Herregud! God of War släpps till pc i januari

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Herregud va taggad man blev !!!

hur är det annars att hoppa in i det här spelet utan noll backstory från de andra spelen?

Behövs verkligen inte, vissa saker som är lite roliga om man kört de andra spelen. Annars är det typ en helt egen story.

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Herregud va taggad man blev !!!

hur är det annars att hoppa in i det här spelet utan noll backstory från de andra spelen?

Inget krav på att spela de äldre spelen först men det ger lite extra krydda och är helt klart värt det. De finns att streama på psnow om man endast har PC.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av almblad:

Sluta håll Bloodborne fången! Släpp den fri! SLÄPP DEN FRI!

Nej tack!

PC MASTER RACE!


signatur

New life, New hope

Medlem

Detta ska spelas!

Avstängd

Det blir ett köp!

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Jättefint och så men vad som saknas från Sonys sida är en tydlig plan.
Ska jag som pc-spelare förvänta mig att storspelen släpps på PC förr eller senare eller kanske inte alls?
Hur långt efter release på konsol är det tal om? Två år? Tre år?

Det här känns som ett typexempel på att vilja ha kakan kvar och samtidigt äta den.
Släpper man spelen till pc och konsol dag ett kommer man att tappa många konsolspelare och då kan man inte heller förvänta sig dubbeldippare framöver.

(Ge mig möjligheten att köpa spelen dag ett till PC så kan jag sälja min PS5, um just det, lär inte hända)

Jag tror på allvar de inte har något direkt plan utan att det blir mer beslut utifrån spelen och vi PC-spelare mer ska se det som "bonus". Sony vill ju fortfarande kränga PS5:or i första hand.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

ZOMG! Bästa nyheten!!!

Medlem

Jag hade gett min ena njure till Sony om dem bestämde sig för att släppa 'Shadow of Colossus' på PC.

Medlem

Min sambo som äger en Playstation hoppade upp och ned av glädje - för min skull. Jag är hypad på grund av honom

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror på allvar de inte har något direkt plan utan att det blir mer beslut utifrån spelen och vi PC-spelare mer ska se det som "bonus". Sony vill ju fortfarande kränga PS5:or i första hand.

Nja, jag tror de har en plan, en smart ekonomisk sådan, och det innefattar inte dag 1 släpp. Minst 2-3 års exklusivt till Playstation först, eller tills spelen knappt säljer mer. När de har nåt en viss "bottennivå" så släpper man det på PC för $50, och säljer kanske någon miljon till, utöver de redan 19,5 milj för GoW.
I slutändan blir det en hel del nya miljoner intäkter för ett tre år gammalt spel, som både finns på PS+ Collection och PS Now.

Det folk måste försöka förstå är att Sony fortfarande försöker/vill att PC-spelarna ska köpa konsolen. I detta fall släpper man GoW inför släppet av uppföljaren nästa år. Detta ger kanske mersmak för vissa PC-spelare, ska de då vänta minst två-tre år innan de kan spela uppföljaren, eller ge med sig, och köpa konsolen? Jag tycker Sonys affärsplan är smart faktisk.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag som fortfarande har det att spela på PS4, haha. Så går det när man avverkar spel i snigelfart.

Samma här. Men jag kommer köpa PC versionen och förmodligen spela på PC fast PS4 versionen samlar damm.

Men för bövelen: Sony GE OSS L A S T OF US P A R T II !!!! På PC!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Samma här. Men jag kommer köpa PC versionen och förmodligen spela på PC fast PS4 versionen samlar damm.

Men för bövelen: Sony GE OSS L A S T OF US P A R T II !!!! På PC!

Det lär komma. Det sålde väl sämre än väntat till ps4 pga all kontrovers. Sonys taktik lär vara: släpp på pc när det inte säljer nämnvärt på konsoll längre och/eller en uppföljare ska hypas upp på ps5. Vågar nästan lova att bloodborne kommer snart också, Det senaste ryktet är att remastern redan är klar till ps5/pc och att uppföljaren är på gång från bluepoint. Förhoppningsvis och kanske mest troligt i någon form av samarbete med fromsoft.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Nja, jag tror de har en plan, en smart ekonomisk sådan, och det innefattar inte dag 1 släpp. Minst 2-3 års exklusivt till Playstation först, eller tills spelen knappt säljer mer. När de har nåt en viss "bottennivå" så släpper man det på PC för $50, och säljer kanske någon miljon till, utöver de redan 19,5 milj för GoW.
I slutändan blir det en hel del nya miljoner intäkter för ett tre år gammalt spel, som både finns på PS+ Collection och PS Now.

Det folk måste försöka förstå är att Sony fortfarande försöker/vill att PC-spelarna ska köpa konsolen. I detta fall släpper man GoW inför släppet av uppföljaren nästa år. Detta ger kanske mersmak för vissa PC-spelare, ska de då vänta minst två-tre år innan de kan spela uppföljaren, eller ge med sig, och köpa konsolen? Jag tycker Sonys affärsplan är smart faktisk.

Bara för Sony men tråkigt för alla andra. Hade folk haft priniciper och impulskontroll skulle dom aldrig lyckas med en sån uråldrig strategi och hålla med på med exklusivitet och dyra priser.

Dex
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Det lär komma. Det sålde väl sämre än väntat till ps4 pga all kontrovers. Sonys taktik lär vara: släpp på pc när det inte säljer nämnvärt på konsoll längre och/eller en uppföljare ska hypas upp på ps5. Vågar nästan lova att bloodborne kommer snart också, Det senaste ryktet är att remastern redan är klar till ps5/pc och att uppföljaren är på gång från bluepoint. Förhoppningsvis och kanske mest troligt i någon form av samarbete med fromsoft.

Tror nog Sony är väldigt nöjda med försäljningssiffrorna för Last of Us 2 då det slog rekord ganska rejält

In its release weekend, The Last of Us Part II sold over four million copies worldwide, becoming the fastest-selling PlayStation 4 exclusive, beating Marvel's Spider-Man's 3.3 million and God of War's 3.1 million in the same period. It had the biggest launch of 2020 for both physical and digital sales.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Jaaaa!!

Ett av de få PS exklusiva spelen jag är intresserad av. Nu fattas bara Bloodborne också, kom igen Sony!

Demon Souls då? Sånt mästerverk till PS3 och remaken var det enda skälet till att jag käpte ett PS5.

Surt om det skulle komma till PC före 2023 för jag har knappt rört det ännu! 🤣


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Nja, jag tror de har en plan, en smart ekonomisk sådan, och det innefattar inte dag 1 släpp. Minst 2-3 års exklusivt till Playstation först, eller tills spelen knappt säljer mer. När de har nåt en viss "bottennivå" så släpper man det på PC för $50, och säljer kanske någon miljon till, utöver de redan 19,5 milj för GoW.
I slutändan blir det en hel del nya miljoner intäkter för ett tre år gammalt spel, som både finns på PS+ Collection och PS Now.

Det folk måste försöka förstå är att Sony fortfarande försöker/vill att PC-spelarna ska köpa konsolen. I detta fall släpper man GoW inför släppet av uppföljaren nästa år. Detta ger kanske mersmak för vissa PC-spelare, ska de då vänta minst två-tre år innan de kan spela uppföljaren, eller ge med sig, och köpa konsolen? Jag tycker Sonys affärsplan är smart faktisk.

Japp. Sony är helt enkelt jäkligt smarta och jämt steget före Microsoft.

Som du säger, jag är också helt säkert att de internt tänker "En PC-version 2-3 år efteråt så får vi in en fin bonusintäkt utan att nämnvärt parasitera på Playstationförsäljningen".

Sen tror jag inte 1 miljon ex räcker. Hittills har sånt som Horizon och Death Stranding varit mycket populärt på Steam och redan lätt sålt 1 miljon var på ett år (i princip till fullpris). Trots att det i mitt tycke inte gjordes jättestor sak av att de kom till PC.

God of War är ännu lite större än Horizon. Jag tror det kan bli 2 milj till fullpris och några miljoner till på rea.


signatur

Memento Mori

Mycket trevligt, för då kanske man kan spela ut det. Började PS4:a versionen en gång men slutförde aldrig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet är redan i toppen på försäljningslistan på Steam, var uppe och sniffade som nr 1-2 ett tag. Fjärde plats just nu:

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globalto...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Å nej vad kul. Äntligen


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Men gud förbannat vad trevligt! Man kan inte klaga, inte så mycket man saknar numera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Riktigt mümsigt för en gammal playstation fanboy som skippade att köpa PS4. Bara Bloodborne kvar nu på listan över must-plays man vill ha till PC.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Bara å gratulera PC-spelarna. Ett helt fantastiskt spel. Jag var inställd på ett nytt same old God of War när det väl kom men fick så otroligt mycket mer.

Medlem

PS-versionen har sålt 19,5 miljoner - det blir många "boy" som sagts runt om i världen.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Men för bövelen: Sony GE OSS L A S T OF US P A R T II !!!! På PC!

Underbart att läsa en positivt inriktad kommentar mot det spelet. Jag älskade det och tycker det fått så ofantligt mycket obefogad kritik <3.

Skrivet av Rakoon:

Bara för Sony men tråkigt för alla andra. Hade folk haft priniciper och impulskontroll skulle dom aldrig lyckas med en sån uråldrig strategi och hålla med på med exklusivitet och dyra priser.

Utan att försvara Sony här så är det väl ändå den principen samtliga företag kör med?

Medlem

Ironiskt att detta spel var det som fick mig att köpa min första Playstation(PS4 Pro) just för jag inte trodde spelet skulle komma till PC. Tror dom skjuter sig själva i foten genom detta beslut.

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av WolfGrin:

Ironiskt att detta spel var det som fick mig att köpa min första Playstation(PS4 Pro) just för jag inte trodde spelet skulle komma till PC. Tror dom skjuter sig själva i foten genom detta beslut.

Det kan ju också innebära att många prövar på det till PC, tycker det är jättebra, sen ser de att uppföljaren kommer till PS5 och vill spela det men orkar inte vänta 3-4 år utan köper en PS5a. Att släppa sina spel till PC är ju inte enbart en ren inkomstkälla utan även reklam för sin konsol och framtida spel.

Hursom så är det här härliga nyheter för alla som inte redan spelat det. Nog ett av mina favoritspel den här sidan millenieskiftet.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ironiskt att detta spel var det som fick mig att köpa min första Playstation(PS4 Pro) just för jag inte trodde spelet skulle komma till PC. Tror dom skjuter sig själva i foten genom detta beslut.

Jag köpte PS3 för att spela The Last Guardian. Tji fick jag!

123
Skriv svar