Advanced Wars 1+2: Re-Boot Camp försena till våren 2022

Robot
Advanced Wars 1+2: Re-Boot Camp försena till våren 2022

Nintendos krig skjuts fram till våren.

#Advanced-Wars, #Nintendo, #Strategi


Medlem

Lite sugen på Switch för detta, hade riktigt kul med Advance Wars på GameBoy Advance

Medlem

Spelade aldrig tvåan, så detta kanske blir ett köp. Om det nu inte blir de vanliga, helt galna, Nintendo-priserna, det vill säga...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tråkigt! Men det är som de säger: den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Spelade aldrig tvåan, så detta kanske blir ett köp. Om det nu inte blir de vanliga, helt galna, Nintendo-priserna, det vill säga...

"Det är ju två spel i ett, så självklart ska vi ta fullpris." - Nintendo of Japan, probably.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Spelade aldrig tvåan, så detta kanske blir ett köp. Om det nu inte blir de vanliga, helt galna, Nintendo-priserna, det vill säga...

Haha räkna med 6-700 MINST... Nintendo store suger verkligen. Spelen går inte ens ner i pris i vanliga affärer. Inte köpt ett switch spel på flera år. Inte konstigt att alla kör haxxade switch

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha räkna med 6-700 MINST... Nintendo store suger verkligen. Spelen går inte ens ner i pris i vanliga affärer. Inte köpt ett switch spel på flera år. Inte konstigt att alla kör haxxade switch

Fast, Nintendos spel ligger i alla fall i linje med vad dom kostar i fysiska butiker, så 599 kr blir alltså 599 kr även i Nintendos digitala butik. Annat med Sony som tar ca 200 kr i merkostnad på PS-Store.

Sen var det ganska nyligen rea, då många av Nintendos storspel gick att hitta för 399 kr.

Sen tar andra utvecklare samma pris för sina spel i Nintendos digitala butik som hos alla andra.

Medlem

Detta är ett givet köp. Har spelat båda spelen och uppföljare till DS. En av mina favoriter. Trist att få vänta men spelet måste vara bra.

Har inte bestämt mig för vad jag tycker om nya grafiken dock…

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha räkna med 6-700 MINST... Nintendo store suger verkligen. Spelen går inte ens ner i pris i vanliga affärer. Inte köpt ett switch spel på flera år. Inte konstigt att alla kör haxxade switch

Minst? Jag köpte senast Metroid Dread för 499 och innan det Mario Golf för 549, vart köper du dina spel? Sen köpte brorsan Super Mario Odyssey och Luigi’s Mansion för 399 st på eshopen för någon månad sedan. Det kanske är vissa av Sonys spel du tänker på, de kan ju ligga på 799-899 på PS Store, annars har jag ingen aning vad du menar med 700 MINST.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Minst? Jag köpte senast Metroid Dread för 499 och innan det Mario Golf för 549, vart köper du dina spel? Sen köpte brorsan Super Mario Odyssey och Luigi’s Mansion för 399 st på eshopen för någon månad sedan. Det kanske är vissa av Sonys spel du tänker på, de kan ju ligga på 799-899 på PS Store, annars har jag ingen aning vad du menar med 700 MINST.

499 är väl överpris för ett mediokert spel? Typ som alla Nintendo spel.

Mario golf var väl typ max värt 29kr?

Medlem

[quote postid="4190433" userid="2233" name="robbis"]
499 är väl överpris för ett mediokert spel? Typ som alla Nintendo spel.

Mario golf var väl typ max värt 29kr?
[/quote

Ok.

Medlem

Hoppas orsaken till förseningen är att dem förbättrar det generiska grafiken i spelet.
Ser ju ut som ett typiskt låg kvalité F2P mobil spel. Gör inte direkt spel-serien någon rättvisa!

Hade inte varit för mycket begärt att dem behåller det tecknade stilen som spelen är kända för.

Medlem
Skrivet av Arzei:

"Det är ju två spel i ett, så självklart ska vi ta fullpris." - Nintendo of Japan, probably.

Skrivet av robbis:

Haha räkna med 6-700 MINST... Nintendo store suger verkligen. Spelen går inte ens ner i pris i vanliga affärer. Inte köpt ett switch spel på flera år. Inte konstigt att alla kör haxxade switch

Ja, det blir väl tyvärr så... Switch:en får nog fortsätta stå och samla damm


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inte direkt sugen på en switch, hade det släppts till pc hade det kunnat bli ett köp. Kan ju lira orginalen, har haft riktigt kul med dem. Lirade mycket Advance Wars DS med en vän mot AI på olika kartor vi byggde. AIn var rätt sofistikerad. Minns min gigantiska armada på över 20 mega tanks som haltade helt och aldrig nådde fiendebasen då de slog ut mina supply enheter hela tiden så hade soppa torsk. Goda minnen från denna serien. Days of Ruin var ju bättre balanserat än tidigare i serien dock men DS var det roligaste.

1
Skriv svar