Se 30 gastkramande minuter från Resident Evil 4 VR

Robot
Se 30 gastkramande minuter från Resident Evil 4 VR

Se inledningen av spelet inför släppet imorgon.

#Capcom, #Resident-evil-4-vr


Medlem

Jag håller mig ifrån alla trailers för detta blir garanterat köp! Sjukt taggad.

Medlem

Inte helt förtjust i hur man kastas mellan VR och "Cinema"-läge hela tiden. Förväntade mig en form av remake där det är VR hela tiden, i cutscenes, hopp genom fönster och melee attacker när fienderna är stunnade. Som REVII, helt enkelt. Kanske är kul att testa men kommer inte köpa.

Medlem

Härligt, men hoppas att det kommer till mer plattformar som sagt.
Lite surt att man fortfarande måste ha PSVR för RE7 VR :/
Samma sak med Hitman, har inga större problem med att det är exklusivt, men efter 2 år så borde det även släppas till andra plattformar, speciellt med tanke på spelarbasen för VR.
Hemskt att behöva vara låst till så begränsad hårdvara samt kontroller som inte är designade för VR dessutom...

Fast skulle det vara exakt samma spel för PC som för PSVR2 så skulle jag förmodligen skippa PSVR2.
Troligen skulle det samma gälla för tidsexklusivt, har oftast inga problem att vänta upp till 2 år, speciellt ifall kvalitén blir rätt mycket högre.

Hade jag haft lite stramare budget(eller lägre prioriterat intresse) så skulle PSVR2 dock förmodligen kunna vara en helt ok lösning.

Medlem

145 000 visningar och ändå ingen engelsk textning, lite synd!
Ser ut att kunna bli intressant men inget jag personligen kommer att köpa VR för.

Medlem

ah vad coolt de verkar ha löst mellansekvenserna. Gillar stilen de använt som "ram" där helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte helt förtjust i att de censurerar/ändrar dialogen för att passa dagens politiska klimat bättre men blir säkert bra!

Medlem

Den japanska streamern var verkligen entusiastisk. förstog ingenting men skrattade en hel del

Kommer köpa spelet imorgon. Jag har bara spelat original GameCuber versionen tidigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av pinky:

Inte helt förtjust i hur man kastas mellan VR och "Cinema"-läge hela tiden. Förväntade mig en form av remake där det är VR hela tiden, i cutscenes, hopp genom fönster och melee attacker när fienderna är stunnade. Som REVII, helt enkelt. Kanske är kul att testa men kommer inte köpa.

Förstår deras val ang cutscenes iaf.
För att slippa designa om cutscenes till VR där du själv har kontroll så gjorde dom ett cinemaläge ist.
Att bli automatisk förflyttad i VR kan vara både obehagligt och "immersive breaking" och det hade varit tvungen att designa om mellansekvenser till "begränsad yta" (för att hänga med i konversationen tex) och samtidigt ha egen kontroll inom den ytan.
"Snålt" ja visst men jag har endå överseende, det är en VR-version av ett gammalt plattskärmsspel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För en annan som inte är alls insatt i VR. Är det någon blandning av "gå framåt normalt" och det där "teleportera framåt" som gör att han ibland flyter och ibland skuttar. Blev fan sjösjuk bara av att se filmen... Antingen eller funkar, men blandningen här kändes oskönt.


signatur

K9
:.:

Medlem

Verkligen synd att det inte finns på annat än Oculus Quest 2, visst OQ2 må vara det mest använda headsettet, men VR kommer aldrig slå igenom riktigt rejält om spel är exklusiva här och där.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av absimilard:

För en annan som inte är alls insatt i VR. Är det någon blandning av "gå framåt normalt" och det där "teleportera framåt" som gör att han ibland flyter och ibland skuttar. Blev fan sjösjuk bara av att se filmen... Antingen eller funkar, men blandningen här kändes oskönt.

Det är rätt svårt att titta på ej icke editerad VR-inspelning om inte den som spelar tänker på hur den rör sig så det ser bra ut på plattskärm.

Man kan använda både smooth och teleport.
Användaren som spelade in på den här filmen använde sig av snap-turn vilket blir väääldigt dåligt på film.
Själv använder jag aldrig snap-turn utan vrider kroppen ist.
Men han ville väll stå framåt mot kameran och inte stå med ryggen emot därför körde han snap-turn.

Smooth turn finns också men vissa har en tendens att bli yr av det, men det blir "bättre på film"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Synd att de inte kommer till PSVR, men gissar det är Move-kontrollerna där som sätter stopp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hörde att det ska blivit censurerat i flera ställen på facebooks begäran, avvaktar tills man sett hur pass omfattande det är.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Hörde att det ska blivit censurerat i flera ställen på facebooks begäran, avvaktar tills man sett hur pass omfattande det är.

Det som tagit borta är delar i konversationer, tex en kommentar om tjejens byst mm.
Sån där japansk gubbsjuka. Som för visso var lite charmen i det hela också som gav spelet en lite b-films känsla.
Men men it is what it is.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Synd att de inte kommer till PSVR, men gissar det är Move-kontrollerna där som sätter stopp.

Hoppas att det bar är tidexklusivt, men då bör det väl komma till PSVR2 i framtiden.
Spelet bör väl i och för sig inte vara så krävande, så när det kommer till prestanda så borde det ju även gå bra att porta till PSVR..

