Det kommer troligtvis dröja innan jag spelar Nintendo 64 spel på Switch. Tack Nintendo.

Inaktiv
Det kommer troligtvis dröja innan jag spelar Nintendo 64 spel på Switch. Tack Nintendo.

Priserna är väldigt höga.
När jag fick veta igår hur mycket det kommer kosta att prenumera på Nintendo Switch Online + Expansion Pack så kände jag ”Va?” Detta är ju rena rama rånet.
Vi betalar ju familje prenumerationen idag på 350 kr om året och att istället behöver betala det dubbla för några Nintendo 64 spel och Sega Mega Drive spel känns ju fel.
Det enda som tilltalar mig är ju att man kan spela med en riktig Nintendo 64 handkontroll, annars kan jag lika gärna spela Nintendo 64 spel på Wii U eller på min riktiga Nintendo 64.

Utan handkontroll ingen prenumeration.
Hade det kostat mindre så hade det varit okej, nu vägrar jag innan jag fått en handkontroll. Problemet är att Nintendo 64 handkontrollen är redan slutsåld.
Så jag får helt enkelt kolla när det är löning om det finns någon handkontroll och försöka köpa den då men det betyder att jag kanske inte ens kommer få någon handkontroll i år och därför kommer jag också vänta med att prenumera på den nya tjänsten.

Men helst hoppas jag på en Nintendo 64 Classic Mini.
För 400 kronor eller 700 kronor om året känns inte riktigt värt i längden med min ekonomi.

Medlem

Tycker ofta att det är bisarrt hur Nintendo ständigt kommer undan med höga priser, dåliga tjänster och annat allmänt konsumentfientligt beteende.

Skribent

Det jag känner kan vara värt det är om Nintendo lägger in expansioner till sina spel i abonnemanget, som de nu gör med Animal Crossing.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det jag känner kan vara värt det är om Nintendo lägger in expansioner till sina spel i abonnemanget, som de nu gör med Animal Crossing.

Jo, det är ju sant.
Skulle vara kul att till exempel få tillgång till alla karaktärer i Super Smash Bros Ultimate eller expansionerna till Breath of the Wild men samtidigt så är det i längden inte värt det eftersom det blir billigare att köpa dessa expansioner som jag vill ha, eftersom det inte är så många som jag är intresserad av.

Men det blir intressant att se hur det kommer utveckla sig. Det verkar ju som att Gameboy spel också kommer till det så småningom med tanke på tidigare rykten (om de stämmer)

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jo, det är ju sant.
Skulle vara kul att till exempel få tillgång till alla karaktärer i Super Smash Bros Ultimate eller expansionerna till Breath of the Wild men samtidigt så är det i längden inte värt det eftersom det blir billigare att köpa dessa expansioner som jag vill ha, eftersom det inte är så många som jag är intresserad av.

Men det blir intressant att se hur det kommer utveckla sig. Det verkar ju som att Gameboy spel också kommer till det så småningom med tanke på tidigare rykten (om de stämmer)

Ja jag tänker ändå att det är en bra idé att ha ett expansions-abonemang. Däremot så hoppas jag att de inte fortsätter att höja priset varenda gång de lägger till nya "konsoler". Liksom, nu släpper vi GB och GBA expansion pack, 40 kr till per år, sen kommer Wii-expansion pack 100 kr per år. I så fall får de ju börja separerar så att online blir gratis och att man sen kan köpa till de "konsoler" man vill ha. Jag hade nog nöjt mig med SNES och NES t.ex. Är inte så intresserad av N64 om jag ska vara ärlig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade expansion pack gått att prenumerera på per månad så hade jag nog slagit till ett litet tag iaf, men att jag ska bli tvingad till att betala 400+ kr för ett helt år, för att HYRA (inte ens äga) det 23 år gamla Ocarina of Time kan de bara ta och glömma, det är ju helt sinnessjukt!

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Hade expansion pack gått att prenumerera på per månad så hade jag nog slagit till ett litet tag iaf, men att jag ska bli tvingad till att betala 400+ kr för ett helt år, för att HYRA (inte ens äga) det 23 år gamla Ocarina of Time kan de bara ta och glömma, det är ju helt sinnessjukt!

