Sony-patent låter stream-tittare betala för att rösta bort spelare

Robot
Sony-patent låter stream-tittare betala för att rösta bort spelare

Även om betalning inte är obligatoriskt för att systemet ska funka.

#Patent, #Streaming


Medlem

Precis vad vi behöver i spelvärlden.
Att rika människor ska diktera vilka människor som får spela eller inte.

Framtiden är underbar.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Framtiden är underbar.

Vi lever i denna framtiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tror att detta har potential att kunna missbrukas å det grövsta. Nätmobbningen skulle kunna tas till helt nya nivåer.

Avstängd

Ögnade genom patentet lite snabbt och det verkar mer som att det är tänkt åt kanske något kommande spel av någon typ.
Det nämns även också endast "pay with units" vilket inte behöver betyda pengar, utan kanske någon in-game/in-app förtjänad valuta.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Ibland tar man patent bara för att äga patentet.
Företaget jag jobbar på gör så här hela tiden för att sätta krokben för konkurrenter. Vi kom på det först tävling.

Skribent
Skrivet av 4thePlayers:

Ögnade genom patentet lite snabbt och det verkar mer som att det är tänkt åt kanske något kommande spel av någon typ.
Det nämns även också endast "pay with units" vilket inte behöver betyda pengar, utan kanske någon in-game/in-app förtjänad valuta.

Jag tror inte att det är något specifikt spel eftersom de använder olika exempel, som Fifa, Madden, Call of Duty etc. Verkar mer som en generell lösning för spelstreaming.

Angående att det endast nämns "pay with units" så är det inte så jag tolkar det. Ta detta stycke som exempel:

"In one embodiment, the interface to enable providing of feedback to the cloud gaming system enables spectators to pay in full a fixed price to have a player removed from playing the video game, and the removal of the player is performed by the cloud gaming system when payment in full of the fixed price is received from the spectator."

Det nämns inget om "units" i koppling till detta.

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tror inte att det är något specifikt spel eftersom de använder olika exempel, som Fifa, Madden, Call of Duty etc. Verkar mer som en generell lösning för spelstreaming.

Angående att det endast nämns "pay with units" så är det inte så jag tolkar det. Ta detta stycke som exempel:

"In one embodiment, the interface to enable providing of feedback to the cloud gaming system enables spectators to pay in full a fixed price to have a player removed from playing the video game, and the removal of the player is performed by the cloud gaming system when payment in full of the fixed price is received from the spectator."

Det nämns inget om "units" i koppling till detta.

Ah ok.. Som sagt. Ögnade bare genom lite snabbt.
Skit-stil om det skulle visa sig vara så att man kommer kunna betala för att sparka ut andra spelare.

Som tur är är ju detta bara ett patent och inget som nödvändigtvis blir verklighet.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Skribent
Skrivet av 4thePlayers:

Ah ok.. Som sagt. Ögnade bare genom lite snabbt.
Skit-stil om det skulle visa sig vara så att man kommer kunna betala för att sparka ut andra spelare.

Som tur är är ju detta bara ett patent och inget som nödvändigtvis blir verklighet.

Nej, precis. Har svårt att se att det skulle bli någon hit. Vet inte riktigt varför de hänvisar till "units" här och där. Kanske för att undvika att nämna någon specifik valuta, eller så är det någon intern valuta man kan kan erhålla på något sätt och sedan sätta sprätt på. Vi får helt enkelt se om de bestämmer sig för att använda systemet.

eld
Medlem

Det konstiga är ju att folk redan gjort liknande implementationer för spel, då twitch-viewers har kunnat interagera på hundra olika sätt med spelarna på en server, inklusive att kicka folk.

Medlem

Jag hade velat haft möjligheten o kicka folk från twitch
Det finns folk där som streamar som definitivt borde hitta på något annat i livet.. typ söka hjälp för sina uppenbara psykiska besvär.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av eld:

Det konstiga är ju att folk redan gjort liknande implementationer för spel, då twitch-viewers har kunnat interagera på hundra olika sätt med spelarna på en server, inklusive att kicka folk.

Nu tror jag att du antingen ljuger eller har missförstått artikeln.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nu tror jag att du antingen ljuger eller har missförstått artikeln.

26 Best Games with Twitch Integration – 2021

Är sonys patent verkligen så unikt och nyskapande?

Medlem

Kan inte se patentet

Medlem

Låter bra, då kanske alla irriterande barn (och ryssar) landar tillsammans på egna servrar. Ser dock ingen realistisk implementering utanför sportspel.

Medlem

Som om internet behöver fler sätt att mobba folk

Medlem
Skrivet av kebbe:

Låter bra, då kanske alla irriterande barn (och ryssar) landar tillsammans på egna servrar. Ser dock ingen realistisk implementering utanför sportspel.

Tycker de som vill att varenda server ska vara ett specialanpassat safe space är mer tröttsamma.

Medlem
Skrivet av loerk:

Tycker de som vill att varenda server ska vara ett specialanpassat safe space är mer tröttsamma.

Nu vet jag inte om du har eller haft småbarn, men när jag hade en sådan och hittade tid att spela så ville jag fan inte hamna på en server med skrikande småungar. Du får tycka jag är hur jävla tröttsam som du vill, det skiter jag spegelblankt i 😄

Medlem

Lite som när man spelade CS förr. Fick jag eller någon annan för bara KD/ratio så kunde man nästan räkna med att någon i andra laget startade en votekick/voteban och fick tillräckligt med röster för att lyckas.
(Obs kan hända att även jag gjort mig skyldig till detta)

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nu vet jag inte om du har eller haft småbarn, men när jag hade en sådan och hittade tid att spela så ville jag fan inte hamna på en server med skrikande småungar. Du får tycka jag är hur jävla tröttsam som du vill, det skiter jag spegelblankt i 😄

Det finns en mutefunktion i princip varenda spel. Om du tycker att det är så extremt jobbigt att ungar dummar sig så kan du ju bara tysta dem.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det finns en mutefunktion i princip varenda spel. Om du tycker att det är så extremt jobbigt att ungar dummar sig så kan du ju bara tysta dem.

Inte särskilt smidig eller bra lösning att sitta och muta individuella eller ta bort en viktig funktion helt. Jag förstår att inte alla servrar kan eller bör vara "safe spaces", men är det inte lite fånigt att klanka ner på oss som inte gillar skrikande småbarn eller ryssar med ruttna tungor när vi spelar? Det är möjligt att du aldrig blir irriterad av dessa saker eller aldrig tröttnar på att klicka på "mute", men jag tvivlar starkt att så faktiskt är fallet.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Inte särskilt smidig eller bra lösning att sitta och muta individuella eller ta bort en viktig funktion helt. Jag förstår att inte alla servrar kan eller bör vara "safe spaces", men är det inte lite fånigt att klanka ner på oss som inte gillar skrikande småbarn eller ryssar med ruttna tungor när vi spelar? Det är möjligt att du aldrig blir irriterad av dessa saker eller aldrig tröttnar på att klicka på "mute", men jag tvivlar starkt att så faktiskt är fallet.

Ser det väl mer som ett ickeproblem när det oftast tar någon sekund att mutea personen. VOIP används mindre och mindre också och behövs inte alls i vissa spel. Kan också tycka att det är roligt att driva med såna personer i spel som t.ex. DayZ.

1
Skriv svar