Höga betyg till Guardians of the Galaxy, högre betyg till Age of Empires IV

Robot
Höga betyg till Guardians of the Galaxy, högre betyg till Age of Empires IV
Medlem

Var totalt ointresserad av Guardians, fram tills jag läser er (samt ett par andras) recension Blir nog faktiskt ett köp framöver.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Shit shit shit, det är knappt man tror det är sant att det gjordes ett Age of Empires IV ändå!

Jag är fortfarande traumatiserad av den skräniga "townbell "som ljöd varje gång man klickade på sin TC (town center) i det multiplayer stress test som var öppet för alla för en månad sedan.

Ganska oroande att deras QA/testteam kunde släppa fram en sån uppenbar tabbe i ett massivt speltest, men det fick också omedelbart massiv kritik och missljudet ska vara kraftigt nedtonat i den färdiga releasen. Ärligt talat fick jag avsmak för hela spelet tack vare det stressiga ljudet.

Jag känner mig kluven. Är ett stort fan av Age of Empires 2 ända sedan releasen 1999 och jag tycker att det asymmetriska gameplay som infördes med Age of Mythology och Age of Empires III ska prisas, men det finns för många irritationsmoment med Age of Empires IV för att jag ska önska full framgång. Avskyr den överdrivna kontrasten i färgsättningen som gör att spelet känns cartoon och hatar att animationen av gubbarna känns så seg (särskilt hästar och elefantser ser ut att fäktas i luften, man känner sig osäker på om de ens slåss med fienden). Såg någon video där man mätte upp input lag till 300ms från musklick till att scouten började röra sig på kartan. 😅

Man undrar hur mycket av speldesignen som är med flit anpassad för att gynna casuals, hur mycket seghet och tröghet som medvetet lagts in för att blixtsnabba spelare inte ska få maximal utdelning. Den som lever får se.


signatur

Memento Mori

Medlem

Blir ett köp av Age of Empires av nostalgiskäl. Däremot så blir det definitivt inget marvel spel. Marvel universats berättande anser jag vara urtråkigt och urvattnat.

Medlem

Lär testa aoe4, det ingår ju ändå i gamepass. Förväntar mig dock inse att jag är för gammal för att tycka det är kul och fortsätter spela nån nostalgimatch aoe2 då och då istället.

Medlem

Aoe4 för mig, Guardians iaf pre oneday patch , huga inte bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Typiskt att jag, sambon och ungarna ska bort i helgen. Hade velat spela Guardians med ungarna tittandes på. Kanske hinner lite på fredagen

Medlem

Age of Empires IV har troligtvis det bästa RTS gameplayet jag spelat sen tidernas begynnelse. Grymt smooth, väldigt trevligt spel.

Insåg efter 40h beta testande att det blir svårt att gå tillbaka till något av de andra AoE spelen. De känns på något sätt clunky och sega.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Age of Empires IV har troligtvis det bästa RTS gameplayet jag spelat sen tidernas begynnelse. Grymt smooth, väldigt trevligt spel.

Insåg efter 40h beta testande att det blir svårt att gå tillbaka till något av de andra AoE spelen. De känns på något sätt clunky och sega.

Kul att höra! Låter väldigt lovande, nu blev jag lite mer taggad

1
Skriv svar