Det som är bra med Ocarina of Time är att det har återsläppts till nästan varenda konsol efter Nintendo 64.
Den kom till 2 olika skivor på Gamecube.
På Wii kan man ju inte längre köpa det via Virtual Console men på Wii U går det.
Sen finns det ju även bärbart till Nintendo 3DS.

Allt detta blir ju billigare i längden än att prenumera.
Men Nintendo tänker väl att det ska komma mer till deras expansion Pack i framtiden och att det då ska löna sig. Men om man inte är intresserad av så mycket som kommer dit så blir det ju dyrt.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Tycker ofta att det är bisarrt hur Nintendo ständigt kommer undan med höga priser, dåliga tjänster och annat allmänt konsumentfientligt beteende.

Detta har jag tänkt på flera gånger men det verkar inte finnas någon större kritik mot det företaget. Folk bara köper (bildligt och bokstavligt) allt med hull och hår. Hur kommer detta sig tror du?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det som är bra med Ocarina of Time är att det har återsläppts till nästan varenda konsol efter Nintendo 64.
Den kom till 2 olika skivor på Gamecube.
På Wii kan man ju inte längre köpa det via Virtual Console men på Wii U går det.
Sen finns det ju även bärbart till Nintendo 3DS.

Allt detta blir ju billigare i längden än att prenumera.
Men Nintendo tänker väl att det ska komma mer till deras expansion Pack i framtiden och att det då ska löna sig. Men om man inte är intresserad av så mycket som kommer dit så blir det ju dyrt.

Jo tack, jag har spelat 3DS-versionen som var rätt sådär utöver den förbättrade visuella biten.
Jag hade lätt kunnat KÖPA OoT till Switch för runt 30 euro, eller prenumererat några månader på expansion pack om de hade det månadsvis, men ska de vara så här jävla giriga så får det vara.

Medlem

Gick med nu då man fick expansionen till Mariokart 8 och det även ser ut som att Nintendo kommer bjuda på framtida expansioner via tjänsten. N64-spelen fungerar även helt okej nu, vad jag kan se i alla fall. Är inte så många N64-spel jag är intresserad av att spela idag egentligen. Lirade just igenom Banjo Kazooie, fungerade väl bra, och hoppas väl på typ Wave Race dyker upp också.

Inaktiv

Jag har hört rykten om att GB och GBA spel kan komma. Men det mest intressanta ryktet är att N64 kommer få Transferpack funktion på Switch Online.
Alltså att vissa spel kan man spela ihop med GB spel. Som exempelvis Pokémon spelen kopplade till Pokémon Stadium.

Skulle något sådant hända så är det stor chans att jag skaffar Nintendo Switch Online Expansion Pack.

Medlem

Nintendo hatar gamers, de har väldigt många kompetenta utvecklare och jag älskade Mario och Pokémon förr men har verkligen tappat lusten för Nintendo nu.

Det enda som möjligtvis kan locka över mig är Metroid Prime 4 och Bayonetta. Vi får se om de titlarna lyckas fånga in mig.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har hört rykten om att GB och GBA spel kan komma. Men det mest intressanta ryktet är att N64 kommer få Transferpack funktion på Switch Online.
Alltså att vissa spel kan man spela ihop med GB spel. Som exempelvis Pokémon spelen kopplade till Pokémon Stadium.

Skulle något sådant hända så är det stor chans att jag skaffar Nintendo Switch Online Expansion Pack.

GBA vore väldigt trevligt, kändes för mig som ett betydligt mer logiskt format än Sega Mega Drive på Switch Online.

Skrivet av Fiigaro:

Nintendo hatar gamers, de har väldigt många kompetenta utvecklare och jag älskade Mario och Pokémon förr men har verkligen tappat lusten för Nintendo nu.

Det enda som möjligtvis kan locka över mig är Metroid Prime 4 och Bayonetta. Vi får se om de titlarna lyckas fånga in mig.

Tycker Nintendo skött sig snyggt på det stora hela denna konsolgeneration. De har absolut att jobba på, men ser inte vad de skulle gjort för katastrofalt för att få omdömet att de hatar gamers.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har hört rykten om att GB och GBA spel kan komma. Men det mest intressanta ryktet är att N64 kommer få Transferpack funktion på Switch Online.
Alltså att vissa spel kan man spela ihop med GB spel. Som exempelvis Pokémon spelen kopplade till Pokémon Stadium.

Skulle något sådant hända så är det stor chans att jag skaffar Nintendo Switch Online Expansion Pack.

Låter fantastiskt, hoppas på att de genomför det!

Nu är det inga Nintendo 64-spel men jag och min kompis körde både Zelda Wind Waker och Zelda Four Swords tillsammans med ett inkopplat GBA via Link Cable till GameCube. Det var tider det! 😄


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Majoren:

GBA vore väldigt trevligt, kändes för mig som ett betydligt mer logiskt format än Sega Mega Drive på Switch Online.

Tycker Nintendo skött sig snyggt på det stora hela denna konsolgeneration. De har absolut att jobba på, men ser inte vad de skulle gjort för katastrofalt för att få omdömet att de hatar gamers.

Some sagt bra utvecklare, de gör definitivt bra spel ingen snack om saken. Min åsikt är bara att Nintendo har en sån sjukt konstig stance till abandonware och emulering. Tycker det är lite fult med tanke på hur lojala deras fans är.

Sen så har jag yttrat mig mycket om det redan men Pokémon spelen... Förmodligen den enda spelserien som smått provocerar mig för det är så populärt, vilket är jättedumt av mig. Älskade Pokémon spelen förr och gillar fortfarande varumärket men de nya spelen har i mina ögon varit rent skit och folk fortsätter att köpa det. Att folk hyllade Arceus som innovativt och nytt är galenskap som visar hur låga förväntningar folk har på den serien. Och det sålde som smör.

Pokémon borde breda ut sig till flera studios där de släpper massvis med olika spel, de hade garanterat funkat. Men Gamefreak håller spelen som gisslan och det verkar vara någon skev variant av stockholmsyndrom bland fansen. Så länge folk får nytt Pokémon spelar det inte roll vilken kvalité det håller och varför ska de ändra på sin formula? Folk fortsätter ju köpa skiten ändå.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Some sagt bra utvecklare, de gör definitivt bra spel ingen snack om saken. Min åsikt är bara att Nintendo har en sån sjukt konstig stance till abandonware och emulering. Tycker det är lite fult med tanke på hur lojala deras fans är.

Sen så har jag yttrat mig mycket om det redan men Pokémon spelen... Förmodligen den enda spelserien som smått provocerar mig för det är så populärt, vilket är jättedumt av mig. Älskade Pokémon spelen förr och gillar fortfarande varumärket men de nya spelen har i mina ögon varit rent skit och folk fortsätter att köpa det. Att folk hyllade Arceus som innovativt och nytt är galenskap som visar hur låga förväntningar folk har på den serien. Och det sålde som smör.

Pokémon borde breda ut sig till flera studios där de släpper massvis med olika spel, de hade garanterat funkat. Men Gamefreak håller spelen som gisslan och det verkar vara någon skev variant av stockholmsyndrom bland fansen. Så länge folk får nytt Pokémon spelar det inte roll vilken kvalité det håller och varför ska de ändra på sin formula? Folk fortsätter ju köpa skiten ändå.

Jaha, du tänker så. Är ju själv inte mycket för emulering och kan förstå att Nintendo är mer protektionistiska med sina varumärken än de andra aktörerna då det är mycket större värden inom Nintendos varumärken än hos konkurrenternas. Men visst agerar de väldigt gammaldags ibland, men specifikt hur de sköter sig som konsolaktör så har jag inte så mycket att anmärka på. De har aldrig riktigt försökt smyga in fulgrejer som Always-Online, begränsa handeln med begagnade fysiska spel (vad jag vet i alla fall, ska inte ta gift på just den punkten) samt att deras spel nästan alltid känns putsade och fina vid release. Just Pokémon kan jag dock förstå samtidigt som jag är helt okunnig då jag aldrig spelat ett Pokémon-spel öht.

1
Skriv svar