Över 6 miljoner har spelat Back 4 Blood sedan lanseringen

Robot
Över 6 miljoner har spelat Back 4 Blood sedan lanseringen
Medlem

För 10 spänn kan ni få en månad Xbox Live (för pc) och då kan ni köra spelet...tänk på att avbryta så den inte drar pengar sen (99kr/månad).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

Jag har spelat ca 31h och är frälst. Det är mitt go-to spel när jag bara vilö kötta någon h då och då.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Jag har spelat ca 31h och är frälst. Det är mitt go-to spel när jag bara vilö kötta någon h då och då.

Spelade du L4D när det begav sig? Hur mäter sig dom mot varandra? Saknar du inte VS-läget?

Medlem

Tyckte det var väldigt tråkigt tyvärr. Spelar hellre killing floor 2 då eller liknande..

Medlem

Spelet är ju så fruktansvärt tråkigt och det är ibland totalt omöjligt att hitta någon att spela med för att servrarna inte funkar. Händer hela tiden också att man kör med några stycken och när en lämnar åker man ut till hubben igen och måste börja om.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Spelade du L4D när det begav sig? Hur mäter sig dom mot varandra? Saknar du inte VS-läget?

Det är som att lira Campaigns, over and over and over.

Har lirat ett antal timmar, men det har ju inget annat att erbjuda, som L4D/2 hade. Spelen är ju rätt lika, utom kort-delen, där du kan ändra lite hur din spelstil är. Har inte ens orkat bry mig där.

Versus läget var ju det bästa med dessa spelen, så det är väldigt meh. Hoppas på ett L4D3 i alla fall.

Medlem

Har skaffat det för att spela med några kompisar men är sjukt skeptisk gentemot spelets longevity och huruvida communityt kommer kunna involvera sig på likartat vis som L4D hade. Då allt sker på server-sidan och det inte finns community, custom, local eller offline spelande så finns det inget community-drivet content vilket var en ganska stor aspekt för Left 4 Deads vidareutveckling av både content, uppdateringar och event.

Jag hoppas verkligen att B4B lyckats, men att de har försökt ses som en spirituell uppföljare av L4D känns som ett dåligt val med den strikta väg de har banat, speciellt när det även saknas campaign versus vilket var underbart roligt att spela med vänner. Om de lägger till campaign versus så skulle det inte förvåna mig om de exkluderar all persistent-progression i det då de har gjort det utan någon indikation på ånger från Singleplayer*.

*SP har alla kort upplåsta; försöker man spela i ett Private game som en spelare så får man ett error-meddelande som påpekar att det krävs minst 2 spelare i en lobby för att få spela ett private game.

Medlem

Jag har lirat typ 20h kampanj och börjar bli trött på det nu. Det är väldigt likt L4D2 i kampanjen i alla fall, fast att man kan anpassa sin spelstil med de olika kortens förmågor. Går dock bara lira lättast public, för svårt på mellangraden.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av Laddemannen:

Spelade du L4D när det begav sig? Hur mäter sig dom mot varandra? Saknar du inte VS-läget?

Jag spelade både L4D och L4D2 när set begav sig. Jo, det är klart jag saknar VS-Läget. Däremot så tycker jag att korten är ett väldigt trevligt inslag. Jag ska erkänna att jag var riktigt skeptisk till korten till att börja med. Men ju mer jag spelar och fler kort jag låser upp desto mer lär jag mig om olika kombinationer som gör min build bättre i förhållande till mitt sätt att spela. Dessutom tycker jag att korruptionskorten är en grym impakt. Allt från olika buffade fiender till, dimma, mörker, larm på dörrar, fåglar över allt, random boss-encounter. På det sättet är det riktigt kul. Det man måste förstå är att om man spelar säg 5h och sedan känner att det saknas spelmekanik eller är man upolever sin karaktär som svag/begränsad då spelar man på fel sätt. Man MÅSTE lära sig korten för att skapa en karsktär som tilltalar ens spelstil. Då blir spelet roligare. Det är ett slags progressionssystem som belönar spelare som väljer att bygga sin karsktärs förmågor.

Samtidigt ska sägas att L4D har fler kartor, modding mm. Så L4D2 är i mångt och mycket ett bättre spel än B4B. Men B4B har en roligare spelmekanik i vapnen.

Avstängd
Skrivet av EpicGoblin:

Tyckte det var väldigt tråkigt tyvärr. Spelar hellre killing floor 2 då eller liknande..

Intressant, jag fastnade aldrig för KF2.

Avstängd
Skrivet av Waliant:

Jag har lirat typ 20h kampanj och börjar bli trött på det nu. Det är väldigt likt L4D2 i kampanjen i alla fall, fast att man kan anpassa sin spelstil med de olika kortens förmågor. Går dock bara lira lättast public, för svårt på mellangraden.

Jag upplever att veteran nivån är svår pga att man ofta hamnar mer spelare som inte kan spelet, spelat för lite eller inte byggt bra deck/använder korten. I 9 fall av 10 är jag enda överlevande. Det värsta är de idioter som bara rushar för att sedan stupa och direkt lämnar spelet istället för att invänta hjälp och arbeta som ett team. De är överallt.

Medlem

Bra mycket bättre spel än recensenterna ger det credd för.
Kört det en massa och har mer kul med detta än vad jag hade med L4D spelen.
Kortsystemet är fantastiskt! Man kan fixa attatchments till vapen, corruption cards och utmande gameplay. Det ger det bra mycket mer replayability.

Kan utan tvekan rekomendera. Bästa är att fixa det via gamepass dock. Då 600 kr för att köpa det är lite saftigt.

1
Skriv svar