Star Ocean The Divine Force har utannonserats

Robot
Star Ocean The Divine Force har utannonserats

Den anrika JRPG-serien är på väg tillbaka.

#Star-ocean-the-divine-force, #Tri-ace


Medlem

Det var oväntat! Jag är ett stort fan av de äldre spelen, men Integrity and Faithlessness var verkligen inget att ha. Försiktigt positiv till detta, även om det ser ganska standard JRPG ut.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ser intressant ut. Behöver man spela dom tidigare spelen i serien?

Medlem
Skrivet av TommyAlmighty:

Ser intressant ut. Behöver man spela dom tidigare spelen i serien?

Lite som med Final Fantasy så brukar det finnas små referenser och lösa tematiska anknytningar mellan spelen men inte mer än så.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det första spel jag köpte till PS1 var Star Ocean 2, och tyckte det var helt fantastiskt. Sedan dess så har det gått mer och mer utför för varje spel och Star Ocean 5 var verkligen inget att ha. Så det känns svårt att känna någon hype för detta.

Medlem

Är ett massivt fan av JRPGs men artstylen på karaktärerna i dessa spel har alltid pushat mig ifrån spelen, dom ser ut som dockor av 12 åringar.

Medlem

Stort fan av JRPG (och sci-fi) men har aldrig prövat denna serie.

Någon som har tips på var man ska börja? Eller ska man invänta detta?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Arzei:

Lite som med Final Fantasy så brukar det finnas små referenser och lösa tematiska anknytningar mellan spelen men inte mer än så.

Okej schysst, kan du rekommendera star ocean THE last hope? Såg att det fanns på Steam

Medlem
Skrivet av TommyAlmighty:

Okej schysst, kan du rekommendera star ocean THE last hope? Såg att det fanns på Steam

Personligen tycker jag att The Second Story ("Star Ocean 2") och Till the End of Time ("Star Ocean 3") är de bästa i serien, men The Last Hope ("Star Ocean 4") är definitivt värt att spela igenom. Det har inte det starkaste berättandet i serien, men gameplaymässigt är det kul. Ser att det är på rea för en hundring nu och det är det värt!

Jag spelade allihop när de kom ut på sina respektive originalkonsoler dock, så jag vet inte hur de har åldrats.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Personligen tycker jag att The Second Story ("Star Ocean 2") och Till the End of Time ("Star Ocean 3") är de bästa i serien, men The Last Hope ("Star Ocean 4") är definitivt värt att spela igenom. Det har inte det starkaste berättandet i serien, men gameplaymässigt är det kul. Ser att det är på rea för en hundring nu och det är det värt!

Jag spelade allihop när de kom ut på sina respektive originalkonsoler dock, så jag vet inte hur de har åldrats.

Låter intressant, ska kolla igenom alla dom där. Behöver bli färdig med Tales of arise först känner jag. Antar att det tar ett tag att spela igenom dom spelen?

1
Skriv svar