Forum-fun: lägg upp en bild på ditt favoritspel från när du var 12 år gammal, utan att röja din ålder

Medlem
Medlem

Många enkronor som gick åt för att spela arkadspelet i bowlinghallen, husvagnscampingen, bensinmacken, osv. Och när jag inte lyckades tjata till mig pengar från morsan eller farsan så tittade jag på när andra spelade det. 😁

Medlem

Oj, det här var något som fick en att verkligen bli nostalgisk när man var tvungen att tänka på hur länge man spelat spel.


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Nerox:

Detta spel kanske är lite väl avslöjanden om när man är född.
https://martinlindellblog.files.wordpress.com/2017/07/elitser...

Tre underbara spel. Nostalgi deluxe❤️.

Jac
Medlem
Medlem
Medlem

En anekdot... Jag fick min första dator detta året av min mormor. Jag var på denna tiden inte jättebra på dator hårdvara, fick därför lämna in den på Elgiganten när jag problem med den. Som plåster på såren fick jag ett gratis exemplar av spelet som var rykande färskt då. Upplevelsen som följde kan jag säga är inte av denna värld utan från mera likt den från "Xen". Även fast det då laggade något när man körde Hardware Mode.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av returpack:

Ja.
Jag minns så väl när jag blev sur efter att ha förlorat en bil i karriärläget. Jag tog ut skivan, lade den i fodralet och kastade det hårt i golvet.
Skivan fungerar dock fortfarande, efter dessa år. Det var det första spelet jag köpte för egna pengar.

LMAO!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Efter jag vet inte hur många år jag hängt på detta forum har jag nu skapat ett konto.
Men jag tror jag började läsa forumet i samband med att Q3 Rocket Arena var spelet som gällde.
Medlem på Swec sedan 2000, och hade under många år prenumeration på PC Gamer och "mailgamer".

Efter att ha druckit öl med er på fredagssändningarna kände jag att nu är det fanemig dags att kliva in.

Medlem

Fantastiskt spel. Spelade det till C64 men främst Amigan som en galning. Köpte nyversionen Lode Runner Legacy till Switch för några månader sedan och blev så glad när spelet visade sig ha ett "Classic Mode" som försöker se ut som C64/Amiga-versionen med samma banor. Men tyvärr så är det inte pixelperfekt då det är i 3D istället för 2D, och trots skillnaderna är relativt små så stör jag mig på dom.

Medlem

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

signatur

PSN: MrOakenborn

Frilansare

Herre vilka härliga spel ni lägger upp. Bara att sitta och skrolla igenom ger mysrysningar.

Medlem
Medlem

Vilka minnen. Många roliga "hack"/Lan-partys med detta lir.
Dock många spelade minuter innan man lyckades hitta varandra.
Och tillslut eskalerade det alltid med helikoptern.

Medlem

Oh, grymt bra spel!
Det här spelet var ett av de enda spel jag lyckades få min morfar Gösta (1908-2004, vila i frid käre morfar) att spela. Jag var helt säker på att han skulle paja min Amiga 500 för att han var så jäkla våldsam mot tangentbordet.
Men Amigan härdade ut, har den fortfarande kvar.


signatur

/MJ

Medlem

Men herregud, jag var 12 år 1985, en tid då det fanns arkadspel och massor med plattformar. Jag blir helt varm av att läsa inläggen här, och än värre blev det då jag insåg vilka bra spel som släpptes det året.

Att växa upp på 80-talet var inte helt dumt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Men herregud, jag var 12 år 1985, en tid då det fanns arkadspel och massor med plattformar. Jag blir helt varm av att läsa inläggen här, och än värre blev det då jag insåg vilka bra spel som släpptes det året.

Att växa upp på 80-talet var inte helt dumt.

Ja fyfan 80 talet vilka tider! <3
Ett arkadspel som jag gillade starkt var Toki, the Ape. Skjuta eldbollar från munnen av en apa var grejer det! <3

Edit: Får inte glömma Bad Dudes vs. Dragon Ninja, fyfan va svårt det var!

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En del bilder får en att känna sig gammal... Men det är som det ska.

Men det roliga med online spelen var att spela med andra som var både yngre och äldre och från många olika delar av världen. Från Australien (han laggade den stackaren) och USA samt massor av folk från Europa. UO 1998-2003 och sedan SWG.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Finns ju två andra mer kända spel i samma genre från det året men det är för lätt.

Mycket gamla stötar här. Härligt. FZ är som ett äldreboende för gamers.

Medlem
Frilansare

Fan vad fint att den här tråden lever fortfarande!

Medlem

signatur

Fd PC spelare som nästan enbart lirar Playstation idag

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
War never changes
Medlem
Medlem

Alldeles för många favoritspel det året, så tar väl ett av de jag körde mest:

Skriv svar