Inte ens Final Fantasy-skaparen kan få nog av Final Fantasy XIV

Robot
Inte ens Final Fantasy-skaparen kan få nog av Final Fantasy XIV
Medlem

Jag väntar iaf ivrigt på Endwalker expansionen

Medlem
Skrivet av krippa79:

Jag väntar iaf ivrigt på Endwalker expansionen

Samma här, tog mig nyligen igenom slutliga 5.5 patchen för ShB och försöker göra mig redo för Endwalker. Riktigt hajp på hur det hela ska avslutas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot

Om man kunde få storyn i någon annan genre än mmo så hade jag varit nöjd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man kunde få storyn i någon annan genre än mmo så hade jag varit nöjd.

Japp, behöver kanske inte just handligen men övriga delar i Final Fantasy skulle verkligen behöva ta inspiration från del XIV. Jag har inte ens spelat XIV men av det jag sett ser det verkligen ut så som jag vill att ett Final Fantasy-spel ska se ut.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Utöver några obligatoriska dungeons/raids så kan man spela hela story;n som single player.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Utöver några obligatoriska dungeons/raids så kan man spela hela story;n som single player.

Kan man, men dessa dungeons/raids måste man köra för att klara storyn alltså eller kan man skippa dem? Varit sugen på att testa men gillar inte mmo spel så då har det liksom gått bort.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan man, men dessa dungeons/raids måste man köra för att klara storyn alltså eller kan man skippa dem? Varit sugen på att testa men gillar inte mmo spel så då har det liksom gått bort.

Än så länge måste man tyvärr köra några dungeons då dem är del av story:n. Förhoppningsvis tar de bort detta kravet någon gång, verkar inte finnas någon som gillar det.

EDIT: Å andra sidan är de så enkla att de går snabbt att klara och man behöver inte prata med sina medspelare om man verkligen inte vill


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan man, men dessa dungeons/raids måste man köra för att klara storyn alltså eller kan man skippa dem? Varit sugen på att testa men gillar inte mmo spel så då har det liksom gått bort.

Det är ju ändå gratis att pröva hela vägen igenom första expansionen så du har inget annat än tid att förlora på att pröva. Dessutom är folk supertrevliga i allmänt. Starten kan upplevas seg är väll det ända som är värt att nämna.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Än så länge måste man tyvärr köra några dungeons då dem är del av story:n. Förhoppningsvis tar de bort detta kravet någon gång, verkar inte finnas någon som gillar det.

EDIT: Å andra sidan är de så enkla att de går snabbt att klara och man behöver inte prata med sina medspelare om man verkligen inte vill

Skrivet av burkmopp:

Det är ju ändå gratis att pröva hela vägen igenom första expansionen så du har inget annat än tid att förlora på att pröva. Dessutom är folk supertrevliga i allmänt. Starten kan upplevas seg är väll det ända som är värt att nämna.

Men då kanske man ska testa ändå och se hur långt man kommer. Tack för informationen. 🙂

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Utöver några obligatoriska dungeons/raids så kan man spela hela story;n som single player.

Sanning med modifikation. Med single player menar jag personligen att jag gärna hade sett det vara ett spel som går att spela offline, och att man skippat hela MMO-delen helt och hållet. Den där typen av strider avskyr jag, och hela mmo-aspekten i stort (för det mesta).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sanning med modifikation. Med single player menar jag personligen att jag gärna hade sett det vara ett spel som går att spela offline, och att man skippat hela MMO-delen helt och hållet. Den där typen av strider avskyr jag, och hela mmo-aspekten i stort (för det mesta).

Nja, det är utan tvekan sanning då väldigt många spelar det som singleplayer. Det är bara att titta på hur många gillen det finns med en spelare, t.ex. Menar du något annat än singleplayer så blir det såklart annorlunda


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Nja, det är utan tvekan sanning då väldigt många spelar det som singleplayer. Det är bara att titta på hur många gillen det finns med en spelare, t.ex. Menar du något annat än singleplayer så blir det såklart annorlunda

Menar mest att spel kan vara online men ändå singleplayer Jag hade gärna sett att det inte var ett mmo alls och gick att spela offline : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar