Casual spel till mac

Medlem
Casual spel till mac

Hallå eller!
Nu söker jag tips på spel som fungerar bra på en Macbook Pro 2020, med andra ord inget grafiskt jättekrävande. Kommer lira på jobbet ibland när det finns tid över, så det behöver vara casual på det sättet att man ska kunna lira när man är seg mitt i natten utan att behöva använda hjärnan för mycket.

Har hittills lirat Timberborn, vilket både fungerar bra på datorn och är relativt enkelt (på lättaste svårighetsgraden). Skulle dock hellre ha något ännu mer casual, tänk Rocket League eller liknande.

Någon som har tips?

Medlem

Rimworld kanske? Inte så lätt dock, men det är inte heller poängen riktigt. Svårighetsgraden ökar successivt tills din koloni tillslut kollapsar och du skapar du en ny koloni. Brukar sitta och lira det mellan programmeringssessionerna.

Medlem
Skrivet av justabit:

Rimworld kanske? Inte så lätt dock, men det är inte heller poängen riktigt. Svårighetsgraden ökar successivt tills din koloni tillslut kollapsar och du skapar du en ny koloni. Brukar sitta och lira det mellan programmeringssessionerna.

Tack för tipset. Ser mysigt ut och jävligt höga betyg på Steam. Krångligt att lära sig?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Finns absolut en inlärningskurva, men absolut värt det. Väldigt givande och roligt spel och rekommenderar det absolut!

Vet inte om de finns till Mac men annars är Slay the Spire och Monster Train väldigt lätta spel att sätta sig ner med kortare sessioner utan någon vidare inlärningskurva.

Slay the Spire fanns till mac iallafall, såg lovande ut. Har lirat en shitload av Hearthstone förr och kortspel kan vara riktigt kul när man kommer in i det. Tackar.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Tack för tipset. Ser mysigt ut och jävligt höga betyg på Steam. Krångligt att lära sig?

Jag lär mig fortfarande och jag har spelat det sen 2015, när det var i alpha, men man lär sig grunderna hyffsat snabbt. Finns också många tutorials på Youtube med massor bra tips om något känns trögt i början.
Rimworld är direkt inspirerat av Dwarf Fortress, fast mycket enklare att lära sig.

Spelet är väldigt dynamiskt och händelserna i spelet är i generella drag slumpmässiga(beror lite på vilken Storyteller man kör med + andra faktorer) så du kommer inte kunna förutse vad som kommer hända. Det kommer uppstå situationer som du inte kan hantera, dina kolonister dör och kolonin kollapsar. Just att spelet är så dynamiskt gör att omspelbarheten är i princip oändlig. Det är inget spel man spelar för att "klara av" och gå vidare, man spelar för att uppleva berättelserna som skapas.

Första gångerna kanske din koloni överlever max ett halvår, till nästa koloni tar du med dig lärdomar från förra kolonin och dina kolonier överlever längre och längre ju mer du spelar.

Det finns förövrigt sjukt mycket bra moddar till Rimworld som tar spelet till helt nya nivåer. Rekommenderar dock att börja helt utan moddar för att lära dig core-gameplayen.

Medlem

Super DX-Ball är ganska nice.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar