Snabbkollen – Kommer Halo Infinite lyckas?

Robot
Snabbkollen – Kommer Halo Infinite lyckas?

Senaste filmen lovade gott – ett tecken på kommande framgång?

#halo-infinite, #snabbkollen


Medlem

Halo online tror jag kommer bli en enorm succé så länge dom lyckas hantera fuskare.

Medlem

Även om kampanjen skulle vara sjukt usel så lyckas dom med så mycket mer än vad andra företag gör idag med accessbility, settings, support, battlepass, customization osv.

Inaktiv

Multiplayerdelen tror jag kommer gå väldigt bra med tanke på vad man hört från beta-testerna under hösten. Halo har jag bara hört väldigt bra, på gränsen till lyriskt ifrån, COD och Battlefield har tvärtom fått mycket skit.

Kampanjen vet jag inte. De flesta ser väl den som en bonus iaf.

Geeks Gaming

Jag längtar extremt mycket. Ser ju helt klart bättre och mer intressantare ut än andra openworld spel där ute *Host*Ubisoft*Host*.

Medlem

Var väldigt skeptiskt men efter att ha provat betan så är detta det FPS spel jag ser mest fram emot. Fantastiskt känsla i både rörelse och vapen.

Medlem

Tror det kommer gå riktigt bra för Halo den här gången.
Sen att både Battlefield och COD fått minst sagt ljummet mottagande och var dem största konkurrenterna bådar ju bra för Halo.
Har själv alltid haft Battlefield som mitt go-to multiplayer spel men är bra mycket mer taggat på att spela Infinite än 2042.

Även att MP delen är Free-to-play gör ju att alla kan prova på det helt gratis och det gör det hela lite spännande att se hur Battlefield och COD kontrar det med deras nästa spel

Medlem

Kampanj trailern var verkligen "meh" för min del.
Hoppas verkligen inte spelet kommer spela så där när det väl släpps. Verkade inte vara ngn som helst form av AI. Fienderna bara stod där som kulmagneter.
När de visade hur de flög med skeppet o de sköt mot fiendeskeppet.. typ 1 skott så exploderade fiendeskeppet? Jösses.
Nej.. det här var ingen vidare bra trailer måste jag säga.
Och nu vet jag att MP delen är säkert det som lockar flest, men detta var en kampanj trailer och den imponerade verkligen inte på mig iaf.

Forza Horizon å andra sidan. Det fick mig o få lite puls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Multiplayer-delen kommer nog att gå bra då Halos MP brukar ha en trogen skara följare.

Att det är gratis kan både vara en fördel och en nackdel. Många kommer att prova men det är också lättare att "droppa" ett spel när man inte investerat något (eller ganska lite).

Kampanjen är lite lurigare att bedöma men det är väl inte den som ska dra in pengarna i det långa loppet skulle jag tro. Den kommer nog att dra upp Game Pass-abonnemangen rejält under en period i alla fall.

Det som visades häromdagen såg bättre ut än förra året men jag får fortfarande känslan av en remaster på ett gammalt spel som polerats rejält.

Medlem

Multiplayer hoppas jag på blir en hit, ett nytt arena fps behövs i den här världen. Splitgate är ett otroligt bra spel, men tyvärr inget som lockar mainstream-folket. Men Halo är en sådan legendarisk titel att det kan faktiskt gå! Att det är f2p är förmodligen det smartaste dom kunde göra. Jag tror på Infinite, det kommer definitivt bli en spelad titel för oss som gillar competetive FPS, men jag hoppas så klart att det blir mer än bara spelet, jag hoppas det kan bli en helt ny stor e-sport som CSGO eller Valorant.

It's not a lake, it's an ocean

Halo blir nog aldrig så stort som Halo 3 blev 2007, men jag tror att Infinite kan bli det mest populära på väldigt länge. Det ser roligt och välgjort ut. Jag ser mycket fram emot kampanjen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror det kan bli bra faktiskt. De flesta verkar positiva efter att ha sett mer gameplay och/eller testat betan. Gissar på rätt högt betyg på Metacritic. 88 kanske.

Medlem

Har spelat igenom alla Halo och gör det fortfarande än idag. Är rädd att kampanjen blir dålig nu. Vad är målet för Master Chief? Blir det nå cinematics? Ai:n ser för enkel och passiv ut jämfört med tidigare Halo spel.

Ambassadör
Xbox

Känns som om 343i har hittat rätt nu, och med tanke på att Infinite kommer att stödjas länge och vara en plattform på ett annat sätt än tidigare så kommer det hela tiden bli bättre. Utöver MP-seasons (med ett riktigt bra battlepass-system) så förmodar jag att fler berättelser kommer att läggas till kampanjen kontinuerligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Känns inte som det blir ett mästerverk direkt, men både MP och SP verkar kunna bli ganska underhållande i alla fall.
Tror inte att MP kommer kunna konkurrera med Fortnite, Overwatch, CoD och spel i den storleken dock.

Så rätt kul MP och helt ok SP, men inget som får än att tappa hakan direkt.
Lite tråkigt att Xbox One kommer hålla tillbaka potentialet, annars så hade gigantiska och väl detaljerade världar med avancerad AI varit möjlig, till exempel.

Hade kanske gärna sätt en reboot tillsammans med en HBO film/serie framöver, teknik finns nu för att göra det rättvisa, jag tänker då på bland annat Love, death and robots på Netflix eller kvalitén på dataanimering i live action idag.
Släpp gärna ett nytt Halo vartannat eller högst vart 3dje år, spinoffs går väl också bra.

Kom igen Microsoft, våga satsa lite☺
Det här var ju spelet som var synonymt med och satte Xbox på kartan, en gång i tiden.

Medlem

Tyvärr så tycker inte jag att de har lyckats något vidare med Halo 4 och 5 så jag tror inte Infinite kommer bli någon höjdare heller. Kanske att multiplayer kan bli stort eftersom de satsar mycket på det. Det känns också som det är där pengarna ligger idag om man kollar på spel som Battlefield, COD, Battle Royale spelen mm.

Sen är jag orolig att de valt att köpa på ”öppen värld” alà alla jäkla spel nu förtiden. Jag är så trött på dem. Jag vill ha en intressant story och välgjord design. Inte en gigantisk värld där jag kan göra vad jag vill som egentligen helt saknar innehåll.

Medlem

Mp ser kul ut. Smart av dom att separera sp och f2p-mp. Hoppas dom lyckas "bara sänka texturkvaliten och upplösning" på xbox one så man får coop sen också.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar