Sony berättar hur Aloys vapen och förmågor utökats i Horizon: Forbidden West

Robot
Sony berättar hur Aloys vapen och förmågor utökats i Horizon: Forbidden West

Nya möjligheter för att ta sig runt i världen och spöa robotdino.

#Guerrilla-games, #Horizon-forbidden-west


Medlem

Jaha då måste man köpa sig en PS5:a också.
Jag som sa jag aldrig skulle äga en konsol,
jag är ju sämst på handkontroll, kan inte ens köra bilspel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

Helt underbart. Väntar med spänning


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Skrivet av Snabeltorsk:

Jaha då måste man köpa sig en PS5:a också.
Jag som sa jag aldrig skulle äga en konsol,
jag är ju sämst på handkontroll, kan inte ens köra bilspel.

Om du väntar en 3 - 4 år då det är dags för Horizon 3 till PS5 så släpps säkert 2:an till PC

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jaha då måste man köpa sig en PS5:a också.
Jag som sa jag aldrig skulle äga en konsol,
jag är ju sämst på handkontroll, kan inte ens köra bilspel.

Köpte min PS4 Pro enbart för Horizon Zero Dawn, har inte köpt fler spel sedan dess. Blev ett dyrt spel.
Sedan kom det till PC, men då var det redan för sent.

Köpte en PS5:a, men har än så länge inte skaffat några spel för inget har intresserat mig, skulle inte förvåna mig om Horizon 2 blir det första och sista...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser otroligt bra ut. Detta får gå före Elden ring.

Medlem

Precis som flera av er: Skaffade mig en begagnad PS4 förra sommaren för att spela Horizon, Har haft väldigt roligt i spelet och tyckte det var en gripande handling.

Sen kom jag på att det fanns fler PS-exkusiva spel så hunnit med Spidermanspelen med.

Satte upp ett sparande på ett ISK så kanske lagom till våren 2023 (hoppas på nästa spiderman och wolverine) så blir det en PS5.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Ska bli spännande att se om detta kommer till PC om några år. Har en teori om att Sony genom PC releaser bara vill teasa kommande sequels till deras stora IPs (t.ex. Horizon och God of War), men att de inte egentligen inte har en plan att släppa dem till PC. Ett undantag är väl Days Gone, men där ville de nog bara dra in lite extra stålar på ett spel som inte gick hem.

På tal om spelet i sig, kan jag inte förstå hur man kan spela igenom det med en kontroller när precision med pilbågarna är en sån central del av spelet. Provade både M&T och kontroller på PC, men insåg att det var nästan omöjligt att träffa canister m.m. på långt avstånd med kontroller (ska nämnas att jag körde på svårare svårighetsgrad). Spelet är betydligt roligare med mus och tangentbord.

Ser onekligen fint ut.. få se om jag orkar spela klart det första så jag kanske får ett sug för tvåan efter det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Att få ge några plåtniklas på käften längtar man ju efter.
Men om har har ett PS4 skulle jag aldrig förhandsboka eller dylikt. Allt är ju "captured" på ps5.
Nu har ju jag redan PS5 men ni som inte har det tänk er för innan.

1
Skriv svar