, tyvärr.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vanliga handkontroller från Nintendo får säljas men dessa kontroller som endast Nintendo Switch Online medlemmar får köpa säljs endast i specifika Nintendo butiker och sådana butiker finns inte i Sverige, tyvärr.

Okej, det är någon specialare med andra ord.

Tänker du på de här?

https://www.nintendo.com/switch/online-service/special-offers...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Jag skrev den här bloggen väldigt snabbt och pratade om andra saker samtidigt så jag tänkte inte på att jag inte hade nämnt vilken typ av handkontroll jag väntar på.

Den som jag väntar på att köpa är Nintendo 64 handkontrollen.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Ok. Du skriver väldigt lååånga meningar.
Man får anstränga sig för att förstå vad du vill få sagt.

Ja, och ännu längre blev det

Orkade inte gå igenom och ändra i bloggen men lade till så att det märks vilken handkontroll som jag väntar på. (Trodde att jag redan hade skrivit det men hade troligtvis för bråttom)

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, och ännu längre blev det

Orkade inte gå igenom och ändra i bloggen men lade till så att det märks vilken handkontroll som jag väntar på. (Trodde att jag redan hade skrivit det men hade troligtvis för bråttom)

Inga problem. Det är både bra och viktigt att du skriver dina tankar!

Jag har själv fått till mig att jag skriver alldeles för långa meningar.
Långa meningar är vanligt, men gör tyvärr texten svår att förstå.

Här är bra tips för hur man kan hantera långa meningar:
https://sprakkonsulterna.se/gor-langa-meningar-kortare/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar