Far Cry 6-diktatorn skickar mail till dig - om du slutar spela ”för tidigt”

Medlem

Jag köpte (tyvärr) FC6 och är inte imponerad.

Valet att ha cutscenes i tredje person är för mig obegripligt. Det förstör inlevelsen fullständigt.

Grafiken tyckte jag inte heller var något att hurra över. Spelar på en PS5 och tycker det ser likadant ut som FC5 på PS4.

Storymässigt tycker jag inte heller att det levererar. Skurken vet ju för bövelen inte ens vem man är. Jämfört med Vaas inledande monolog i FC3, framstår ju det här som ett skämt. Jag har dock bara spelat fram tills att man får välja områden så det kanske blir bättre sedan (inte för att jag någonsin kommer att få reda på det).

FC6 är en stor tumme ner för mig, hade Sony gått med på refunds så hade jag lämnat tillbaka spelet illa kvickt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tvinga folk att spela... I riktig ubisoft anda!

Hur tvingar dom dig menar du?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Hur tvingar dom dig menar du?

Tex AC odyssey, gillade spelet, men för att ta mig vidare i storyn vart man tvungen att göra onödigt många repetiva side missions för att levla upp ELLER alternativet att betala för att levla upp och fortsätta.

Medlem
Skrivet av noreason:

på vilket sätt osar det desperation? Osar det desperation om ALLA företag som använder sig utav email marketing?

Snarare har Ubisoft lyckats stenhårt med dessa mail eftersom varenda nyhetssajt skriver om det?

Tydligen var det fler än 1 som var lättkränkta av ett mail här... Rannsaka er själva.

Herregud det har ingenting med lättkränkthet att göra. Jag har svårt att se att någon tar det personligt frö jag själv gör inte det eftersom jag inte är drabbad av det.
Har man som spelbolag behov av att påminna sina kunder att spela deras produkter då har man misslyckats totalt med sin produkt. Ett bra spel återvänder man till utan att behöva få påminnelser.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Påminner om vissa appar eller sidor som spammar "har du glömt bort oss? *ledsen smiley*" om man inte loggat in på ett tag.

För ett singleplayerspel känns det lite.....patetiskt.
Typ "snälla spela vårat spel!" Och det gör det väldigt tydligt att det är vinstmaximering som är det viktiga, inte något slags konstnärsskap.

Är det inte tvärtom? Om det hade varit ett live service spel hade dom haft mer anledning att hålla kvar spelare för grindet men i ett SP spel känner jag mer att dom faktiskt vill att man ska spela igenom och uppleva handlingen. Man har ju redan betalat för spelet så tekniskt sett spelar det ju ingen roll om man spelar 10 eller 50 timmar.

På vilket sätt är det tydligt att det handlar om vinstmaximering? För att Ubi ska kunna visa sina investerare att majoriteten av spelarna minsann spelat klart?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Nä, det sista jag vill ha är spam mail, så gillar jag inte ett spel jag köpt så slutar jag spela det helt enkelt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kris:

Herregud det har ingenting med lättkränkthet att göra. Jag har svårt att se att någon tar det personligt frö jag själv gör inte det eftersom jag inte är drabbad av det.
Har man som spelbolag behov av att påminna sina kunder att spela deras produkter då har man misslyckats totalt med sin produkt. Ett bra spel återvänder man till utan att behöva få påminnelser.

Nej det är inte så marknadsföring fungerar, det borde du väl inse själv. Tror du Apple eller google inte gör reklam?

Ni får säkert mer mail från FZ än något annat spelföretag. Tror jag får 5 mail av FZ dagligen om nya kommentarer eller om någon citerar mig.

Skrivet av Oakenborn:

Är det inte tvärtom? Om det hade varit ett live service spel hade dom haft mer anledning att hålla kvar spelare för grindet men i ett SP spel känner jag mer att dom faktiskt vill att man ska spela igenom och uppleva handlingen. Man har ju redan betalat för spelet så tekniskt sett spelar det ju ingen roll om man spelar 10 eller 50 timmar.

På vilket sätt är det tydligt att det handlar om vinstmaximering? För att Ubi ska kunna visa sina investerare att majoriteten av spelarna minsann spelat klart?

De har en massa mikrotransaktioner.

Medlem

Ubisoft får lära sig att råda bot på Ubisoft sjukan som ligger som ett skimmer över deras spel nu förtiden.
Deras spel är roliga som attans i typ tio timmar sedan klingar det av allt mer och runt 30 timmar börjar jag bli riktigt less o efter 50 vill jag spy typ haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tänk att bli upprörd över ett mail som säkert direkt hamnar i skräpposten. Kul att stereotypen om den lättkränkta gamerN lever vidare.

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Är det inte tvärtom? Om det hade varit ett live service spel hade dom haft mer anledning att hålla kvar spelare för grindet men i ett SP spel känner jag mer att dom faktiskt vill att man ska spela igenom och uppleva handlingen. Man har ju redan betalat för spelet så tekniskt sett spelar det ju ingen roll om man spelar 10 eller 50 timmar.

På vilket sätt är det tydligt att det handlar om vinstmaximering? För att Ubi ska kunna visa sina investerare att majoriteten av spelarna minsann spelat klart?

Finns väl mikrotransaktioner?
Hela grejen med att det är skurken som skickar mejl till en är ju bara en liten finurlig grej för att dölja att de vill att folk ska spendera så mycket tid som möjligt i spelet så att de kan göra av med så mycket pengar som möjligt.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

De har en massa mikrotransaktioner.

Ok. Vad för sort? XP boost? Kläder?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Får lite "arg på twitter" vibbar över detta, sluta använda appen/unsubscriba från mailet = happy life.

Medlem

Gör spelet bättre, så spelar folk mer..

Medlem

Kanske har folk slutat spela på grund av den egendomliga hanteringen av svårighetsgrader...

Action Mode: Med god marginal svårare än Normal-läget i andra Ubisoft-spel i allmänhet och Far Cry-spel i synnerhet. Egentligen inte orimligt i sig, men för mig som tröttnar fort när jag dör för mycket så blir det ändå ett problem.

Story Mode: Det här är inte bara enklare än Action Mode, det är direkt provocerande enkelt. Det går att ta sanslöst mycket stryk av fiendeeld utan att man behöver vara minsta orolig för att dö. Det blir helt ointressant till slut. Enda gången jag dött i det här läget var när jag ramlade ned från ett berg.

Hur kan Ubisoft släppa en så bred titel med ett så outvecklat och korkat system för svårighetsgrader? Jag fattar inte. Hade varit lättare att acceptera att de enbart hade haft ett Action Mode och inget mer. Då hade jag kunnat köpa att spelet helt enkelt är för utmanande för min smak och gå vidare.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tex AC odyssey, gillade spelet, men för att ta mig vidare i storyn vart man tvungen att göra onödigt många repetiva side missions för att levla upp ELLER alternativet att betala för att levla upp och fortsätta.

Så är det väl ändå i majoriteten av RPG spel? Att man måste göra side quests dvs. Att betala är ju en annan sak som jag håller med om är dåligt, men jag kände aldrig att jag behövde göra det i Odessey.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Tex AC odyssey, gillade spelet, men för att ta mig vidare i storyn vart man tvungen att göra onödigt många repetiva side missions för att levla upp ELLER alternativet att betala för att levla upp och fortsätta.

Det är lite konstigt när man istället för att betala för mer innehåll typ expansioner så betalar man för att slippa innehåll.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Nej det är inte så marknadsföring fungerar, det borde du väl inse själv. Tror du Apple eller google inte gör reklam?

Ni får säkert mer mail från FZ än något annat spelföretag. Tror jag får 5 mail av FZ dagligen om nya kommentarer eller om någon citerar mig.

Tror du Rockstar behöver påminna sina kunder jämt och ständigt om att spela Red Dead Redemption 2?
Ubisofts påminnelser är inte marknadsföring utan det är en följd av en dålig produkt sett till deras egna förväntningar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Har spelat 25 timmar och tycker det är väldigt bra. Kom bara 5 timmar in i Far Cry 5 innan man tröttnade, så något har de gjort rätt med 6an

Avstängd
Skrivet av noreason:

på vilket sätt osar det desperation? Osar det desperation om ALLA företag som använder sig utav email marketing?

Snarare har Ubisoft lyckats stenhårt med dessa mail eftersom varenda nyhetssajt skriver om det?

Tydligen var det fler än 1 som var lättkränkta av ett mail här... Rannsaka er själva.

Var väl ganska uppenbart? FC6 verkar inte vara någon höjdare. Nej, givetvis går marketing via mail an, ibland (dum fråga för övrigt).

Jag kan inte säga ifall "varenda nyhetssajt" rapporterar om detta, men trycker stort X för tvek.

Hur är vi lättkränkta? Det var endast en snabb analys där det uppenbart framgår att Ubsioft är desperata. Du missar detta, pga nedsatt läsförmåga eller liknande, och du blir då snarare den kränkte...varför? Låt folk sluta spela FC6 om de vill, utan att spammar dem. Spammar du folk när de tröttnat på dig irl också? Antar att du är den man ghostear och därmed tog du illa upp när Ubisoft nu blir ignorerade på massiv skala.

Medlem

Uno reverse card...

Medlem
Skrivet av tisse:

Så är det väl ändå i majoriteten av RPG spel? Att man måste göra side quests dvs. Att betala är ju en annan sak som jag håller med om är dåligt, men jag kände aldrig att jag behövde göra det i Odessey.

Side quest i all ära, men majoriteten av de bra RPG har side quest endast som tillval till de som vill. Dessutom intressanta och nytänkande sådana. Just Odyssey överdrev med hur mycket poäng du måste ha för att ta dig vidare i main o tvingade dig att spela mer eller mindre alla repetiva sides.

Avstängd

Det här var mycket intressant. FC6 kör alltså på den, enligt mig fullständigt vidriga, "microtransactions"-scammen. Men varför? FC6 är väl sp? Vad nyttjas dessa låtsaspengar till? Inte har väl något FC tidigare kört med liknande PTW-schemes??

Vidare undrar jag, varför har jag inte hört om detta tidigare? Det är en enorm skandal (en betydligt större fråga än den som den här tråden ursprungligen rörde) men kan inte minnas att jag läst det någonstans, inte heller i FZs recension..

För mig gick FC6 från tämligen ointressant till total bojkott när jag såg bilden ovan.

Medlem
- Surely you can do better than this -

Det är så jag känner för Ubisoft.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skrivet av General White:

Det här var mycket intressant. FC6 kör alltså på den, enligt mig fullständigt vidriga, "microtransactions"-scammen. Men varför? FC6 är väl sp? Vad nyttjas dessa låtsaspengar till? Inte har väl något FC tidigare kört med liknande PTW-schemes??

Vidare undrar jag, varför har jag inte hört om detta tidigare? Det är en enorm skandal (en betydligt större fråga än den som den här tråden ursprungligen rörde) men kan inte minnas att jag läst det någonstans, inte heller i FZs recension..

För mig gick FC6 från tämligen ointressant till total bojkott när jag såg bilden ovan.

Det är extremt ovanligt att recensioner nämner huruvida det finns mikrotransaktioner. Man får förlita sig på forum som nästan enbart fylls med personer som gör ursäkter för transaktionerna och hävdar hur de inte påverkar spelet, trots att det naturligtvis är absurda påståenden.

Många riktigt stora singleplayerspel idag har mikrotransaktioner för att köpa utrustning och speciellt för att köpa "xp-boosts". Istället för att spel görs så roliga som det går så blir de medvetet frustrerande med grinding och annat skräp, bara för att utgivarna ska kunna sälja mikrotransaktioner som låter spelaren komma vidare.

Som med nästan alla spel så skriver inte recensioner ut någon tydlig sammanställning över hur mikrotransaktioner och pay to win ser ut i Far Cry, så jag får gissa utifrån forum. Det hade varit trevligt om recensenter faktiskt började redovisa hur pay to win spel faktiskt är.

Medlem
Skrivet av tisse:

Så är det väl ändå i majoriteten av RPG spel? Att man måste göra side quests dvs. Att betala är ju en annan sak som jag håller med om är dåligt, men jag kände aldrig att jag behövde göra det i Odessey.

Att man kan ha så olika upplevelser. Köpte Odyssey när det kom ut och upplevde det som ytterst mediokert genom hela spelet. Spelade på "medium" i svårighetsgrad och upplevde genomspelningen som sådan att man fick spela 2-3 "huvuduppdrag" sedan väntade 3-4 timmar av copy-paste sidouppdrag som alla kändes som om de var körda genom en "quest-generator", typ skjut den legendariska kossan, hitta den här skattkistan, döda denna gubbe. Kunde ibland sitta en hel eftermiddag och bara kötta sidouppdrag för att nästa dag kunna fortsätta i storyn.

Denna typ av grind är bara där för att dryga ut huvudberättelsen tills man tröttnar och köper deras "xp boosters" för att snabbare gå upp i level. För utan 4h grind efter vart tredje huvuduppdrag så var man underlevlad och det krävdes typ 20 svärdshugg eller pilar för att döda EN ENSTAKA soldat. Spelade bara igenom det för att jag hade lagt 600 kronor på det.

Detta kan jämföras med Witcher 3, Elder Scrolls, Dragon Age, Fallout, Kingdom Come, Horizon Zero Dawn, Legend of Zelda där du kan plöja igenom huvudberärttelsen med minimalt med grind och sidouppdragen snarare känns som en "bonus" för de som vill ha mer inehåll, låsa upp coola svärd eller köpa snyggare armor medan huvudberättelsen kan stå på egna ben.

Inaktiv

Fick ett ubimail med "You have stolen 2 regions from me" och sen lite spelarstatestik.
Ganska underhållande.

Skrivet av General White:

Det här var mycket intressant. FC6 kör alltså på den, enligt mig fullständigt vidriga, "microtransactions"-scammen. Men varför? FC6 är väl sp? Vad nyttjas dessa låtsaspengar till? Inte har väl något FC tidigare kört med liknande PTW-schemes??

Vidare undrar jag, varför har jag inte hört om detta tidigare? Det är en enorm skandal (en betydligt större fråga än den som den här tråden ursprungligen rörde) men kan inte minnas att jag läst det någonstans, inte heller i FZs recension..

För mig gick FC6 från tämligen ointressant till total bojkott när jag såg bilden ovan.

Tror att anledningen du inte hört det på Far cry 6 är nog för att Ubisoft har haft det i några år nu på sina spel så det är en ganska normal sak för deras spel helt enkelt så folk bryr sej knappt om att nämna det skulle jag tro.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sett vissa som tyckte det var dåligt, själv garvade jag när jag såg nyheten.

Är ju ett email Inte så att du blir straffad för att du inte spelar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är det inte ett försök att bryta barriären? Som att byta uttag på handkontrollen för en boss efter instruktioner. Just det, du framför tv'n ska göra det.
Magnum P.I som tittar in i kameran och ler mot oss tittare?

123
Skriv svar