Smash Bros! Wave Race! Mario Party! Kodgrävande skvallrar om fler N64-spel till Switch

Robot
Smash Bros! Wave Race! Mario Party! Kodgrävande skvallrar om fler N64-spel till Switch

Minst 38 N64-spel, och över 50 Mega Drive-titlar.

#nintendo-switch, #nintendo-switch-online


Inaktiv

Ja, samma person har även kommit fram till vilka nummer de olika konsolerna har på Switch.
1 NES
2 SNES
3 N64
5 SMD

Så frågan är vilken konsol som får plats nummer fyra i så fall.

Men det skulle vara kul att få spela alla tre Mario Party (N64) spelen. Har längtat väldigt efter trean, ett spel som jag även vill se till en framtida Nintendo 64 Classic konsol.

Medlem

Hur är Mega Drive-emuleringen jämfört med i Mega Drive Collection?

Medlem

N64 emulatorn ska lagga röv, stämmer det? sen gillar jag inte det nya betalupplägget.......

Medlem

Hoppas på de bästa spelen, F-zero X och Perfect Dark


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Med tanke på hur skit emuleringen är så tycker jag att Nintendo ska fokusera på det istället för mer spel

Man borde tycks att dom skulle ha fixat det innan release, pga det jäkla stora lyftet i pris


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dålig emulering, ockerpris, ingen möjlighet för månadsprenumeration.

Jag VILL verkligen spela Ocarina of Time på min Switch men Nintendo gör det fan inte enkelt. Hade hellre betalat de 40 euro som det kostar för ett år för att bara få köpa spelet till Switchen, snarare än att hyra det på detta viset.

Nej, jag kommer att avstå så länge det ser ut såhär.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hoppas på de bästa spelen, F-zero X och Perfect Dark

Ja de var två spel jag och min bror körde mycket på n64. Men kan rekommendera att du testar pd remastern, om du har tillgång till en Xbox 360, One eller series. HD upplösning och spelbar framerate. 64 versionen är ju lite väl slö när man kör splicscreen

Inaktiv

Har sett video på när GameXplain och Nintendo Life har spelat Nintendo 64 spel och det ser väldigt bra ut, som vanligt när det kommer till Nintendo, de enda som kan emulera Nintendo 64 spel så att det ser bra ut.
Det enda som jag är besviken på av det som jag har sett är att dimmor verkar inte synas så bra, vet inte om detta kan bero på att Nintendo vill ha en klarare bild till HD skärmar men detta har i alla fall resulterat i att reflektionerna i vattnet i vatten templet i Ocarina of Time när man ska möta Shadow Link inte syns. På en bild som jag såg så ser det inte alls snyggt ut.

Men just den saken kanske Nintendo fixar tillslut, synd bara att det ska vara så dyrt, men när jag väl har en Nintendo 64 handkontroll så ska jag skaffa det i ett år.

Medlem

Har inte haft några problem med N64 spelen på Switch som vissa verkar ha haft, men jag har bara spelat i handheld.

Inaktiv
Skrivet av Halvars90:

Har inte haft några problem med N64 spelen på Switch som vissa verkar ha haft, men jag har bara spelat i handheld.

Tror inte att det spelar någon roll om det är stationärt eller handheld, troligtvis om det är lagg vi talar om så är det nog internetuppkopplingen.
Men Nintendo rekommenderar ju att man helst använder kabel när man spelar (i alla fall sade de det om Super Smash Bros)

1
Skriv svar