HBO Max - Lansering 26/10

Medlem

Någon mer som har problem med placeringen av undertexterna när man tittar? För mig lägger de sig snett upp till vänster från botten så de täcker en del av bilden

En "skip intro" funktion verkar inte heller finnas eller att man kan starta nästa avsnitt av en serie direkt när ett är slut. (måste spola till slutet av eftertexterna innan nästa börjar)


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Har samma problem. Ser inte heller att man får Dolby Vision på det 4k material man matar.

Medlem
Skrivet av ma4num:

Har samma problem. Ser inte heller att man får Dolby Vision på det 4k material man matar.

Provade bara snabbt igår på min Apple TV, min TV visade i alla fall Dolby Vision + Atmos när jag satte igång The Suicide Squad

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Någon mer som har problem med placeringen av undertexterna när man tittar? För mig lägger de sig snett upp till vänster från botten så de täcker en del av bilden

En "skip intro" funktion verkar inte heller finnas eller att man kan starta nästa avsnitt av en serie direkt när ett är slut. (måste spola till slutet av eftertexterna innan nästa börjar)

Vilken enhet kör du på? Skip intro funkar hos mig, har provat Android-surfplatta, iPhone, Apple TV och LG TV.
Starta nästa avsnitt verkar bara komma när eftertexterna är slut vilket är sjukt irriterande

Medlem

Sa upp mitt förra HBO abonnemang när de tog bort stöd för PS3 (jag vet, gammal), hade haft väldigt många år utan avbrott. Har endast PS3 kvar för att kolla dvd, Netflix, Amazon och tidigare även HBO.

Däremot går det väl att skaffa via mitt Telia, har ju någon slags TV lösning därifrån.
Men den saknar tror jag de få fördelar som "riktiga" HBO har.

Mitt konto verkar förövrigt var raderat på HBO så favoriter och dylikt är nog borta.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Sa upp mitt förra HBO abonnemang när de tog bort stöd för PS3 (jag vet, gammal), hade haft väldigt många år utan avbrott. Har endast PS3 kvar för att kolla dvd, Netflix, Amazon och tidigare även HBO.

Däremot går det väl att skaffa via mitt Telia, har ju någon slags TV lösning därifrån.
Men den saknar tror jag de få fördelar som "riktiga" HBO har.

Mitt konto verkar förövrigt var raderat på HBO så favoriter och dylikt är nog borta.

Jag har "TeliaPlay" med Cmore och Viaplay eftersom jag ser viss sport.
Igår fick jag mail om att jag får HBO Max gratis i paketet. La till det direkt.

Fördelen som svarar på er fråga är följande.
Jag kan kolla antingen via Teliaplay appen eller logga in direkt via Cmore/Viaplay och HBO Max då de är kopplade till TeliaPlay.
Så jag får samma funktionalitet via de specifika apparna utan att använda TeliaPlay. Ochså en fördel för fler kan se det via de olika om man nu vill.

Så jag kan se HBO Max via deras app men betalningen som är 0 SEK sköts via Telia.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av hofwing:

Provade bara snabbt igår på min Apple TV, min TV visade i alla fall Dolby Vision + Atmos när jag satte igång The Suicide Squad

Vad har du för TV?

Sitter själv på en 2017 LG C7 OLED

Medlem
Skrivet av ma4num:

Vad har du för TV?

Sitter själv på en 2017 LG C7 OLED

Har en LG C9

Medlem

Hoppade på erbjudandet utan att testat HBO förut, men helt impad är jag inte. Dolby Vision fungerar bra med min android TV, däremot så fungerar inte Atmos alls med HBO MAX och appen. Netflix m.m. fungerar utmärkt med Atmos och Dolby Vision. Tröttsamt att det ens ska vara såna problem 2021. Verkar vara oerhört mycket 720P också...

Medlem
Skrivet av hofwing:

Vilken enhet kör du på? Skip intro funkar hos mig, har provat Android-surfplatta, iPhone, Apple TV och LG TV.
Starta nästa avsnitt verkar bara komma när eftertexterna är slut vilket är sjukt irriterande

Android-telefon, Android TV och Chromecast.
Testat lite olika serier som jag redan sett och får inte upp skip intro på någon.
(Westworld, Fear the walking dead, His dark materials t.ex.)


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Haha gud så besviken man blev, man kan fortfarande inte göra en egen lista, inte vad jag upptäckt iaf, appen (på samsung tv) responderar dåligt med fjk. HBO måste sluta leva på att dom har bra serier (klassikerna) och leverera en app som är lättanvänd och flyter fint. Detta var bara HBO nordic med flera titlar.

Medlem
Skrivet av LabRat:

Skulle se på platta igår. Gick inte på grund av lagg. Någon annan som upplevt samma.

Är inte alls nöjd so far med appen, jämnfört med netflix är den seg och bökig. När man väl sätter på en film så är kvaliteten på den alldeles för hög, superkrisp bild och ett tungt ljudspår vilket gör att man får buffer trots 100 mbit. Trodde aldrig jag skulle klaga på kvaliteten men om det medför buffring är det kört.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Spelaren ger jag inte mycket för, det var anledningen att jag sade upp HBO 2014 redan. Inte var den mycket bättre nu, har förvisso hört rykten att de skall släppa en helt ny de kommande månaderna. Sätter mitt hopp till det, 44.50 är väl iof inte mycket att orda om, såvida de inte hittar på något framåt och bara låter en se visst utbud eller liknande...

Medlem

Å idag kom mailet om där prishöjningen som man antagit skulle rulla in, Från 13:e juli 2023 blir det 99:- istället för 89:-. Första fakturan efter det gäller det nya priset, så 31/7 för egen del.

Jaja, 50% off på det så klagar inte. Även om jag faktiskt kollat extremt lite på HBO

Medlem
Skrivet av deezel:

Å idag kom mailet om där prishöjningen som man antagit skulle rulla in, Från 13:e juli 2023 blir det 99:- istället för 89:-. Första fakturan efter det gäller det nya priset, så 31/7 för egen del.

Jaja, 50% off på det så klagar inte. Även om jag faktiskt kollat extremt lite på HBO

Fick också det, tur man tecknade när det var 50% lifetime offer. Kikar typ aldrig på hbo men säger inte upp det pga dealen man gjorde.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av theBoosing:

Fick också det, tur man tecknade när det var 50% lifetime offer. Kikar typ aldrig på hbo men säger inte upp det pga dealen man gjorde.

Kommer du ha kvar den dealen när HBO max förvinner och går ihop med Discovery plus?!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Fick också det, tur man tecknade när det var 50% lifetime offer. Kikar typ aldrig på hbo men säger inte upp det pga dealen man gjorde.

Hade också samma deal och kollade sällan på HBO så jag sa upp det, tjänar på att ta en månad då o då istället. Förstår inte varför folk håller kvar vid ett abonnemang och betalar månad efter månad trotts att man inte utnyttjar tjänsten.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skribent

Jag fick ett mail där det stod om ändrade villkor för konton skapade efter 13 juni, såg ingenting om sammanslagningen med Discovery eller någon prishöjning.

Har någon som har aktivt konto fått andra uppgifter?

Kontot avslutas
Skrivet av Crank:

Hade också samma deal och kollade sällan på HBO så jag sa upp det, tjänar på att ta en månad då o då istället. Förstår inte varför folk håller kvar vid ett abonnemang och betalar månad efter månad trotts att man inte utnyttjar tjänsten.

FOMO ?

Skribent
Skrivet av Crank:

Hade också samma deal och kollade sällan på HBO så jag sa upp det, tjänar på att ta en månad då o då istället. Förstår inte varför folk håller kvar vid ett abonnemang och betalar månad efter månad trotts att man inte utnyttjar tjänsten.

För min del är det av bekvämlighet samt att det bara kostar 49:-/månad. Ekonomoskt kanske man skulle spara 200-300:- på ett år, men det tycker inte jag det inte värt för att hålla koll på när saker kommer och sedan känna en press att jag måste maximera månaden när jag väl betalar.

Jag gillar att kunna hoppa in slumpmässigt på tjänsten ibland och hitta något nytt intressant och ge mig i kast med det, nu senast "White House Plumbers".

Medlem
Skrivet av Shadee:

För min del är det av bekvämlighet samt att det bara kostar 49:-/månad. Ekonomoskt kanske man skulle spara 200-300:- på ett år, men det tycker inte jag det inte värt för att hålla koll på när saker kommer och sedan känna en press att jag måste maximera månaden när jag väl betalar.

Jag gillar att kunna hoppa in slumpmässigt på tjänsten ibland och hitta något nytt intressant och ge mig i kast med det, nu senast "White House Plumbers".

