Skolundersökning (Rökning)

Medlem
Skolundersökning (Rökning)

Jag och en polare håller på med ett skolarbete och behöver er HJÄLP!

Vi ska hålla ett argumenterande tal om rökning och behöver lite statistik att gå på.

Därför vore det riktigt shysst om ni bara kunde delta i pollen


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag har provat ett bloss en gång, men har aldrig rökt innan och har inga som helst planer på att börja röka i framtiden. Det finns absolut ingenting positivt med rökning. Så varför så pass många röker förstår jag verkligen inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

testat men inget lockande. - 40 spänn varje paket. sjukt dyrt.


signatur

Rawr

Medlem

Jag saknar alternativet:

Nej, jag röker inte men har gjort det förr.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag saknar alternativet:

Nej, jag röker inte men har gjort det förr.

Då är det: "Ja, Jag har provat..." som du söker...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Ariath:

Jag saknar alternativet:

Nej, jag röker inte men har gjort det förr.

Då är det: "Ja, Jag har provat..." som du söker...

Jag har provat att röka i 10 år då:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Jag röker inte och har aldrig gjort det. Tycker inte det är riktigt värt.

Skrivet av WaltX:

Jag har provat ett bloss en gång, men har aldrig rökt innan och har inga som helst planer på att börja röka i framtiden. Det finns absolut ingenting positivt med rökning. Så varför så pass många röker förstår jag verkligen inte.

Jo, det är coolt. Jag tycker inte det, men det tycker ju uppenbarligen de som gör det.

Medlem

Skada sig själv och förpesta tillvaron för andra? Nej tack. Jag har aldrig rökt och kommer aldrig att göra det heller.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag röker inte och har aldrig gjort det. Tycker inte det är riktigt värt.

Skrivet av WaltX:

Jag har provat ett bloss en gång, men har aldrig rökt innan och har inga som helst planer på att börja röka i framtiden. Det finns absolut ingenting positivt med rökning. Så varför så pass många röker förstår jag verkligen inte.

Jo, det är coolt. Jag tycker inte det, men det tycker ju uppenbarligen de som gör det.

Det kan faktiskt vara oerhört lugnande också, men många börjar väl för att det är "coolt", och sen fortsätter dom för den sociala närvaron som hör ihop med en "rökpaus".

Jag röker inte f.ö.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det finns väl en hel del skäl att röka, personligen så avstår jag mest pga priset för jag är tokfattig. Men jag är en sån person som gillar att ha nått i handen att pilla runt med, en penna eller dyl och det råkar vara så att ifall jag rökte skulle jag ha en utmärkt ursäkt att sätta mig utomhus och bara titta som jag finner oerhört lugnande, men eftersom jag oftast inte har nått att pilla med flyter min hjärna iväg och tänker på massa random crap och det hela slutar med att jag inte fick nån meditativ frihet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Kan bli vansinnigt röksugen efter några öl. Röker vanligtvis inte och känner inget begär av det annars.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Skada sig själv och förpesta tillvaron för andra? Nej tack. Jag har aldrig rökt och kommer aldrig att göra det heller.

+1


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Fairfax:

Skada sig själv och förpesta tillvaron för andra? Nej tack. Jag har aldrig rökt och kommer aldrig att göra det heller.

+1

Därför man kan knarka istället


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nejfan, e så jävla vidrigt.

Räcker med att jag växte upp i ett hem där båda föräldrarna röker.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Greger:

Det kan faktiskt vara oerhört lugnande också, men många börjar väl för att det är "coolt", och sen fortsätter dom för den sociala närvaron som hör ihop med en "rökpaus".

Jag röker inte f.ö.

Lugnande är det väl endast när man rökt ett tag och då bara för att man har blivit nikotinberoende, en cigarett stillar det behovet.

Finns som redan nämnts ingenting positivt med rökning. Har aldrig rökt och tänker aldrig göra det.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

HAr aldrig rökt, nej.

Medlem

Tack för att ni svarar, gott folk!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag röker max 2 cigarrer i månaden, jag anser att man kan unna sig den njutningen utan att bli beroende eller få förstörda lungor.
Jag röker dem främst för den goda smaken men också för att det är lugnande och rogivande att sitta och puffa efter en hård dag.
Cigarretter eller snus däremot kommer jag aldrig att börja med.

Inaktiv

Har aldrig provat och jag vill inte börja heller. känns onödigt att förkorta sitt liv frivilligt.

1
Skriv svar