Skrivet av Molotov:

Det som tagit borta är delar i konversationer, tex en kommentar om tjejens byst mm.
Sån där japansk gubbsjuka. Som för visso var lite charmen i det hela också som gav spelet en lite b-films känsla.
Men men it is what it is.

En svår nöt det där.
Det finns oerhört bra spel som är lite creepy och jag vet inte hur det skulle påverka spelet i stort ifall man tog bort detta.
Jämför man med filmer så är väl detta ett sätt att bryta av stressen i spelet/filmen.
Typ som när man ser en seriös film och de blandar in humor, ibland fungerar det bra och ibland så känner jag personligen att jag tappar inlevelsen.
Jag tror att det handlar om att det är för intensivt för många med filmer eller spel där det är för seriöst eller intensivt under lång tid, berg och dalbanan av lycka och skräck kan ibland tillföra en del.

Dessa element är även en stor del av till exempel Metal Gear Solid serien, det kan väl göra situationen och världen lite mer mänsklig än att det bara handlar om krig och död hela tiden typ.

Sen kanske det är lite problematiskt med kultur och extremer, i väst så är det väl viktigt att karaktärer är könlösa typ.
Lite svårt att säga vad som hör hemma i spel, men det blir ju det klassiska här att "snusk" är förbjudet, men våld välkommet.
Ska typ kyrkliga värderingar vara det ända tillåtna?

Jag har ingen fast åsikt i detta, men jag tycker ändå att det är något som man bör reflektera över med en nyanserad bild.
Lite surt att det är en extremt känslig fråga, vilket leder till att det blir svårare att utveckla något i området.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas att det bar är tidexklusivt, men då bör det väl komma till PSVR2 i framtiden.
Spelet bör väl i och för sig inte vara så krävande, så när det kommer till prestanda så borde det ju även gå bra att porta till PSVR..

En svår nöt det där.
Det finns oerhört bra spel som är lite creepy och jag vet inte hur det skulle påverka spelet i stort ifall man tog bort detta.
Jämför man med filmer så är väl detta ett sätt att bryta av stressen i spelet/filmen.
Typ som när man ser en seriös film och de blandar in humor, ibland fungerar det bra och ibland så känner jag personligen att jag tappar inlevelsen.
Jag tror att det handlar om att det är för intensivt för många med filmer eller spel där det är för seriöst eller intensivt under lång tid, berg och dalbanan av lycka och skräck kan ibland tillföra en del.

Dessa element är även en stor del av till exempel Metal Gear Solid serien, det kan väl göra situationen och världen lite mer mänsklig än att det bara handlar om krig och död hela tiden typ.

Sen kanske det är lite problematiskt med kultur och extremer, i väst så är det väl viktigt att karaktärer är könlösa typ.
Lite svårt att säga vad som hör hemma i spel, men det blir ju det klassiska här att "snusk" är förbjudet, men våld välkommet.
Ska typ kyrkliga värderingar vara det ända tillåtna?

Jag har ingen fast åsikt i detta, men jag tycker ändå att det är något som man bör reflektera över med en nyanserad bild.
Lite surt att det är en extremt känslig fråga, vilket leder till att det blir svårare att utveckla något i området.

Jag är lite av åsikten att allt är tillåtet av spelutvecklare sen så är det upp till vardera konsument att besluta ifall det korsar en gräns eller icke för dom.

Om man vill göra helt galna saker i sitt spel som dom flesta skulle finna i helt dålig smak så ska det vara ok. Det speglas i försäljningen.

På samma sätt så är det helt ok i detta fallet att censurera spelet, inget fel med det; dom får göra precis vad dom vill, men blir inget köp för mig.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Jag är lite av åsikten att allt är tillåtet av spelutvecklare sen så är det upp till vardera konsument att besluta ifall det korsar en gräns eller icke för dom.

Om man vill göra helt galna saker i sitt spel som dom flesta skulle finna i helt dålig smak så ska det vara ok. Det speglas i försäljningen.

På samma sätt så är det helt ok i detta fallet att censurera spelet, inget fel med det; dom får göra precis vad dom vill, men blir inget köp för mig.

RE4 har ju också en age rating på "Mature", då kan det ju också ses som lite larvigt att censurera, vem censurerar man för?
Karaktärer och personlighet är ju också lite lurigt här, spelar man spel eller ser på film så behöver man ju kanske inte ha samma åsikt som alla karaktärer som dyker upp.

Men det är väl en svår balansgång, det blir lätt extrema synsätt som får bestämma vad som är ok :/

Det är lite obalanserat och svårt att få grepp om detta som konsument också.
Jag tror inte att spelen alltid utannonserar vad för vuxet innehåll som spelen kommer att innehålla, det är väl lite spoiler också.
Sen så reagerar kanske inte till exempel journalister på detta i spel de tycker är bra, medans spel som de inte gillar lika mycket får mer uppmärksamhet när det kommer till detta.
Det är väl väldigt sällan någon nämner detta om MGS till exempel?

Medlem

För mig berör det inte det som är borttaget.
Mer synd att tilläggen som kom till Re4 inte är med. Kanske det också släpps som DLC ?

Kl 19 då blir det download (Releaser till Quest brukar ske kl 19)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar