"Switcher 3"-utvecklare menar att Switch Pro-behovet inte är så stort

Robot
"Switcher 3"-utvecklare menar att Switch Pro-behovet inte är så stort

Säger att inget spel är omöjligt att porta.

#nintendo-switch, #saber-interactive


Medlem

"Säger att inget spel är omöjligt att porta."

Det kan förvisso vara sant, men till vilket pris?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ja inget är omöjligt att porta frågan är bara hur mycket man får skala ner på grafik och annat...

Medlem

Visst är det så i nuläget men när/om komponent bristen går över, kommer nog utvecklare att fokusera mer på den nyare hårdvaran än vad de gör just nu och de kommer antagligen att tröttna på att porta spel till ps4, xbone och switch i framtiden.

Medlem

Samtidigt släpps det "streaming only" spel till switch, alrightyroo.

Medlem

Nej porta går juh alltid men många spel ser ut som skit ärligt talat. Iaf när man kan köpa dem för mindre pengar på xbox eller playstation o få en bättre version (utav spel som varit ute ett tag alltså ex witcher 3)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag är en inbiten switch-fanatiker och tycker det är bästa spelkonsolen någonsin i princip. Men den är absolut inte min go-to konsol när det kommer till mer tunga spel som the witcher.

Medlem
Skrivet av Querth:

Jag är en inbiten switch-fanatiker och tycker det är bästa spelkonsolen någonsin i princip. Men den är absolut inte min go-to konsol när det kommer till mer tunga spel som the witcher.

lite off topic kanske MEN fan vad bra nya metroid är du!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

lite off topic kanske MEN fan vad bra nya metroid är du!

Ja det är fantastiskt, årets spel så här långt.

Medlem

Shit, vilken letdown The Witcher 3 var att lira på NiNTENDO Switch. Ett riktigt felköp var det. Tog bort så mycket känsla att lira detta mastodont spel på en liten Switch skärm. O att koppla in Switch till en TV eller dator monitor gör inte saken bättre då den är på tok för klen o bilden är suddig. För egen del passar Switchen med lättsamma plattformsspel. Inget annat tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vissa spel kommer aldrig portas till Switch för dom är för tungdrivna.
Så kommer där nån fjåne och säger att en Pro version inte behövs.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Så atteh när kommer Cyberpunk 2077 till Nintendo Switch?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"Säger att inget spel är omöjligt att porta."

Det gör ju att man prioriterar bort Switch versionen om man har fler konsoler hemma att välja på eller PC.

Jag har Switchen typ mest för Nintendos egna titlar, tex Mario...

Det enda spel jag köpt till Switch som finns till andra plattformar är Crysis 1 remaster, och det fungerade faktiskt helt ok på Switch. Ett annat som jag har nedladdat är Fortnite

1
Skriv svar