GTA: The Trilogy släpps 11 november

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Måttligt sugen, men verkar som om San Andreas kommer till Game Pass dag 1.

https://www.trueachievements.com/n47491/gta-san-andreas-defin...

Och GTA 3 definitive edition kommer till PS now

Grand Theft Auto III – The Definitive Edition will be available on PlayStation Now starting December 7.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/4kaa7414o5k979...


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade lätt betalat 600kr för en äkta remake men inte för det där.

Har man som jag inte kört något av dem innan så är det ju värt. Gissar på att jag kommer ha att göra över 100timmar per spel så över 300timmar är inte dålig speltid för 600spänn.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Visst ser det bättre ut, men vill ju veta om man gjort någonting med kontrollerna. Om jag inte minns helt fel kunde man väl inte se sig omkring (styra kameran) med höger styrspak i gta 3 tex?

Från Playstation Store:

Citat:

Tre ikoniska städer, tre episka berättelser. Spela de genredefinierande klassikerna i Grand Theft Auto: The Trilogy – Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City och Grand Theft Auto: San Andreas. Alla tre har uppdaterats för en ny generation och allt från ljussättning och miljöer till texturer och renderingsavstånd har fått ett rejält lyft. Dessutom fungerar styrningen och siktet som i Grand Theft Auto V, vilket ger dig bättre kontroll och större frihet att utforska trilogins livliga och detaljrika städer.

Skrivet av Påskmust:

Från Playstation Store:

Ahh, låter lovande. Är ju främst kontrollerna som gjorde att jag inte orkade spela alltför länge sist jag prövade spelen.

Medlem

smarta dom är med detta så kan man inte köpa dom gamla spelen längre på Steam

Skribent
Skrivet av 4thePlayers:

Och GTA 3 definitive edition kommer till PS now

Grand Theft Auto III – The Definitive Edition will be available on PlayStation Now starting December 7.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/4kaa7414o5k979...

haha får Switch då Vice City via Nintendo Online XD

(Hoppas kan man ju)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade hoppats på en mer "realistisk" grafikstil i nya versionen även om det bara är remaster.
Det ser alldeles för tecknat ut för min smak.
Förmodligen har man väl helt enkelt höjt ribban efter GTA5. Svårt att gå tillbaks. Blir nog inget köp.
Låter spelen förbli minnen där dom såg helt fantastiska ut

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Och GTA 3 definitive edition kommer till PS now

Grand Theft Auto III – The Definitive Edition will be available on PlayStation Now starting December 7.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/4kaa7414o5k979...

Japp, det är dock inte dag 1, om man nu ska vara petig.

Personligen skiter jag i vilket, inte intresserad av trilogin. Även om grafiken trots allt ser okej ut, så tror jag inte det åldrats så väl.

Medlem

Om man redan köpt dom till ps4 får man uppgradera dom då ?

Redaktör
Skrivet av Lethenstroom:

Är det 11 november som gäller för switchen också då ni inte nämner det i artikeln eller är det inte fastslaget där än?

Ja, samma. Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Well det ser ju lite bättre ut, men verkligen inte 600 kr-bättre.
Blir pass för min del.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg faktiskt bra ut
Sen är det länge sen jag spelade dessa spel så kan vara kul att återuppleva.
Det är ju trots allt 3st 4/5 - 5/5 spel 👍

Samma här och håller helt med. Har helt glömt bort story och karaktärer vilket passar perfekt


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Upptäckte det precis nu när jag gick in på E-Shop på Nintendo Switch.
Det kostar 599 sek där och de bekräftar också att det Grand Theft Auto 5 styrningen som dessa spelen använder sig av.

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Är det 11 november som gäller för switchen också då ni inte nämner det i artikeln eller är det inte fastslaget där än?

Det stämmer, bara att det stod fel pris i nyheten eftersom det kostar 599 på Switch.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har man som jag inte kört något av dem innan så är det ju värt. Gissar på att jag kommer ha att göra över 100timmar per spel så över 300timmar är inte dålig speltid för 600spänn.

Har man aldrig spelat spelen är det värt för det är fantastiska spel.

KoP
Medlem

Var intresserad enda tills jag såg priset. Betalar inte 600 för gammal skåpmat.. remastrat eller ej.

Medlem

Ser oerhört fattigt ut och definitivt inte värt 600 kronor. Som några andra är inne på vore en renodlad remake något helt annat. Tack, men nej tack.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Hade köpt på direkten om det grafikmässigt skulle matcha åtminstone GTA V

Men detta är väl till telefonen?! Så har jag iaf fattat det som? Vilka plattformar kommer de till mer?!

EDIT: De var tydligen ett spel till Xbox/PC LOL 😂😂

fue
Medlem
Skrivet av Knalle:

Ser oerhört fattigt ut och definitivt inte värt 600 kronor. Som några andra är inne på vore en renodlad remake något helt annat. Tack, men nej tack.

Vad förväntar du dig? 12k upplösning? Lätt värt att spela med ett förbättrat kontrollsystem.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Men detta är väl till telefonen?! Så har jag iaf fattat det som? Vilka plattformar kommer de till mer?!

EDIT: De var tydligen ett spel till Xbox/PC LOL 😂😂

Hur kunde du missa att detta va till PC och konsol? 😂

Medlem

Det här ser ju helt åt helvete ut. Dom har klistrat på massa högupplösta texturer utan att på något sett bevara texturdetaljerna som fanns innan. Bara för att något är högupplöst betyder inte det att det är automatiskt bra. Det är dock inte Rockstar som har gjort remastern utan studion som gjorde mobilporten, de har fullständigt kört över original artstylen. Vem som helst som håller på med grafik kan se att det här är ett totalt grafiskt spaghetti.

Medlem

Frågan är om själva uppdragen / storyn håller med dagens mått. Spelen idag har väl betydligt mer varierande och avancerade uppdrags-uppbyggnad. Minns inte riktigt hur det var i dom gamla GTA men tvivlar på att det var lika coola uppdrag som vissa i 5:an t.ex.

Inaktiv

Det är lustigt att det är billigare till Switch än vad det är till de andra. (Vet dock inte vad priset blir till PC)

När lägger du till rätt på till Switch i nyheten Tomas Helenius?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Nu förstår jag verkligen varför dom krävde att moddarna lade ner, originalen med moddar ser mycket bättre ut.

Middarna ändrar bara grafik inte gameplay.
Du minns nog inte hur dom gamla spelen spelades, det är verkligen ingen trevlig upplevelse idag.
Speciellt inte om man spelar med handkontroll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

600 spänn för det där? Nej tack. Då spelar jag hellre originalen.

Medlem

600kr för en remaster där det ingår 3 spel är väl inget att gnälla över? 200kr/spel. Originalen kostade ju runt 100kr/spel (utan rea på senare tid). Så det är väl inte så konstigt att det kostar mer nu med "ny" grafik och förbättrad gameplay? Inte så att de har släppt exakt samma version av spel igen.

Medlem

Blir köp troligen när det kostar max 200...... eller ska man bevara minnet av Vice city som det är?

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Ser ut som en dålig grafik mod, pass.

Håller med, fan tragiskt att folk köper skräpet också.

Medlem

Jag ser inget om autospar före uppdrag? Eller fast travel. Om något sådant bekräftas kommer jag åtminstone överväga att skaffa PS Now

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Frågan är om själva uppdragen / storyn håller med dagens mått. Spelen idag har väl betydligt mer varierande och avancerade uppdrags-uppbyggnad. Minns inte riktigt hur det var i dom gamla GTA men tvivlar på att det var lika coola uppdrag som vissa i 5:an t.ex.

Tänker likadant här, uppdragen i 5:an är utan tvekan flera nivåer högre än sina föregångare. Enda som gör att jag tvekar lite på om det blir köp.

Skriv svar