Snoop Dogg: "Dr. Dre gör musik till det kommande GTA-spelet"

Robot
Snoop Dogg: "Dr. Dre gör musik till det kommande GTA-spelet"

Och Snoop själv är med på ett hörn.

#GTA, #Grand-theft-auto, #Rockstar


Medlem

Hoppas musiken går att stänga av då.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Hoppas musiken går att stänga av då.

Det har alltid funnits rockkanaler i spelet. Men jag hoppas de lägger till så man kan lyssna på egen musik, som man kunde göra i nått GTA spel om jag inte minns fel.

Medlem

Online har ju fått nya radiokanaler förut så handlar säkert bara om det. Eller nyreleasen av 5.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Online har ju fått nya radiokanaler förut så handlar säkert bara om det. Eller nyreleasen av 5.

Ja antagligen, men fz gillar clickbaits

Skribent
Skrivet av Vercadi:

Ja antagligen, men fz gillar clickbaits

Men lägg av. Han säger uttryckligen att han gör musik till "GTA-spelet som ska komma ut".

Hade jag skrivit "Dr. Dre gör musik till GTA 6" så hade det absolut varit clickbait, men jag sysslar inte med clickbait och valde därför ett direkt citat från Snoop. Det står heller ingenstans i texten att det skulle var fastslaget att det är just GTA 6 det rör sig om.

Snoop har dessutom lirat en hel del GTA: Online, så att han skulle referera till det som "det kommande GTA-spelet" ser jag inte som troligt.

Medlem

Var inte snoop dog med i GTASA originalet också?
eller minsn jag helt fel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ohGr:

Hoppas musiken går att stänga av då.

Ja all typ av musik går att stänga av, tex hårdrock o all den typ av skit som härstammar där ifrån.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var inte snoop dog med i GTASA originalet också?
eller minsn jag helt fel

Det stämmer, fanns i kanalen Radio Los Santos som spelade Dre's Nuthin but a G thang som Snoop var med i.

Medlem

Vilket GTA är det som ska släppas remastered?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skribent
Skrivet av socialarbetaren:

Vilket GTA är det som ska släppas remastered?

GTA III, GTA Vice City och GTA: San Andreas släpps i ett remaster-paket den 11 november.

https://www.fz.se/nyhet/288183-gta-the-trilogy-slapps-11-nove...

Redaktör

Dr Dre bör få Polarpriset. Den mannen har betytt extremt mycket för hiphopen. Och både San Andreas och GTA V har en del magiskt bra musik (inte bara tack vare Dre, Dogg och NWA, men ändå).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Dr Dre bör få Polarpriset. Den mannen har betytt extremt mycket för hiphopen. Och både San Andreas och GTA V har en del magiskt bra musik (inte bara tack vare Dre, Dogg och NWA, men ändå).

NWA är/var kungar av rapp. Personligen gillar jag inte dagens rap. Men slutet av 80-talet o fram till 95 var en guldålder inom genren. Just gruppen NWA är något speciellt o tycker det var synd att de splittrades även om Dr. Dre, Ice Cube och Eazy-E fick lysande solokarriärer.
Det gick inte lika bra för resterande 2 i gruppen: Mc Ren och DJ Yella.

NWAs bästa låt är helt klart: Straight Outta Compton. Jag får gåshud av att dundra ut den med fet bas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Kontot avslutas

Jag kommer ihåg på gamla Loading när det stod att Snoop Lion hade gjort musik till ett spel och jag funderade på vem tusan det var.
Då lärde jag mig för första gången att han har olika typer av artistnamn beroende på vilken typ av musik han gör.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

NWA är/var kungar av rapp. Personligen gillar jag inte dagens rap. Men slutet av 80-talet o fram till 95 var en guldålder inom genren. Just gruppen NWA är något speciellt o tycker det var synd att de splittrades även om Dr. Dre, Ice Cube och Eazy-E fick lysande solokarriärer.
Det gick inte lika bra för resterande 2 i gruppen: Mc Ren och DJ Yella.

NWAs bästa låt är helt klart: Straight Outta Compton. Jag får gåshud av att dundra ut den med fet bas.

NWA var bra, men jag gillar Dres feta funksväng mer, och det satte han väl med första plattan, The Chronic (som är ren magi). Men han har gjort massor av bra grejer senare, både själv och åt andra. Ungarna älskar "The next episode". <3


signatur
Gnällkuk

Dr Dre är utan tvekan den bästa hiphop-producent genom tiderna. Hiphopens dito för Deniz Pop/Max Martin. Att Dre är med och producerar musik för kommande GTA lovet extremt gott.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

GTA III, GTA Vice City och GTA: San Andreas släpps i ett remaster-paket den 11 november.

https://www.fz.se/nyhet/288183-gta-the-trilogy-slapps-11-nove...

Tack, detta har jag missat i mitt flöde!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av ohGr:

Hoppas musiken går att stänga av då.

LoL nu får man väl hoppas de kör på som vanligt o erbjuder flera olika radio kanaler i spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Kontot avslutas
Skrivet av socialarbetaren:

Tack, detta har jag missat i mitt flöde!

Men vill man ha det fysiskt får man vänta till 7 december.

Rockstars hemsida


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Dr Dre är utan tvekan den bästa hiphop-producent genom tiderna. Hiphopens dito för Deniz Pop/Max Martin. Att Dre är med och producerar musik för kommande GTA lovet extremt gott.

Nä, nu tror jag bestämt att du blandat ihop Dr Dre med Rick Rubin.

Medlem
Skrivet av 8bit:

Det stämmer, fanns i kanalen Radio Los Santos som spelade Dre's Nuthin but a G thang som Snoop var med i.

Ja just det
Men var han inte med som karaktär också? kanske inte som sig själv men som röstskådis iaf?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja just det
Men var han inte med som karaktär också? kanske inte som sig själv men som röstskådis iaf?

Det fanns åtminstone en karaktär som var baserade på honom (hette något med Dogg). Men jag tror inte att han gjorde rösten till den.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det fanns åtminstone en karaktär som var baserade på honom (hette något med Dogg). Men jag tror inte att han gjorde rösten till den.

Ja så var det nog, var länge sen man spelade GTASA just för att det kändes så föråldrat (även fast man moddade det till snygg grafik)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Otrolig många voice actors som vad med i GTA: San Andreas
https://www.imdb.com/title/tt0383385/fullcredits/?ref_=tt_cl_...

Ännu fler som som var med o jobbade på spelet, jisses va folk som va med o tillförde i de olika avdelningar.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Det har alltid funnits rockkanaler i spelet. Men jag hoppas de lägger till så man kan lyssna på egen musik, som man kunde göra i nått GTA spel om jag inte minns fel.

Spotify integration kanske?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent
Skrivet av Jonrei:

Det har alltid funnits rockkanaler i spelet. Men jag hoppas de lägger till så man kan lyssna på egen musik, som man kunde göra i nått GTA spel om jag inte minns fel.

Tror de gick på alla PC-versioner av GTA 3, Vice City och San Andreas. Du la bara mp3-låtar i en speciell katalog och det blev en "egen" radiostation i spelet. Tror dock inte funktionen fanns på konsol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Men vill man ha det fysiskt får man vänta till 7 december.

Rockstars hemsida

Och det vill man så klart


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

The D.O.C - It's Funky Enough som dr dre producera är tyngsta låten på gta sa och tragiskaste...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror de gick på alla PC-versioner av GTA 3, Vice City och San Andreas. Du la bara mp3-låtar i en speciell katalog och det blev en "egen" radiostation i spelet. Tror dock inte funktionen fanns på konsol.

Ja just ja! Det var så man gjorde. Inte spelat GTA på evigheter 😋

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Spotify integration kanske?

Det hade varit guld!

12
Skriv svar