Spel för en sjuåring

Medlem
Spel för en sjuåring

Halloj

Grabben sitter och nöter roblox. Men jag blir lite trött på att 90% av spelen är hjärndöda "klick-spel" som de utformat så
att man ska köpa robloxvaluta.

När han inte köra roblox så lirar han en del minecraft

Han är 7 år och jag vill att han ska få lite mer kvalité i sin spelupplevelse.

Vad lirar era barn? Vad kan ni rekommendera för PC-spel?

Medlem

Rekommenderar alltid Lego-spelen. Riktigt bra som coop-spel oxå. Vet dock inte hur bra dom är i coop på pc


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Det här lirar mina ungar

Playstation 4:
Rayman Legends
Dragon Quest Builders
Minecraft Dungeons
Lego-spelen

Nintendo:
Super Mario Bros. Deluxe,
Super Mario Kart
Animal Crossing
Zelda Botw

PC:
Roblox, Minecraft och Valheim
- "Shark Bite" är nog det enda bra Roblox-spel jag känner till.

Jag tror Rayman Legends finns till PC med?
Även några Lego-spel?
_
Det är svårt att försöka styra över vad ungarna spelar. Om alla i klassen spelar Roblox och Minecraft så vill dina ungar också vara med i umgänget. Vänta bara tills de hittar Friday Night Funkin' i Roblox... adjö musiksmak.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

phi
Medlem

Våldsspel med mycket blod och död så att han blir en avtrubbad och känslokall psykopat som jag och alla andra barn som växte upp med såna spel.

Medlem
Skrivet av phi:

Våldsspel med mycket blod och död så att han blir en avtrubbad och känslokall psykopat som jag och alla andra barn som växte upp med såna spel.

Låter som vi är lika gamla

Medlem
Skrivet av phi:

Våldsspel med mycket blod och död så att han blir en avtrubbad och känslokall psykopat som jag och alla andra barn som växte upp med såna spel.

Yep låter som du och jag, en helt felutvecklad person med två älskade katter med fysik som fritidsintresse utöver spel


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

"I am fish" har min grabb haft mycket kul med

https://store.steampowered.com/app/1472560/I_Am_Fish/

"I Am Fish är ett charmigt fysikbaserat äventyr med fyra modiga fiskar i huvudrollen, som tvingats lämna sitt hem i ett djuraffärsakvarium. Simma, flyg, rulla och tugga dig mot havet i en jakt på frihet och för att återförenas igen."

Medlem

Tänkte köpa Flåklypa till sönerna sen när det kommer (jag erkänner visst egetintresse :-), men jag har skolat dom med lite Flåklypa filmer på netflix (eller om det var hbo) så de borde uppskatta det

https://store.steampowered.com/app/1668080/Flklypa_Grand_Prix...

Medlem

Min dotter kör mycket sea of thieves och human fall flat.

Medlem
Skrivet av Normandie:

Tänkte köpa Flåklypa till sönerna sen när det kommer (jag erkänner visst egetintresse :-), men jag har skolat dom med lite Flåklypa filmer på netflix (eller om det var hbo) så de borde uppskatta det

https://store.steampowered.com/app/1668080/Flklypa_Grand_Prix...

haha underbart när han kör gasen genom golvet

Medlem

Risk of Rain 2? Min dotter är för ung för spel öht så har bara lirat tillsammans med en vän och hans 10-åring men det borde funka om man är 7 år också. Annars har du ju massor med gamla retro-spel som går att lira på PC

Medlem
Frilansare

"Hästspelet" Red Dead Redemption 2 är poppis har jag hört...
(Disclaimer, hon får bara rida runt! och samla hästar! Pappa sitter med)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

"Hästspelet" Red Dead Redemption 2 är poppis har jag hört...
(Disclaimer, hon får bara rida runt! och samla hästar! Pappa sitter med)

För när det ska skjutas, då tar pappa över och visar vilka effekter hagelbrakarn har på nära håll!

Medlem

Har ni provat build battle, sky wars, bed wars och liknande i Minecraft? Det älskade min dotter i den åldern. Precis lagom utmanande multiplayer. Tror att servern med allt sådant heter hypixel.

Kan också rekommendera att ladda ner folks världar i Minecraft. Finns massvis med roligt.

I övrigt har jag dåligt med tips. Fortnite kanske? Eller väntar ni några år ytterligare innan det blir skytte mot mänskliga mål?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Minecraft, Terraria, Lego-spelen, I am fish (fruktansvärt roligt även för pappa ).

( Och Dark Souls så han lär sig rätt från början! )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

För när det ska skjutas, då tar pappa över och visar vilka effekter hagelbrakarn har på nära håll!

Garvade högt, vet inte om det var så kul 😂

Medlem

Kör minecraft dungeons med min sjuåring nu. Helt ok underhållning för mig också. Han älskar det.

Medlem

Forza horizon för öppen värld där man kan köra runt som man vill.

Rocket league för kul split screen och enkel mekanik.

Slime rancher tycker mina barn i den åldern om men kräver att du är med lite och förklarar.

Plants vs Zombies battle for neighborville, kul och "tokig" tredje persons skjutare. Kan köras offline i split screen.

Bonusfråga: finns det några nya bra spel med svensk tal? Senaste jag minns är Little big planet.

Medlem

när jag var typ sju år spela jag minecraft.

Medlem

Jag spela oftas dragon quest också.

1
Skriv svar