Xbox Series-lagringskort på 512 GB och 2 TB tillkännagivna

Robot
Xbox Series-lagringskort på 512 GB och 2 TB tillkännagivna
Medlem

Trevligt med lite alternativ.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

"Priserna i USA hamnar på 140 dollar för den lilla och 400 för den stora. Direktöversatt blir det 1 200 respektive 2 580 kronor,"

Denna "översättning" låter aningen underlig?

Ambassadör
Xbox

Trevligt med alternativ som sagt, men det är jäkligt dyrt (nej, inte för vad man får, normalt pris blabla).

Som @Margy säger så stämmer inte riktigt konverteringen av priserna Den stora lär landa på över 4000 kr.


signatur

Jump in.

Medlem

2TB-kortet har jag längtat efter! Kommer väl till pass till höstens storsläpp och utökningen av Xbox Game Pass!

Inaktiv

Sugen på 2Tb då det snabbt blir fullt med Game pass. Dock kan jag knappast kalla den prisvärd.

Medlem

Är det här nån form av egna lagringsenheter för xbox som bara fungerar till xbox?
vilket vansinne.
Nåja minns att det vara samma till Xbox 360, totalt överpris för större hårddisk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Margy:

"Priserna i USA hamnar på 140 dollar för den lilla och 400 för den stora. Direktöversatt blir det 1 200 respektive 2 580 kronor,"

Denna "översättning" låter aningen underlig?

Skrivet av Mortaigne:

Trevligt med alternativ som sagt, men det är jäkligt dyrt (nej, inte för vad man får, normalt pris blabla).

Som @Margy säger så stämmer inte riktigt konverteringen av priserna Den stora lär landa på över 4000 kr.

Det ska nog stå 3 580 kr för 2TB

Medlem

120 USD = 1 289 SEK inkl moms
400 USD = 4 296 SEK inkl moms
På detta blir det säkerligen privatkopieringsavgift och andra skatter/avgifter.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det här nån form av egna lagringsenheter för xbox som bara fungerar till xbox?
vilket vansinne.
Nåja minns att det vara samma till Xbox 360, totalt överpris för större hårddisk.

Det gick att lösa tredjeparts hårddiskar till 360 men du blev utan möjlighet att köra original Xbox spel eftersom filer för emulering följde med på hårddiskarna som var Microsoft brandade. Jag köpte ex en 250GB hårddisk till min 360 för halva priset mot en original.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Priserna i USA hamnar på 140 dollar för den lilla och 400 för den stora. Direktöversatt blir det 1 200 respektive 2 580 kronor,"

Denna "översättning" låter aningen underlig?

Som vanligt när de "översätter" så tänker de inte på att USA alltid anger priser utan moms (då varje delstat har egna momssatser) och att vi i Svea har vår moms som alltid ska räknas med. Och så givetvis lite stöldskatter som privatkopieringskatt och lite annat mög för att utfodra lite skattekleptomaner :).

Redaktör
Skrivet av Margy:

"Priserna i USA hamnar på 140 dollar för den lilla och 400 för den stora. Direktöversatt blir det 1 200 respektive 2 580 kronor,"

Denna "översättning" låter aningen underlig?

Så kallat slarv. 3 400 kr skulle det stå.


signatur
Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Som vanligt när de "översätter" så tänker de inte på att USA alltid anger priser utan moms (då varje delstat har egna momssatser) och att vi i Svea har vår moms som alltid ska räknas med. Och så givetvis lite stöldskatter som privatkopieringskatt och lite annat mög för att utfodra lite skattekleptomaner :).

Det var så enkelt att jag översatte 300 dollar istället för 400. Slarv. Moms mm togs inte med. Men jag har frågat Seagate om svenska priser, återkommer om/när jag får svar.


signatur

. . . eller så spelar man ut det spel man har installerat? Fast, det är svårt när det är långkörare som "Warzone" och dyl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Walter S.A. Iego:

. . . eller så spelar man ut det spel man har installerat? Fast, det är svårt när det är långkörare som "Warzone" och dyl.

"Jag har spelat igenom hela MS Flight Simulator. Fasen vilken tid det tog..."


signatur
Medlem

Fullt rimliga priser tycker jag.

Men jag håller fast vid att 500GB M.2 räcker väldigt långt. Man kan ju ha ett par spel som man ofta återvänder till konstant installerade och sedan rotera ut singleplayerspel allt eftersom.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Köpte 1tb häromdagen…

2tb är bra mycket mer attraktivt. Speciellt när dpelen nu blir större och större.

Skrivet av Tomas Helenius:

"Jag har spelat igenom hela MS Flight Simulator. Fasen vilken tid det tog..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Funkar dessa i ps5?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Funkar dessa i ps5?

Nej det är fel anslutning och jag antar att de inte klarar ps5ans krav på läsprestanda.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Funkar dessa i ps5?

Detta är en proprietär hot swap lösning så icke. Syns ganska tydligt på bilderna. Fördelen är att det är lika enkelt som att sätta i en usb-sticka i en dator och du kan snabbt växla mellan olika samt noll risk att köpa "fel". Nackdelen är att en tillverkare tycks ha fått tidsbegränsad ensamrätt så priset blir högt.

Medlem

J*klar va dyrt med extra lagring asså. Uff....

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Detta är en proprietär hot swap lösning så icke. Syns ganska tydligt på bilderna. Fördelen är att det är lika enkelt som att sätta i en usb-sticka i en dator och du kan snabbt växla mellan olika samt noll risk att köpa "fel". Nackdelen är att en tillverkare tycks ha fått tidsbegränsad ensamrätt så priset blir högt.

Tycker det är värt ändå för att slippa krångel med att köpa fel, MS har gjort det enkelt att skaffa och ansluta. Ps5 o andra sidan...

Avstängd
Skrivet av anon_118566:

Detta är en proprietär hot swap lösning så icke. Syns ganska tydligt på bilderna. Fördelen är att det är lika enkelt som att sätta i en usb-sticka i en dator och du kan snabbt växla mellan olika samt noll risk att köpa "fel". Nackdelen är att en tillverkare tycks ha fått tidsbegränsad ensamrätt så priset blir högt.

Kontakten är standard CFexpress typ B, men med nästa generations PCIe 4.0. Finns inte på marknaden än men är på väg. Teoretiskt skulle man kunna ha en adapter och hotswappa vilken M.2-SSD somhelst. Men det krävs att konsolen formaterar SSD:n när man kopplar in den. Det som händer nu är att man får ett felmeddelande.

Vi får väl se vad de har för planer.

Medlem

Varför inte som på one... usb-c, ssd wroom

Medlem

En bra sak. Det är Seagate. En dålig sak. Det är bara Seagate som får tillverka dem just nu. Förhoppningsvis får fler tillverka snart.

Medlem

...var det inte krav på minst 1tb för att direct storage (eller vad den nya snabba lagrings-läsnings-tekniken hette med windows11) skulle fungera (förvisso på win11, but still)? Så hur kan det fungera på xbox med 512gb disk men inte windows11?

Skrivet av Gaara:

Tycker det är värt ändå för att slippa krångel med att köpa fel, MS har gjort det enkelt att skaffa och ansluta. Ps5 o andra sidan...

Tror inte Sony ville göra samma misstag som med PS Vita. Där hade man väl nån liknande lösning för att utöka lagringsminnet. Man hade memory sticks istället för att köra standard Sd-kort. Var väldigt dyrt och mycket skit fick dom väl för det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det här nån form av egna lagringsenheter för xbox som bara fungerar till xbox?
vilket vansinne.
Nåja minns att det vara samma till Xbox 360, totalt överpris för större hårddisk.

Det går ansluta en extern SSD via USB också om man vill.
Detta är ett alternativ för att utöka direct strorage, dvs inga långsammare laddningstider för Series X|S optimerade spel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Det går ansluta en extern SSD via USB också om man vill.
Detta är ett alternativ för att utöka direct strorage, dvs inga långsammare laddningstider för Series X|S optimerade spel.

Är det billigare? Har du exempel på en sån HDD? Blir så väldigt dyrt med dessa SSD.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar