Nu kan man lira PC-spel på Xbox via Geforce Now

Robot
Nu kan man lira PC-spel på Xbox via Geforce Now

Nvidias tjänst för spelstreaming har lagt till betastöd för Microsoft Edge.

#Geforce-now, #Spelstreaming


Medlem

Intressant. Vad gör spel hade funkat bra för detta tror ni? FPS och Racer är nog inte aktuellt.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Intressant. Vad gör spel hade funkat bra för detta tror ni? FPS och Racer är nog inte aktuellt.

Cyberpunk 2077 och alla andra krävande spel. Finns ju ett rtx 3080 tier på denna prenumerationstjänst som bör vara betydligt bättre än series X, men den kostar också en hel del.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Geforce Now är awesome. Betala 100 kr för en månad för och testa. Sitter på 100 mbit internet så det är tillräckligt. Spelat mest Dota 2 utan något lagg alls. Testade Destiny 2 också och maxxar all grafik där.. Alltså har man snabbt internet är det typ ingen latency alls (på PC). Sitter på ganska dålig PC så kommer helt klart köra på Geforce Now nu iallafall sålänge det funkar såhär smidigt, så slipper man installera spelen på PCn heller. Har typ asliten hårddisk så.

Medlem

Funkar detta för Sony-spel som Horizon Zero Dawn eller Days Gone? 😁

Medlem

Dvs nextgen versionen av Cyberpunk på konsol är till slut här...

Bra, då kan CD Project lägga all fokus på att fixa till spelet istället...

Medlem
Skrivet av hagenfeldt:

Om man kör detta på sin xbox, kan man då spela t.ex. New world eller dota med mus/tangentbord?

Om du såg videon i artikeln så Ja. Men verkade vara nån störande bugg att xbox musmarkören inte försvinner.. såg inte hela videon men kolla på den. Han pratar om det.

Medlem

signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Kan man spela sonyspel som släpps på windows men inte på xbox då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Geforce Now är awesome. Betala 100 kr för en månad för och testa. Sitter på 100 mbit internet så det är tillräckligt. Spelat mest Dota 2 utan något lagg alls. Testade Destiny 2 också och maxxar all grafik där.. Alltså har man snabbt internet är det typ ingen latency alls (på PC). Sitter på ganska dålig PC så kommer helt klart köra på Geforce Now nu iallafall sålänge det funkar såhär smidigt, så slipper man installera spelen på PCn heller. Har typ asliten hårddisk så.

Beror mycket på uppkoppling eller avstånd till datacentret, själv tycker jag det var för mycket delay.
60 hz 1080p är också begränsande, helt ok för den med låga krav.

Medlem

Så länge Death Stranding lirar i Windows så har ju ändå Microsoft fått till sig det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Ni kan söka på alla spel som funkar med Geforce Now här.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Geforce Now är awesome. Betala 100 kr för en månad för och testa. Sitter på 100 mbit internet så det är tillräckligt. Spelat mest Dota 2 utan något lagg alls. Testade Destiny 2 också och maxxar all grafik där.. Alltså har man snabbt internet är det typ ingen latency alls (på PC). Sitter på ganska dålig PC så kommer helt klart köra på Geforce Now nu iallafall sålänge det funkar såhär smidigt, så slipper man installera spelen på PCn heller. Har typ asliten hårddisk så.

Vore sjukt nice om det lirar lika bra på Xbox genom Edge. Jag har ingen monster rig men däremot sitter jag på en 1 gigabit lina. Spelar uteslutande på XBSX/PS5 idag och skulle gärna vilja testa New World m.m.

Medlem
Skrivet av lonian:

Så länge Death Stranding lirar i Windows så har ju ändå Microsoft fått till sig det.

Death Stranding finns på Steam & Epic eller vad menade du.
Vet inte hur GeForce now fungerar spelar man redan ägda spel på Steam tex eller köper man dom "igen" på GeForce Now ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Death Stranding finns på Steam & Epic eller vad menade du.
Vet inte hur GeForce now fungerar spelar man redan ägda spel på Steam tex eller köper man dom "igen" på GeForce Now ?

När jag testade geforce now så behövde man inte köpa om spelen. Du kan se det som att du kopplar upp dig på en dator via remote desktop och använder dina egna spel/program. Däremot finns det spel som inte är med pga diverse avtal.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

När jag testade geforce now så behövde man inte köpa om spelen. Du kan se det som att du kopplar upp dig på en dator via remote desktop och använder dina egna spel/program. Däremot finns det spel som inte är med pga diverse avtal.

Ok då förstår jag 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Millmount:

Beror mycket på uppkoppling eller avstånd till datacentret, själv tycker jag det var för mycket delay.
60 hz 1080p är också begränsande, helt ok för den med låga krav.

Aa sitter på en trogen 27 tummar 1080p 60hz skärm sen typ 10 år tillbaka.. Blir väl upgrade i framtiden kanske och då hade man kunnat testa nya "premium" geforce tjänsten som lanseras snart

Medlem
Skrivet av Molotov:

Death Stranding finns på Steam & Epic eller vad menade du.
Vet inte hur GeForce now fungerar spelar man redan ägda spel på Steam tex eller köper man dom "igen" på GeForce Now ?

Operativsystemet Windows ägs av microsoft, samma som skapat Xbox. Att banna det från att fungera att spela på Geforce Now genom Xbox borde inte spela sådan stor roll kan man tycka.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Operativsystemet Windows ägs av microsoft, samma som skapat Xbox. Att banna det från att fungera att spela på Geforce Now genom Xbox borde inte spela sådan stor roll kan man tycka.

Jag tror jag förstår vad du menar.
Men Microsoft tjänar inget på att Death stranding finns till Steam och Epic.
Jo användarna kanske ha köpt en legitim Windows licens en gång i tiden, alternativ att man skaffar en GamePass tjänst eller köper nått på Windows store.
Men att det skulle vara PGA Death stranding och andra spel som itne finns på Xbox ser jag som ytterst liten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror jag förstår vad du menar.
Men Microsoft tjänar inget på att Death stranding finns till Steam och Epic.
Jo användarna kanske ha köpt en legitim Windows licens en gång i tiden, alternativ att man skaffar en GamePass tjänst eller köper nått på Windows store.
Men att det skulle vara PGA Death stranding och andra spel som itne finns på Xbox ser jag som ytterst liten.

På samma sätt som jag ser det väldigt osanolikt att folk som äger Xbox skulle om det gick att börja spela streamningsbart genom geforce now i en webbläsare på xbox framför att spela det nativt på en pc eller ps4/ps5. Sen måste man ändå ha köpt spelet, då kan man i stället ta en ps now prenumeration och streama.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar