Blizzconline 2022 ställs in – Blizzard vill istället "ge stöd åt sina team"

Robot
Blizzconline 2022 ställs in – Blizzard vill istället "ge stöd åt sina team"

Och siktar på att låta Blizzcon komma tillbaka i en mer välkomnande form.

#Activision-Blizzard, #Blizzcon


Medlem
Rätt

Jag brukade spela wow i 17år men jag började
spela Perfect Golf istället i somras…

Men jag tycker att de måste fixa deras ojämlikhet och kultur… om jag vore den vore jag tacksam om det vore mer kvinnor på firman som mådde bra

Medlem

Hur ska dom ha tid med allt kubkrypande om dom måste förbereda inför Blizzconline? Bra gjort av ledningen som vill bevara Blizzards jobbkultur!

Medlem

Blizzard är förbi all räddning vid det här laget...
Dött.

Medlem

Blizzard på 90-talet. Vilka jäkla spel dom gjorde.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Blizzard är är förbi all räddning vid det här laget...
Dött.

Ganska långt bort från dött

Medlem

Bör man inte kunna jobba med jämställdhet, rättvisa och spelutveckling samtidigt som man har blizzcon när man har 10k anställda.
Men aja detta är väl bäst för dem.

Uppenbarligen så har det här med att styra narrativet. Blizzard vet att ett eventuellt blizzcon(line) inte skulle handla om spelen utan om skandalerna som har hänt. Istället hoppas man att till nästa gång så har känslorna svalnat ner och man har också släppt några nya spel så folk iställer tänker på det när dom tänker på Blizzard.

Fast då måste det ju självklart krävas att man klarar sig från några nya skandaler, vilket personligen inte är troligt med tanke på hur företaget har skötts

Medlem

Activision Blizzard UK Limited after 31 December 2021.

"Contracting Entity Change Notice", kunde inte logga in häromdan före jag godkände det nya avtalet...
https://www.blizzard.com/en-gb/legal/2440b112-eda2-430f-9cbd-...

Forumet är lite fundersam
https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/contracting-entity-ch...

Kan ha att göra med att Franska kontoret stängdes ner förra året, så man ändrar lite i avtalen.
Blizzard Entertainment SAS is incorporated in France. SAS stands for société par actions simplifiée (a limited liability company by shares).
https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/blizzard-closing-offi...

Gen
Medlem
Skrivet av sandersonONE:

Ganska långt bort från dött

Däremot har de otvivelaktigt grävt en ruskigt djup grav åt sig själva Lär ta ett bra tag att ta sig ur den. Man kan väl gissa att antalet MAUs dalat den senaste tiden.

eld
Medlem

"It’s been 84 days since Activision Blizzard employees published their demands for change, and management hasn’t acknowledged them"

https://blizzardwatch.com/2021/10/18/activision-blizzard-empl...

närmar sig hundra dagar.

Medlem

Handlar vär snarare om att man avskedade de flesta av sina seniora utvecklare. Nu har de som är kvar fullt up med att försöka klura ut hur fan man ska få allt tillbaka på fötterna igen. Diablo 4, till exempel, förlorade ju både sin Director och Lead Level Designer i ett och samma svep.

Medlem

WoW-killern kom till slut, och det var Blizzard själva.

Blizzard är ett helt annat företag i dag än det var under Bill Ropers tid. Sedan Vivendi och Activision kom in i bilden har det varit tvära kast till det sämre. Det handlar inte längre om att göra de bästa spelen utan nu handlar det enbart om att tjäna så mycket pengar som möjligt genom att spendera så lite tid och resurser som möjligt. Man visste ju förr att om Blizzard släppte ett spel så köpte man det. Kan inte direkt säga så nuförtiden.

Diablo-spelen har alltid legat varmt om hjärtat, men efter alla idiotiska beslut gällande Diablo 3 och med tanke på var företaget är i dag så är jag inte ens helt säker på om jag kommer köpa Diablo 4 överhuvudtaget. Det känns som att de som fattar sig på bra speldesign finns på andra platser än hos Blizzard i dag.

Medlem

Lyckligtvis är vi i Sverige lite bättre 😀👍 såg på SVT att många tjejer utbildar sig inom dataspel… Sverige kommer äga sjukt mycket framöver… medans resten av världen kör sin template så tänker vi annorlunda!! Skål på det!

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Lyckligtvis är vi i Sverige lite bättre 😀👍 såg på SVT att många tjejer utbildar sig inom dataspel… Sverige kommer äga sjukt mycket framöver… medans resten av världen kör sin template så tänker vi annorlunda!! Skål på det!

Ja, utan tjejerna skulle spelutvecklingen stannat av någon gång på sena åttiotalet. Det ska verkligen bli intressant att se vad framtiden har att bjuda på!

Medlem
Skrivet av Gen:

Däremot har de otvivelaktigt grävt en ruskigt djup grav åt sig själva Lär ta ett bra tag att ta sig ur den. Man kan väl gissa att antalet MAUs dalat den senaste tiden.

MAU's har dalat i några år nu. Tråkigt nog verkar det inte som att Blizzard har kompetensen hos sin personal att vända på kakan.

Medlem

God natt Blizzard.
Tack för alla spel fram till år 2005-nånting.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tja det är ju komponentbrist och bitvis svårt att få tag på telefoner så.

Ero
Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Ja, utan tjejerna skulle spelutvecklingen stannat av någon gång på sena åttiotalet. Det ska verkligen bli intressant att se vad framtiden har att bjuda på!

Tycker också det är bra med mer tjejer generellt inom IT, men vad grundar du på att det skulle stannat på sena 80-talet?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Tycker också det är bra med mer tjejer generellt inom IT, men vad grundar du på att det skulle stannat på sena 80-talet?

Jag läser det som ett lätt ironiskt inlägg

Lite märkligt att många sågar Blizzard som företag. att de dog för 16 år sedan... Att Dice inte släppt ett bra spel sedan 1942... Säger att det finns hur många andra spelutvecklare att välja på. Sen när det visas upp event som igår "state of play" visar det sig att knappt ett spel var intressant.

Ero
Medlem
Skrivet av Hajfena:

Jag läser det som ett lätt ironiskt inlägg

Aha, kanske jag som är lite lätt dum i huvudet 😂


signatur

Varit medlem längre än dig.

1
Skriv svar