GTA: The Trilogy släpps 11 november

Inaktiv

Duger åt mig.
200kr för vardera som jag inte spelat förut är helt ok prissättning. Tom ganska billigt.

Medlem

Gick från ingen hype alls till att överväga köp nu faktiskt! Älskar dessa spel och brukar spela om dem med jämna mellanrum. Det är dock inte helt problemfritt att köra dem på en modern dator (minimerar man dem kan de krascha, låsta i 30 fps, man kan inte se sig om kring i San Andreas om man inte stänger av alla processorkärnor utom den första, skrivbordets upplösning samt ikoner fuckas upp varje gång man startar osv).

Älskar faktiskt den mysiga "retro" looken de gått för. Sedan om man läser om alla "quality of life features" de lagt in så som att kunna starta om ett uppdrag direkt (slippa ta taxi), samma kontroller som GTA V, bättre minimap med GPS, ett siktessystem som inte är antingen free aim eller lås på deras mage så inser man hur daterade spelen faktisk var/är. Är dessutom taggad på den enorma potentialen för moddar i och med att det är gjort i Unreal.

Medlem

GTA: Fortnite Edition.

Ser förjävligt ut, själlöst är bara förnamnet.

Medlem

Att ha detta på Switch, det väger väldigt mycket.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Datumet bekräftas i de digitala Playstation-, Nintedno,- och Xbox-butikerna, som också avslöjar prislappen – 639 riksdaler.

Vill bara fråga en sak.
Är det för att man måste ha en Nintendo Switch för att kunna se det svenska priset som du inte ändrar det i nyheten?
Läser man din nyhet så ser det ju ut som om både Sony, Nintendo och Microsoft har samma pris i svenska kronor och det är ju inte fallet.

Medlem

Står nog över. Är nog en av få som inte spelat femman än...

Saknar dock första Red Dead till PC så RS får gärna göra slag i saken.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Kommer ihåg när jag hade spelat igenom GTA V och skulle gå tillbaka till GTA III spelen, hur jobbigt det var att vänja sig till den gamla styrningen igen.

Skrivet av kalaspuffar:

Att ha detta på Switch, det väger väldigt mycket.

Helt klart.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså jag vet inte? Det ser ju såklart bättre ut rent grafiskt, men hade nog hellre velat att de lade ned tid på ett av de tre spelen och gjorde en remake istället för detta. Jag tror inte jag kommer ta mig an detta.

Jag känner så också, att bara göra det grafiskt bättre (samt lite korrigeringar till kontrollen) får inte mig att hoppa på förbokningsknappen. Kan dock se att det finns en marknad för dessa spel då många kan ha "missat" dem.

Personligen hade jag hellre sett en remake av rdr1 eller att mer kraft lagts åt gta6. En grej till som jag alltid hoppats på att de skulle fixa var att sammanlänka dessa spel (även fast de är i olika tidsepoker) så att man skulle kunna åka mellan dessa i samma universum. Vet dock inte hur svårt det skulle vara rent tekniskt dock. Det lär medföra en hel del nya utmaningar som gör det problematiskat.

Så då är frågan, kommer jag köpa det? Nja, inte vid d1 allafall. Utan det blir efter man sett hur det är samt att det gärna kommer droppa i pris.

Skrivet av Castor.T:

Står nog över. Är nog en av få som inte spelat femman än...

Saknar dock första Red Dead till PC så RS får gärna göra slag i saken.

Påtal om gta5, är det inte helt sjukt att det sålt så herrans många exemplar av det. Nu ska det ju även komma till new gen, det kan inte finnas många som inte spelat det ännu.

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Vill bara fråga en sak.
Är det för att man måste ha en Nintendo Switch för att kunna se det svenska priset som du inte ändrar det i nyheten?
Läser man din nyhet så ser det ju ut som om både Sony, Nintendo och Microsoft har samma pris i svenska kronor och det är ju inte fallet.

Jag hittade inga svenska priser när nyheten skrevs, och har inte sett några än (finns inte hos Nintendo.se).


signatur
Medlem

Det kommer bli förbannat trevligt att få skapa illdåd igen till risefm i bakgrunden.

Medlem

Ser ungefär exakt ut som jag förvänta mig!
hoppas dom har lagt te ragdoll och andra små moderniseringar med

Vice city snubben kan väl inte prata? Eller va det i 3:an


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vice city snubben kan väl inte prata? Eller va det i 3:an

haha va ju föfan ray liotta som röstskådis i vice city!
bara i 3an man inte snackar

Skribent
Skrivet av Nerox:

Jag känner så också, att bara göra det grafiskt bättre (samt lite korrigeringar till kontrollen) får inte mig att hoppa på förbokningsknappen. Kan dock se att det finns en marknad för dessa spel då många kan ha "missat" dem.

Personligen hade jag hellre sett en remake av rdr1 eller att mer kraft lagts åt gta6. En grej till som jag alltid hoppats på att de skulle fixa var att sammanlänka dessa spel (även fast de är i olika tidsepoker) så att man skulle kunna åka mellan dessa i samma universum. Vet dock inte hur svårt det skulle vara rent tekniskt dock. Det lär medföra en hel del nya utmaningar som gör det problematiskat.

Så då är frågan, kommer jag köpa det? Nja, inte vid d1 allafall. Utan det blir efter man sett hur det är samt att det gärna kommer droppa i pris.

Ja och det enda spelet jag faktiskt är intresserad av är Vice City, så är inte sugen på att punga ut 600 kr enbart för det. Men om de börjar sälja dem enskilt för runda 200 kan jag tänka mig att pitcha in. Nu är det väl något annat team som gör denna remaster så de utvecklarna skulle nog aldrig hjälpa till med GTA6 oavsett, men jag hade gärna sett att de gjort en reimagination eller remake istället.

Nåväl, man kan inte få allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Middarna ändrar bara grafik inte gameplay.
Du minns nog inte hur dom gamla spelen spelades, det är verkligen ingen trevlig upplevelse idag.
Speciellt inte om man spelar med handkontroll.

Ärligt talat så tvivlar starkt på att gameplay kommer att skilja säg på något större sätt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag hittade inga svenska priser när nyheten skrevs, och har inte sett några än (finns inte hos Nintendo.se).

Jo, jag vet att de svenska priserna inte finns på internet utan bara om man går in på E-Shop via sin Switch, och då är det 599 kr.

Har inte någon av er någon möjlighet att logga in på Switch och se?

Men ser ändå att det är ändrat så att det ser bättre ut.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Ärligt talat så tvivlar starkt på att gameplay kommer att skilja säg på något större sätt.

Det är ju sagt att det ska spelas på samma sätt som GTAV. Det bör ju ske en del anpassning då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Danster:

Jag ser inget om autospar före uppdrag? Eller fast travel. Om något sådant bekräftas kommer jag åtminstone överväga att skaffa PS Now

Detta nämns i stycket om Quality of Life-uppdateringar i IGN:s artikel:

You'll also be able to immediately restart a failed mission, cutting out major points of frustration from the originals.

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Jo, jag vet att de svenska priserna inte finns på internet utan bara om man går in på E-Shop via sin Switch, och då är det 599 kr.

Har inte någon av er någon möjlighet att logga in på Switch och se?

Men ser ändå att det är ändrat så att det ser bättre ut.

Jo, jag har en Switch. Men den var hemma och nyheten skrevs när jag var på jobbet, sen kom en fredagskväll med familjen emellan. Sen tycker jag väl att det vore en rimlig service att få ut de svenska priserna på den vanliga svenska webben också, precis som i andra länder. Men men, det kanske kom en fredag emellan för dem också.


signatur
Medlem

Som jag trodde det skulle se ut. Crappy as fucQ. Går inte att göra simpla remasters av last gamla spel. Här krävs totala remakes. Noll detaljer i grafiken. Detta kan R* stoppa tillbaka o trycka upp långt in i sitt giriga ._. ._. ._. ._.

Bra eller Anus?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Jo, jag har en Switch. Men den var hemma och nyheten skrevs när jag var på jobbet, sen kom en fredagskväll med familjen emellan. Sen tycker jag väl att det vore en rimlig service att få ut de svenska priserna på den vanliga svenska webben också, precis som i andra länder. Men men, det kanske kom en fredag emellan för dem också.

Jag får känslan av att de brukar ha svårt för att få ut svenska priser från E-Shop på nätet, framförallt allt i tid. Det hade ju varit mycket lättare att länka priserna om de hade kommit ut i tid.

Medlem

Info om radiokanaler och vettiga recensioner vid släpp så kanske det hade vart kul att rent nostalgiskt sno lite bilar igen.

Inaktiv

Tycker att det är mycket förbättringar i spelen som jag skulle uppskatta väldigt mycket.
Men sen finns det en sak som jag hoppas på att de har tagit bort som de inte har nämnt. Laddnings skärmen mellan de olika stadsdelarna. Det skulle verkligen uppskattas om man kunde åka till en ny stadsdel i exempelvis Liberty City när den öppnas utan att det ska behöva dyka upp en laddningsskärm som välkomnar en till den stadsdelen.

Sen skulle det ha varit trevligt om man hade lärt sig att simma i GTA III och Vice City men det räknar jag verkligen inte med.

Medlem

3 spel för 600 kan jag leva med om det kommer fysiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av fue:

Vad förväntar du dig? 12k upplösning? Lätt värt att spela med ett förbättrat kontrollsystem.

Jag håller med. Originalversionerna III och VC är riktigt trevliga spel än idag... om man bortser från det uråldriga kontrollsystemet.

Medlem

Jag avvaktar tills det kostar 150kr på Instant Gaming.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kommer nog bli ett köp den 11'e november! Ser fram emot att spela GTA:SA igen.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Hoppas dom har lagt till motorcyklar i GTA III

Inaktiv
Skrivet av hotarN:

Hoppas dom har lagt till motorcyklar i GTA III

Skulle ha varit trevligt.
Det skulle även vara trevligt om de lade till helikoptrar och flygplan. Har för mig att jag har hört att det skulle ha varit med från början men att det valdes att plockas bort med tanke på det som hände med World Trade Center den 11 september 2001.

Annars om det säljer bra så kanske det kommer DLC paket tillslut där sådant läggs till.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Skulle ha varit trevligt.
Det skulle även vara trevligt om de lade till helikoptrar och flygplan. Har för mig att jag har hört att det skulle ha varit med från början men att det valdes att plockas bort med tanke på det som hände med World Trade Center den 11 september 2001.

Annars om det säljer bra så kanske det kommer DLC paket tillslut där sådant läggs till.

Det fanns ett plan i GTA3.
Det berömda vingklippta.
Det gick att flyga med rätt teknik och man kunde bla flyga till spökstaden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar