Första Crusader Kings 3-expansionen blir inte färdig i år

Robot
Första Crusader Kings 3-expansionen blir inte färdig i år

Förseningsåret 2021 slår till igen.

#crusader-kings-3, #royal-court


FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker det är en (på förhand, vi får väl se hur slutresultatet blir) positiv förändring man gjort med CK 3 mot föregående titlar där man fokuserar på större, regelrätta expansioner istället för myriader av mindre DLC-varianter. Då får det gärna ta sin tid också.

Medlem

Åh! Det ska komma till PS5? Det visste jag inte, glada nyheter!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Håller med!

Dock måste man ge dom cred för att faktiskt hålla liv i sina spel. Även om man inte köper alla dlc sp utvecklas även grundspelet också, fler bolag borde ta efter Paradox enligt mig.

Inte alla spel de har hållit vid liv dock, Victoria 2 fick inte mycket kärlek efter att de började med EUIV. Får se hur mycket de känner att de kan göra med Victoria 3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Med tanke på hur mycket skit Paradox fått på sistone gällande kvaliteten på det som släppts är det nog klokt att bromsa upp lite. Min uppfattning är att spelarbasen för deras titlar är mindre beroende av att man bygger hype månader innan släpp. Är en expansion bra kommer jag att köpa den direkt för att stödja utvecklaren i det här fallet. Är det en dålig launch plockar jag (kanske) upp den senare på rea.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Med tanke på hur mycket skit Paradox fått på sistone gällande kvaliteten på det som släppts är det nog klokt att bromsa upp lite. Min uppfattning är att spelarbasen för deras titlar är mindre beroende av att man bygger hype månader innan släpp. Är en expansion bra kommer jag att köpa den direkt för att stödja utvecklaren i det här fallet. Är det en dålig launch plockar jag (kanske) upp den senare på rea.

De inbitna fansen läser säkert dev blogs om expansionerna och kommande spel som släpps varje vecka. Så hype bygger de men inte genom trailers som annars är vanligt.

Medlem

Det är bra. Bättre med kvalité än kvantitet. En större eller mindre expansion per år max är perfekt. Spelet underhåller fortfarande så kan vänta på expansionen utan problem. Den som väntar på något gott.

Medlem

Jag är helt för att utvecklarna får mer tid på sig för att finslipa deras produkt

1
Skriv svar