Jag resonerar precis likadant själv!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag fick ett mail där det stod om ändrade villkor för konton skapade efter 13 juni, såg ingenting om sammanslagningen med Discovery eller någon prishöjning.

<Uppladdad bildlänk>

Har någon som har aktivt konto fått andra uppgifter?

Så ser mitt mailet ut som jag fick idag.

Edit: Sen har även jag halva priset, så jag betalar inte 89kr som det står, utan.... eh, matte... 44,50kr..

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag fick ett mail där det stod om ändrade villkor för konton skapade efter 13 juni, såg ingenting om sammanslagningen med Discovery eller någon prishöjning.

<Uppladdad bildlänk>

Har någon som har aktivt konto fått andra uppgifter?

Fick detta i mitt mail:

"Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån.

Din första betalning till detta pris kommer att infalla 27.07.2023."

Har haft 49kr/månad sedan det lanserades här i Sverige.

@Bennii hann precis före, haha.

Medlem

Precis som användare ovan skriver kommer priset att höjas, men även jag hakade på "halva priset livet ut"-erbjudandet de körde vid release. Så om jag förstår det rätt då kommer nya priset att bli 49,50:- då ifall man fortfarande får halva priset?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av Bennii:

<Uppladdad bildlänk>

Så ser mitt mailet ut som jag fick idag.

Edit: Sen har även jag halva priset, så jag betalar inte 89kr som det står, utan.... eh, matte... 44,50kr..

Skrivet av Kulneff:

Fick detta i mitt mail:

"Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till:

99 kr/mån.

Din första betalning till detta pris kommer att infalla 27.07.2023."

Har haft 49kr/månad sedan det lanserades här i Sverige.

@Bennii hann precis före, haha.

Hmm. Skumt att mitt ser annorlunda ut. Aja, vi får väl se vad som händer.

Eller vänta ska kolla min andra mejl, kanske har kontot på den mejlen och det jag fick var mejl som går ut till föredetta kunder.

Edit: Stämmer. Hade kontot på andra mejl-adressen och där hade jag fått ett lika som ni fått. Borde ju dras 49,50:- men det visar sig 13 juli.

Medlem
Medlem

Hur blir det med Discovery+?

Medlem
Skrivet av Shadee:

För min del är det av bekvämlighet samt att det bara kostar 49:-/månad. Ekonomoskt kanske man skulle spara 200-300:- på ett år, men det tycker inte jag det inte värt för att hålla koll på när saker kommer och sedan känna en press att jag måste maximera månaden när jag väl betalar.

Jag gillar att kunna hoppa in slumpmässigt på tjänsten ibland och hitta något nytt intressant och ge mig i kast med det, nu senast "White House Plumbers".

Jag hoppar mellan streamingtjänsterna och tar en per månad och plockar russinen ut kakan typ, för jag signar bara upp om det fins minst två bra serier med alla avsnitt. Såg The last of us och Succession S4 sen fanns inge mer sevärt, tar nog ett år innan jag återkommer på en månads besök igen. Händer ibland att det bli flera veckors paus från allt då ingen har nåt sevärt också.

Men som sagt lathet och några hundringar hit o dit det är sånt som ofta skiljer dom som rika och fattiga. Jag är inte snål men ekonomisk 😄


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skribent
Skrivet av Crank:

Jag hoppar mellan streamingtjänsterna och tar en per månad och plockar russinen ut kakan typ, för jag signar bara upp om det fins minst två bra serier med alla avsnitt. Såg The last of us och Succession S4 sen fanns inge mer sevärt, tar nog ett år innan jag återkommer på en månads besök igen. Händer ibland att det bli flera veckors paus från allt då ingen har nåt sevärt också.

Men som sagt lathet och några hundringar hit o dit det är sånt som ofta skiljer dom som rika och fattiga. Jag är inte snål men ekonomisk 😄

Jag gör precis så med andra tjänster som kostar mer pengar. Har HBO + en till aktiv allt som oftast, och den andra varierar från månad till månad. Vissa månader bara HBO, så nog är jag lite ekonomisk alltid.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Kommer du ha kvar den dealen när HBO max förvinner och går ihop med Discovery plus?!

Vem har sagt att det ska försvinna. Dom har ju idag gått ut och förtydliga att de som tecknat 50% kommer fortsätta ha det

Skriv svar