Far Cry 6-diktatorn skickar mail till dig - om du slutar spela ”för tidigt”

Robot
Far Cry 6-diktatorn skickar mail till dig - om du slutar spela ”för tidigt”

Ubisoft vill VERKLIGEN att du ska spela mer.

#far-cry-6, #spam


Medlem

Jag måst säga att det är ett smart och kul sätt som Ubisoft försöker få en att spela mer.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Gen
Medlem

Haha, detta är ju galet. Tur att man inte får mail gällande varje spel man har i Ubisoft Connect, då hade jag blivit spammad.

Avstängd

Rätt harmlöst mail, om än spammigt. Däremot fullständigt osar det om desperation från Ubisoft ..

Medlem

Det där skulle bara stöta bort mig från spelet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Inget sundhetstecken från Ubisoft precis. Hoppas för deras skull att någon verkligen rör om i grytan hos dem.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Det är skitkul när man får mail. Något nytt å fräsht. Fick också mail när jsg tog över ett område. Han var lite sur i mailet. Men en kul grej bara. Folk som tycker det osar desperation tror jag är helt fel ute. På nån cykel med punktering. Jag uppskattar det i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kris:

Inget sundhetstecken från Ubisoft precis. Hoppas för deras skull att någon verkligen rör om i grytan hos dem.

Som Activision gjorde med Blizzard? 😉

Inaktiv

Det här mailet behöver inte jag eller min flickvän oroa oss över kan jag lova. Har alltid gillat Far Cry men blev faktiskt positivt överraskad hur bra FC6 är i min mening. Ösigt skoj som vanligt med explosioner som skulle få det att rycka i baguetten hos Michael Bay men samtidigt nya inslag som gör att det känns fräscht.

Medlem

Lirat 26tim 60% vansinnigt kul


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av General White:

Rätt harmlöst mail, om än spammigt. Däremot fullständigt osar det om desperation från Ubisoft ..

på vilket sätt osar det desperation? Osar det desperation om ALLA företag som använder sig utav email marketing?

Snarare har Ubisoft lyckats stenhårt med dessa mail eftersom varenda nyhetssajt skriver om det?

Skrivet av Kris:

Inget sundhetstecken från Ubisoft precis. Hoppas för deras skull att någon verkligen rör om i grytan hos dem.

Tydligen var det fler än 1 som var lättkränkta av ett mail här... Rannsaka er själva.

Vilka jävla svin. Tänk om vartenda skitspel du någonsin gett upp på tog säg rätten att spamma sina användare för sin egna finansiella vinning.

Hoppas de blir stämda under diverse can-spam regler eller liknande.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Vilka jävla svin. Tänk om vartenda skitspel du någonsin gett upp på tog säg rätten att spamma sina användare för sin egna finansiella vinning.

Hoppas de blir stämda under diverse can-spam regler eller liknande.

Medlem

Haha! Det var ju skitskoj ju.

Ja, jag är helt seriös. Detta är enbart ett till reklamutskick. Det är illa nog med hur alla andra behandlar privatpersoners email. Min email är inte en leksak och mitt liv hade kunnat bli mycket jobbigt om jag någonsin missar en faktura, mail från Chalmers eller annat som måste besvaras.

Jag har över 800 spel i Steam och givetvis en massa på andra ställen. Tänk om alla dessa följde Ubisofts exempel och började skicka ut spam?

Spam borde vara kriminellt. Fängelsestraff för reklamutskick.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ja, jag är helt seriös. Detta är enbart ett till reklamutskick. Det är illa nog med hur alla andra behandlar privatpersoners email. Min email är inte en leksak och mitt liv hade kunnat bli mycket jobbigt om jag någonsin missar en faktura, mail från Chalmers eller annat som måste besvaras.

Jag har över 800 spel i Steam och givetvis en massa på andra ställen. Tänk om alla dessa följde Ubisofts exempel och började skicka ut spam?

Spam borde vara kriminellt. Fängelsestraff för reklamutskick.

Spelets skurk "har skickat" mailet, vilket betyder att de som får det redan har köpt spelet. Vad för finansiell vinning får Ubisoft för det? Jag tycker det är en kul grej.

Skrivet av m4gnify:

Spelets skurk "har skickat" mailet, vilket betyder att de som får det redan har köpt spelet. Vad för finansiell vinning får Ubisoft för det? Jag tycker det är en kul grej.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Ja, jag är helt seriös. Detta är enbart ett till reklamutskick. Det är illa nog med hur alla andra behandlar privatpersoners email. Min email är inte en leksak och mitt liv hade kunnat bli mycket jobbigt om jag någonsin missar en faktura, mail från Chalmers eller annat som måste besvaras.

Jag har över 800 spel i Steam och givetvis en massa på andra ställen. Tänk om alla dessa följde Ubisofts exempel och började skicka ut spam?

Spam borde vara kriminellt. Fängelsestraff för reklamutskick.

Du har ju accepterat villkoren. Du kan enkelt klicka på unsubscribe om du ska bli så kränkt över att få mail.

Avstängd

Påminner om vissa appar eller sidor som spammar "har du glömt bort oss? *ledsen smiley*" om man inte loggat in på ett tag.

För ett singleplayerspel känns det lite.....patetiskt.
Typ "snälla spela vårat spel!" Och det gör det väldigt tydligt att det är vinstmaximering som är det viktiga, inte något slags konstnärsskap.

Skrivet av Rakoon:

Du har ju accepterat villkoren. Du kan enkelt klicka på unsubscribe om du ska bli så kränkt över att få mail.

Idag får jag gå igenom den processen var enda gång jag köpt något online, ska jag behöva göra det med vartenda spelköp också? Vad blir nästa steg? Ska jag behöva avregistrera mig efter varje film jag sett på Netflix om ett år? Varje klipp jag sett på Youtube?

Enligt dig räcker det väl att Netflix eller Youtube bara skriver in det i sina avtal och sen har jag inget att klaga på?

Jag har inte accepterat några avtal då jag redan nu inte vill ha något att göra med Ubisoft. Men om detta blir accepterat så blir det väl som onlinehandel där alla aktörer till slut börjar skicka ut spam.

Medlem

Ubisoft har skickat liknande mail till mig tidigare för AC: Valhalla. Jag är inget fan av dessa men Far Cry 6 varianten är ändå rätt så fyndigt.

Medlem

Med all välmening för er som gillar spelet, och med erkännandet att jag inte har spelat Far Cry 6, men sånt här beteende är inte OK.
Om Ubisoft märker att majoriteten av spelare som köpt spelet inte spelar det så länge som Ubisoft tänkt kanske det är dags att titta på FarCry som koncept och kanske överväga att antingen frächa up IPt ordentligt eller lägga det på Is en längre tid och kanske göra något helt annat. Far Cry som serie har väl bara rasat sen Far Cry 3. Far Cry är väl nästan ensamt ansvarig för hela "Outpost clearing" spelsättet som har genomsyrat senaste decenniet av openworld spel. Nu är det ett väldigt mättat koncept och vi är redo för något nytt. Jag känner att den här händelsen är lite besläktad med missfallskonceptet "preorder på digitala produkter". Om man är väldigt naiv kan man ju tro att om Ubisoft redan innan spelet är klart tror att spelet kommer bli en succé så är det klart att dem blir förvånade när spelet väl är släppt och det inte är det. Jag vet att Ubisoft är ett så stort företag att det nu har nått en nivå på girighet som gör att det har brutit sig loss från människokontroll och nu bara är fokuserad på pengar istället för att leverera bra upplevelser. Men nånstans hoppas man ju ändå på att det ska vända. Tack och lov finns det ju andra spel som osar kvalite och själ typ Obra din, Psychonauts spelen eller Half-Life Alyx.
PS. Ursäkta lång och aggressiv rant.

Medlem

Jag har inget emot att de skickar ut och det verkar vara halft reklam halft en rolig grej MEN
OPT IN inte OPT OUT.
Jag har redan alldeles för mycket som kommer i min mail.

Medlem

Kommer inte ta i detta skräpet med tång ens. Skärpning, Ubisoft.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Enda mail jag fått är då jag befriat ett område och då jag befriade hela Yara

KoP
Medlem

Kul grepp för att få folk att spela vidare. Personligen har jag väldigt kul med spelet och försöker se och göra så mycket jag kan.

Medlem

Jubelidioter. Påföljd.
https://tenor.com/search/not-ok-gifs (för de som röstar pga roliga memes )


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Idag får jag gå igenom den processen var enda gång jag köpt något online, ska jag behöva göra det med vartenda spelköp också? Vad blir nästa steg? Ska jag behöva avregistrera mig efter varje film jag sett på Netflix om ett år? Varje klipp jag sett på Youtube?

Enligt dig räcker det väl att Netflix eller Youtube bara skriver in det i sina avtal och sen har jag inget att klaga på?

Jag har inte accepterat några avtal då jag redan nu inte vill ha något att göra med Ubisoft. Men om detta blir accepterat så blir det väl som onlinehandel där alla aktörer till slut börjar skicka ut spam.

Gmail sorterar mailen åt dig så reklam hamnar i en egen flik. Då slipper du avregistrera eller sortera manuellt. Bara ett tips om du tycker det blir mycket skräpmail.

Medlem

Tvinga folk att spela... I riktig ubisoft anda!

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Harmlöst för d flesta men har t.e.x en närstående med psykologiska problem som har väldiga problem bara med vanlig riktad reklam, väcker stark paranoia osv.

Såna här triggers kan bli jobbiga för såna och oss nära de.

Vill inte verka respektlös men om man har såpass allvarliga psykologiska problem att ett mail kan skapa oro kanske det inte är ett bra spel att spela överhuvudtaget?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

123
Skriv svar