Destroy All Humans 2 – Reprobed skippar last-gen för att slippa kompromissa

Robot
Destroy All Humans 2 – Reprobed skippar last-gen för att slippa kompromissa

Black Forest Games vill inte behöva skruva ner det grafiska.

#Black-forest-games, #Destroy-all-humans-2-reprobed, #nyhetstips


Medlem

Kul att se sådant.

Visst är det tråkigt för förra ägare av den äldre generationen, men för att se lite utveckling i spel känns det som de behöver följa lille Kylo Ren lite. "Let the past die, kill it if you have to".

Hoppas något större spel (God of War, eller liknande) skulle göra samma sak för att se hur långt de faktiskt kan ta spelen grafiskt.

Medlem

Bra beslut. Det är okej att fortsätta stödja den förra generationen ett tag, men nu har det liksom snart gått ett år, och vid release så har det gått över ett år, och då är det läge att släppa förra generationen och låta den nya generationen få spänna musklerna.

Medlem

haha tror personligen det är av budget skäll, första remaken kom t.om till switch utan att det såg dåligt ut.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha tror personligen det är av budget skäll, första remaken kom t.om till switch utan att det såg dåligt ut.

Hade det varit budget skäll hade dom istället släppt spelet till PS4 och Xbox one och sett till att spelet är kompatibelt till nya konsolerna. På så sätt kan dom sälja till flera kunder.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade det varit budget skäll hade dom istället släppt spelet till PS4 och Xbox one och sett till att spelet är kompatibelt till nya konsolerna. På så sätt kan dom sälja till flera kunder.

Eller så släpper man det till konsoler där det inte finns så stor konkurrens än och slipper optimera lika mkt.
Bara personlig åsikt, vet ju faktiskt inte om det är så, men av det som redan visats av spelet så har man ju inte direkt fått wow det här skulle bara funka på senaste generationen känsla.

Men skitsamma, är nog bara för van med att företag brukar vinkla saker för att låta positivt i pr sammanhang

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Eller så släpper man det till konsoler där det inte finns så stor konkurrens än och slipper optimera lika mkt.
Bara personlig åsikt, vet ju faktiskt inte om det är så, men av det som redan visats av spelet så har man ju inte direkt fått wow det här skulle bara funka på senaste generationen känsla.

Men skitsamma, är nog bara för van med att företag brukar vinkla saker för att låta positivt i pr sammanhang

Jag har inte heller någon koll på hur saker funka
Men jag håller med, Jag är också rätt van vid att vinkla något negativt till positivt.

Medlem

låter bra. får vi månne 4k i 60probes per second?

Inaktiv

Helt rätt.
Att förra generationen ska dra ner nya i sörjan är störande på riktigt.

Medlem

Bra att dom gjorde såhär, blev riktigt besviken när det berättades att nästa god of war samt nästa horizon zero dawn skulle bli cross gen, vilket gör att titlarna hålls tillbaka av den äldre generation.
Jag är inte för crossgen titlar

Medlem

Next-gen, släpps det till PS6 då? Skojar förstås men som sagt snart ett år sen PS5 och Series X släpptes.

Skribent
Skrivet av Cortex:

Next-gen, släpps det till PS6 då? Skojar förstås men som sagt snart ett år sen PS5 och Series X släpptes.

När går nextgen över till att bli currentgen? Fick mig bara att fundera? hmmm?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Cortex:

Next-gen, släpps det till PS6 då? Skojar förstås men som sagt snart ett år sen PS5 och Series X släpptes.

Så är det ju, men jag tycker fortfarande vi ligger någonstans mittemellan. Det finns inte riktigt något "current-gen" eftersom spelen släpps till både last-gen och next-gen. När en betydande andel spel endast släpps till next-gen, då tycker jag vi dubbar om den till current-gen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har inte heller någon koll på hur saker funka
Men jag håller med, Jag är också rätt van vid att vinkla något negativt till positivt.

haha jao har ju hänt för många ggr, men kan bli lite extra dumt när man kommenterar när man är trött och grinig

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Så är det ju, men jag tycker fortfarande vi ligger någonstans mittemellan. Det finns inte riktigt något "current-gen" eftersom spelen släpps till både last-gen och next-gen. När en betydande andel spel endast släpps till next-gen, då tycker jag vi dubbar om den till current-gen.

Jag köper det resonemanget 😀 Kanske jag som är lite bortskämd då jag fick tag i en PS5a i december förra året.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

När går nextgen över till att bli currentgen? Fick mig bara att fundera? hmmm?

Vi kan börja med kravet att kunna gå och handla en konsol i butik när man vill.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Vi kan börja med kravet att kunna gå och handla en konsol i butik när man vill.

Bra start tycker jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Last gen borde ha övergetts för länge sen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar