Diskutera – Vilket open world-spel är bäst?

Robot
Diskutera – Vilket open world-spel är bäst?

GTA 3 är förmodligen det viktigaste, men allra bäst är..?

#diskutera, #gta-3, #open-world


Medlem

Skyrims öppna värld för utforskande, Witcher 3's story och MGS V / Far Cry 4 gameplay.

Medlem

Spelade GTA 3 igår, definitivt inte bäst men kanske viktigast. Bäst är Red Dead Redemption 2 och inget kommer ens i närheten.

Inaktiv

WoW Classic, TBC, WotLk. Sen har det blivit mindre och mindre open för varje expansion känns det som.

Avstängd

Tycker Breath of the Wild är bäst, magisk värld, häftigast geometri och hur man tar sig fram.
Gameplayet är också invävt i världen på ett bra sätt och känns organiskt, väldigt stor frihetskänsla.

Gillade även Morrowind innan det blev quest markers och fast travels överallt i Elder Scrolls men gameplayet var inte jätteroligt egentligen.

Medlem

Breath of the Wild utan tvekan. Det har dock room for improvement, så tvåan kan potentiellt bli det bästa någonsin när det kommer ut.

Skribent

Jag tror det blir dött lopp mellan The Elder Scrolls IV: Oblivion och GTA IV. Oblivion för att världen var så jäkla mysig och att man verkligen kände upptäckarglädje när man rände runt bland ruiner och skogar. GTA IV för den otroliga fordonsfysiken och den rätt mörka stämningen i handlingen.

Medlem

GTA V utan tvekan

Medlem

Utan Tvekan Xenoblade Chronicles X.

Frilansare

Witcher 3 va? Eller? Ja. Men gillade Morrowind också.

Medlem

Rankat efter eget tycke:

1. Kingdom Come: Deliverance
2. Red Dead Redemption 2
3. Assassin's Creed: Origins
4. Assassin's Creed: Odyssey
5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Medlem

Vice City är en av favoriterna.
Kanske inte för dess open world men ändå

Medlem

Svårt att svara på och beror väldigt mycket på vad man räknar som open world. Personligen anser jag att Final Fantasy 7 till stor del är open world och då skulle jag såklart ranka det som nummer 1, tror det är många som inte håller med där dock.

Days Gone, Nier: Automata, Far Cry 5, Horizon och Ghost of Tsushima skulle jag nog ranka högt.

Medlem

Legend of Zelda, A Link To the Past, Metroid och Super Metroid.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör

Första Red Dead Redemption var magiskt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Pecman2:

Tycker Breath of the Wild är bäst, magisk värld, häftigast geometri och hur man tar sig fram.
Gameplayet är också invävt i världen på ett bra sätt och känns organiskt, väldigt stor frihetskänsla.

Gillade även Morrowind innan det blev quest markers och fast travels överallt i Elder Scrolls men gameplayet var inte jätteroligt egentligen.

Haha BOTW har typ den tråkigaste världen

Jag skulle säga Assassins Creed Unity, om det räknas. Fantastisk stad att uppleva.

Medlem

Utan tvekan BOTW. En helt ny standard som ingen annan är i närheten av.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Svårt att säga, men Sleeping Dogs är nog min favorit i stadsmiljö i alla fall.

Skrivet av TheVoomyOne:

Svårt att svara på och beror väldigt mycket på vad man räknar som open world. Personligen anser jag att Final Fantasy 7 till stor del är open world och då skulle jag såklart ranka det som nummer 1, tror det är många som inte håller med där dock.

Days Gone, Nier: Automata, Far Cry 5, Horizon och Ghost of Tsushima skulle jag nog ranka högt.

Personligen så skulle jag inte räkna Nier: Automata som open-world heller, då det tekniskt sett är olika banor som är ihopsatta med korridorer (kloaker och andra trånga passager där nästa bana kan laddas i bakgrunden), inte en enda stor fri spelvärld.

Medlem

Gta san andreas back in the day älskade jag.
Idag star citizen

Medlem
Skrivet av Caene:

Rankat efter eget tycke:

1. Kingdom Come: Deliverance

Japp. Helt överlägset enligt mig.

Avstängd
Skrivet av Rakoon:

Haha BOTW har typ den tråkigaste världen

Jag skulle säga Assassins Creed Unity, om det räknas. Fantastisk stad att uppleva.

Smaken är som baken.
Jag gillar vertikalitet och häftig geometri och att utforska rent fysiskt, typ kolla bakom saker, vad man hittar uppepå saker, under saker o.s.v. Sådant är BotW överlägset på.

Världen var också väldigt varierad med stora fält, höga berg att klättra upp på, man kan klättra i träd(hur många spel kan man göra det i?), death mountain och Goronbyn, skogar, en öken med gigantiska sandvarelser under sanden och valross(?)-surfing, Gerudostaden, Fågelstaden, Zoras Domain, en djungel, platåer uppe på berg, två väldigt mysiga japanska byar, söderhavsö-byn som låg vid stranden, Robinson Cruse-ön där man blev av med alla sina items, 3(?) mystiska labyrinter att utforska, de tre drakarna som flyger runt, stjärnfall som man kan hämta, den mystiska hjorten eller vad det var vid sin källa, great fairys, de mysiga karaktärerna man stöter på, olika hästar man kan tämja, Ganon's slott som man kan smyga in i redan från början för att hitta bra loot, hela området runt det som är vaktat av livsfarliga guardians, hur väder påverkar gameplayet, att man måste ha rätt kläder för temperaturen alternativt hitta recept på maträtter som håller en varm o.s.v., fysiken i striderna att man kan använda sina omgivningar för att slåss med fienden etc.
Kan inte komma på något spel med lika varierad värld.

Jämförelsevis tycker jag att exempelvis Skyrim har en väldigt tråkig värld, allt ser likadant ut, karga halvsnöiga landskap, trähus och stenruiner.

Medlem

Fallout 4 är min favorit, speciellt far harbor.

KoP
Medlem

Red Dead 2 på första plats för mig. Den är nog den enda öppna världen som verkligen känns riktigt levande. Detaljrikedomen har ingen än så länge lyckats att slå.

Medlem

Troligen Sea of Thieves för min del, resan till piratlegend var magisk. Red Dead 2 är helt klart en annan favorit men spelvärlden där lider lite av innehålls-problemet där det ska hända någonting konstant, du kan ha fantastisk djur-AI ute i naturen i ungefär 5 minuter innan du blir attackerad av någon grupp banditer eller hillbillys, det får världen att kännas mindre än den är.

eld
Medlem

Res dig upp, så där ja, vad heter du?

Inte ens nattens storm kunde väcka dig, du svamlade massa om open world spel som inte är de bästa openworld spelen men vi har nått Morrowind nu, världens bästa open world spel!

Medlem

Red dead 2 utan konkurrens. Rockstar satte ribban med gta 5 år 2013 och ingen kunde toppa det tills de själva gjorde det 5 år senare. Rockstar spelar i en helt annan liga

Medlem

The witcher 3! Älskar fortfarande att utforska den fast man har några hundra timmar i det.

Ambassadör
Xbox

Red Dead Redemption 2. Aldrig förr, eller senare, förlorat mig i en spelvärld på det sättet. Magiskt!

The Witcher 3, Assassin's Creed Origins, Skyrim, Oblivion, Morrowind, Red Dead Redemption är andra som nästan når fram på olika sätt.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

RDR 2 har den bästa öppna världen, tycker jag nog. Tyvärr håller inte den mer snitslade storybanan alls lika hög nivå, så det bästa open world-spelet vill jag inte kalla det. Då vinner nog istället Witcher 3 även om det har med andra anledningar än den öppna världen i sig att göra. Närmsta utmanare är nog Kingdom Come.

Ska man istället utse bästa spel utefter vilket lir som bäst nyttjar just open world-konceptet så säger jag nog Subnautica.

Geeks Gaming

Fallout 3. Ya! I said it!
Bästa atmosfären i ett openworld spel. Hittar nya saker hela tiden, även om man spelat genom de typ 20 gånger. Nog mest minnes värda introduktion av en öppen värld jag varit med om när man går ut vaultet. Sen allt random som kan hända när man rör sig mellan quests som även kan påverka vissa quests.

Sen går jag emot alla som skriver RDR2... Ångra verkligen de köpet. Ja världen är snygg och uppdragen är roliga. Men att ta sig mellan ställena va nog något av det tråkigaste jag varit med om.

Skriv svar