Returnal patchat – ingen save-funktion, men du kan pausa

Robot
Returnal patchat – ingen save-funktion, men du kan pausa

Housemarque vill vara båda sidor till lags.

#returnal


Medlem

Tycker det låter som en bra lösning som löser problemet spelare har haft med att inte kunna stänga av eller byta spel i en runda.

Medlem

Det är typ det de flesta begärde. Att man kan stänga av spelet när man känner för och fortsätta sen igen där man var.

Medlem

en klassisk "Save & Quit" alltså och inte "quick save" vilket jag inte tror efterfrågades heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Molotov:

en klassisk "Save & Quit" alltså och inte "quick save" vilket jag inte tror efterfrågades heller.

Exakt! Blir därför ett köp lite längre fram pga denna patch.

Medlem

Tycker det är en bra lösning, tummen upp!

Medlem

Detta är precis vad som efterfrågats. Bra att det äntligen kommit, trist att det inte var med från början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Detta är en spelstudio att hålla koll på i framtiden.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Exakt detta som folk sa behövdes när Housemarque sedan återkom med sina trotsiga svar. Det var på tiden att det implementerades.

Medlem

Grymt med en utvecklare som lyssnar på fansen när dom kommer med vettiga förslag!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Detta blir ju kanon. Spelade klart förra veckan (Act 3). Är ensam spelare på min PS5 och hade inga övriga proglem med rest mode under mitt spelande, men detta är ju den bästa lösningen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Force:

Grymt med en utvecklare som lyssnar på fansen när dom kommer med vettiga förslag!

Känns inte som att de faktiskt lyssnade i detta fallet. De vägrade till en början men tjatet blev för stort så de kände sig tvungna.

Inte förtjänt av goodwill i mina ögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem
Skrivet av Force:

Grymt med en utvecklare som lyssnar på fansen när dom kommer med vettiga förslag!

Eller snarare kasst utav utvecklarna som inte implementerar grundläggande funktioner ifrån första början.

Medlem

Påminner om upplägget i Zelda: Majora’s Mask när man temporärt kunde spara sin progress vid en ugglestaty (till skillnad mot permanent spara genom att resa tillbaka i tiden).

Gjorde en fin tabbe i barndomen där jag återupptog en session från en uggla, spelade en halv dag, stängde av mitt N64 och missade två hela sessioners gameplay och många värdefulla timmar.

*Facepalm 10 year old self*

Medlem

Perfekt lösning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kris:

Detta är en spelstudio att hålla koll på i framtiden.

Ja. Med mer budget och resurser så borde de kunna fortsätta med att göra AAA-spel som skiljer sig från mängden.

jag hoppas dock att de kan expandera så pass att de fortfarande kan ha ett litet team som gör spel i stil med deras gamla arkad-shooters.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ja. Med mer budget och resurser så borde de kunna fortsätta med att göra AAA-spel som skiljer sig från mängden.

jag hoppas dock att de kan expandera så pass att de fortfarande kan ha ett litet team som gör spel i stil med deras gamla arkad-shooters.

Jäklar vad jag lirade Nex Machina! Attans.. tog mig många timmar o blir bra på det spelet. Fick spö så jag satt o lipa men till slut lossnade det allt mer!
Ett av deras bästa spel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jäklar vad jag lirade Nex Machina! Attans.. tog mig många timmar o blir bra på det spelet. Fick spö så jag satt o lipa men till slut lossnade det allt mer!
Ett av deras bästa spel!

Fixade aldrig slutbossen på Nex machina. Underbart spel som verkligen var oerhört bra. Skönt att returnal är fött i dess rötter.

Medlem
Skrivet av Molotov:

en klassisk "Save & Quit" alltså och inte "quick save" vilket jag inte tror efterfrågades heller.

Helt klart ok lösning, quick saves är ju trevligt men så länge man kan köra en quit och save och sen bara starta om spelet vid behov är ju perfa.

Får bli ett köp senare då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Körde v1.0 via köpt skiva, tilllät inte spelet uppdatera sig. Fördelarna var bättre ekonomi och att hälsan kunde sparas upp högre. Kunde leva med buggarna och klarade ut spelet efter en mycket hård kamp.

Vissa bitar av spelet var bland de mest episka jag upplevt som gamer. "Plattformsbossen" för att inte spoila någon, gav adrenalinpåslag som få spel lyckats med. Utsikten när man går in i "tornet" gjorde att jag plockade fram kameran och fotade skärmen. Att de fixat saves och fotogrejer är ju najs, men sålde spelet när jag var klar.

Spelas bäst på en TV med HDR kapabel till höga nits. De olika biomerna var mera varierande grafiskt än jag trott och Returnal är lätt ett av de bästa spelen som gjorts. Skulle köpt PS5 för det enbart, om jag vart tvungen.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Helt klart ok lösning, quick saves är ju trevligt men så länge man kan köra en quit och save och sen bara starta om spelet vid behov är ju perfa.

Får bli ett köp senare då.

Jag tycker nog inte quick saves är nått som skulle passa in i spelet. skulle förstöra lite om man kan dö och quick loada.
Det är ju som meningen att man ska dö och börja om, därför är Save & quit den bästa lösningen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Känns inte som att de faktiskt lyssnade i detta fallet. De vägrade till en början men tjatet blev för stort så de kände sig tvungna.

Inte förtjänt av goodwill i mina ögon.

Nja, tror inte det är riktigt så lätt. Folk tjatade mest efter en helt vanlig sparfunktion, vilket utvecklaren vägrade. Vilket jag förstår och håller med till 100%. Det tappar verkligen meningen om man kan spara och sen bara ladda om varje gång man dör.

Tror mer dom jobbade på hur dom skulle lösa det och samtidigt kringgå att folk missbrukar sparsystemet för att "fuska".


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Fixade aldrig slutbossen på Nex machina. Underbart spel som verkligen var oerhört bra. Skönt att returnal är fött i dess rötter.

Vilken tänker du på? Den "riktiga" slutbossen som kommer om man klarar spelet på hard eller sista bossen på normal?
Jag klarade aldrig extra bossen som dyker upp på hard. Jösses, den var helt insane haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Vilken tänker du på? Den "riktiga" slutbossen som kommer om man klarar spelet på hard eller sista bossen på normal?
Jag klarade aldrig extra bossen som dyker upp på hard. Jösses, den var helt insane haha.

Syftar på den riktiga ☺️
Overkligt svår haha.

Medlem

Storyn låter intressant och det verkar vara en cool protagonist. Men, det är det här med att inte kunna spara när man vill som det faller på. Plus att jag vill kunna välja svårighetsgrad i mina spel. Tydligen ska det vara så här i denna genre men just dessa punkter är det som gör att spelet inte passar mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Syftar på den riktiga ☺️
Overkligt svår haha.

haha ja, där kan vi snacka om bullet hell du!
Har inte kört Returnal än men får känslan av att Returnal inte är riktigt lika svettigt som Nex Machina iaf?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det var på tiden. Då kanske jag orkar att spela ut det en andra gång.

Nu saknar vi bara en Quick resume på alla ps5 spel i operativsystemet som Xbox series har.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SunShine:

haha ja, där kan vi snacka om bullet hell du!
Har inte kört Returnal än men får känslan av att Returnal inte är riktigt lika svettigt som Nex Machina iaf?!

Nä returnal är svårt också men det blir lättare med tiden så du fått mer uppgradering ar på din run så att säga ☺️

Medlem

Jag förstår att dom inte ville ha spar från början. Men tycker att eftersom några klagade så är paus funktionen den enda lösningen. Vissa blir aldrig nöjda.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Storyn låter intressant och det verkar vara en cool protagonist. Men, det är det här med att inte kunna spara när man vill som det faller på. Plus att jag vill kunna välja svårighetsgrad i mina spel. Tydligen ska det vara så här i denna genre men just dessa punkter är det som gör att spelet inte passar mig.

Nu säger väll utvecklaren själv att det inte är en rogue-lite men vad jag förstått spelas den som en sån.
Då passar det inte att kunna spara och ladda om, för hela meningen är att dör man ska man ta med både sina egna skills och skills man ev låst upp i spelet på nästa runda

Däremot att kunna spara för att avsluta borde vara nått som var med från början. Med det systemet kan man aldrig dö och ladda om savet för att fortsätta på samma run.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar