Forza Horizon har gått guld och ger ett smakprov på sin musik

Robot
Forza Horizon har gått guld och ger ett smakprov på sin musik

Är din kropp redo för släppet i november?

#Forza-horizon-5


Medlem

Lg oled c1 levereras på torsdag.. Min kropp är redo!


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Verkligen inte min typ av musik men jag är 100% redo vroom vroom!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Verkligen inte min typ av musik men jag är 100% redo vroom vroom!

helt klart för lite deathcore


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Gått guld ger väl en liten indikation idag, men med tanke att bland annat Cyberpunk vart försenat efter guld och att de fortfarande jobbar hårt på Day1 patch så betyder det inte så mycket.
Vet inte hur det ser ut längre men förut så brukade utvecklarna ha en Gone gold fest för personalen, men nu så arbetar man säkert hårdast emellan Gone gold och release för att lösa det värsta till Day1 patchen, så kan tänka mig att det inte gäller längre.

Hur som helst så är begreppet urvattnat, jämfört med vad det betydde förr.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Gått guld ger väl en liten indikation idag, men med tanke att bland annat Cyberpunk vart försenat efter guld och att de fortfarande jobbar hårt på Day1 patch så betyder det inte så mycket.
Vet inte hur det ser ut längre men förut så brukade utvecklarna ha en Gone gold fest för personalen, men nu så arbetar man säkert hårdast emellan Gone gold och release för att lösa det värsta till Day1 patchen, så kan tänka mig att det inte gäller längre.

Hur som helst så är begreppet urvattnat, jämfört med vad det betydde förr.

Har inget intresse av spelet själv, dels för att det är racing och dels för att det inte kommer till Playstation, men vad jag vet så har Playground Games alltid lyckats leverera ett utomordentligt spel vid release med allt vad det innebär. Och ser ingen antydan på annat med femman heller.

Ni som lirar Xbox har nog en riktig goding att se fram emot. Perfekt i höst- och vintermörkret.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

It's not a lake, it's an ocean

Ser såååå mycket fram emot detta!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hoppas på en radiokanal med riktigt varm och pulsig cumbia. Då blir spelet garanterat mitt GOTY 2021.

Medlem

Musik i bilspel kan vara det mest överskattade som finns, åker alltid Av först

Medlem
Skrivet av Issue:

Lg oled c1 levereras på torsdag.. Min kropp är redo!

Kör på en 65" C9.
Den får duga tills dess att det går att få tag på en 77" av nyare modell till humana priser 😁

Ska bli kul att testa nya horizon, speciellt med tanke på att jag inte spelat så mycket av tidigare delar.

Medlem

Det enda namnet jag känner till i den listan är Gorillaz.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Som vanligt kör spotiy i bakgrunden för min egen spellista , gillar att på både ps5 o xbox så klarar den att ha spotify körandes i bakgrunden för att ersätta spelets musik.

Den där officiella listan kändes rätt budget o tyvärr typ bara 1-3 låtar som var ok för ett bilspel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Som vanligt kör spotiy i bakgrunden för min egen spellista , gillar att på både ps5 o xbox så klarar den att ha spotify körandes i bakgrunden för att ersätta spelets musik.

Den där officiella listan kändes rätt budget o tyvärr typ bara 1-3 låtar som var ok för ett bilspel.

Hade helst sett att de hade Spotify som en radiokanal i spelet istället.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Hade helst sett att de hade Spotify som en radiokanal i spelet istället.

Det hade nog varit en billig deal...

Medlem

Vill så gärna skaffa det men har ingen aning om hur det kommer funka på en xbox one x, och det är det jag har...får väl vänta lite


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Det hade nog varit en billig deal...

Tänker att man kopplar upp sig mot sitt eget konto likt man gjorde med deras egen musiktjänst i tidigare spel. Heck, de kan ju till och med köra reklamversionen för de som inte har råd med abonnemang.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gått guld ger väl en liten indikation idag, men med tanke att bland annat Cyberpunk vart försenat efter guld och att de fortfarande jobbar hårt på Day1 patch så betyder det inte så mycket.
Vet inte hur det ser ut längre men förut så brukade utvecklarna ha en Gone gold fest för personalen, men nu så arbetar man säkert hårdast emellan Gone gold och release för att lösa det värsta till Day1 patchen, så kan tänka mig att det inte gäller längre.

Hur som helst så är begreppet urvattnat, jämfört med vad det betydde förr.

Du har absolut rätt i att det inte betyder lika mkt som innan patch-tiden (vilket iuf var länge sedan), men det är fortfarande en betydande milstolpe. Guld-versionen är den som skickas för tryck (vilket innebär att för offline spel är det versionen du får) och den har godkänts av både 1st party (dvs MS, Sony etc.) och intern QA även om dessa kan ha "must fix for Day1 patch"-tillägg.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Du har absolut rätt i att det inte betyder lika mkt som innan patch-tiden (vilket iuf var länge sedan), men det är fortfarande en betydande milstolpe. Guld-versionen är den som skickas för tryck (vilket innebär att för offline spel är det versionen du får) och den har godkänts av både 1st party (dvs MS, Sony etc.) och intern QA även om dessa kan ha "must fix for Day1 patch"-tillägg.

Nja, kommer du ihåg Metal gear till PC(tror jag det var), spelet fanns ju inte ens med på skivan.
Vet inte hur det ser ut med Forza, men Gran Turismo kommer ju inte ens gå att spela utan internetuppkoppling.

Så jag vill mena att spelet på skivan inte alltid är klart och ofta så krävs Day1 patch för att det ens ska fungera ok, utan den så spelar man typ en beta(inte samma spel som finns ute på release dagen).

Det finns väl extremfall med typ 40GB Day1 patch också, vill minnas att det även fattats delar i spel vid något sammanhang också, men är inte säker på det.

Sen... hur "fult ord" gick Cyberpunk genom cert på 360 och PS4?
Spelade verkligen någon på Microsoft och Sony genom dessa spel?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nja, kommer du ihåg Metal gear till PC(tror jag det var), spelet fanns ju inte ens med på skivan.
Vet inte hur det ser ut med Forza, men Gran Turismo kommer ju inte ens gå att spela utan internetuppkoppling.

Så jag vill mena att spelet på skivan inte alltid är klart och ofta så krävs Day1 patch för att det ens ska fungera ok, utan den så spelar man typ en beta(inte samma spel som finns ute på release dagen).

Det finns väl extremfall med typ 40GB Day1 patch också, vill minnas att det även fattats delar i spel vid något sammanhang också, men är inte säker på det.

Sen... hur "fult ord" gick Cyberpunk genom cert på 360 och PS4?
Spelade verkligen någon på Microsoft och Sony genom dessa spel?

Ja? Det finns många horribla exempel, det skrev jag ju inget emot. Men om ett spel tillåter offlineläge (och din konsol inte är uppkopplad) så är ju versionen på skivan den du kommer spela så då ligger det ju i utvecklarens intresse att guldversionen ska vara bra.

Cyberpunk är verkligen ett stort frågetecken ja. Jag kan tänka mig stora löften från CDPR mot Sony och MS som sen sket sig. Dock ska det också tilläggas att de båda har ett klassificeringssystem för utvecklare/utgivare som kan ge smärtfriare certifiering eller fler undantag om man har gjort bra ifrån sig tidigare. Anar att CDPR är på deras shitlists nu.

Medlem

Nu kan man förinstallera spelet. 103 GB Mexico. Längtar som fan.

1
Skriv svar