Quiz – Vad kan du om onlinerollspel?

Robot
Quiz – Vad kan du om onlinerollspel?

New World tar världen med storm. Vad kan du om den, och andra onlinevärldar?

#fz, #quiz


Medlem

Kört lite för många av dessa MMO spel. Synd bara att flertal av dem tar död på sig själv t.ex. WoW.

Medlem

Varför är inte Club Penguin med?

Medlem

Hoppas på ett innovativt mmo snart. Allt för många kört på samma koncept. Är mätt.
Världsbygget och tyngden i fysiken hos RDR2/asscreed valhalla skulle vara en bra fingervisning i dessa aspekter.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

10/10

En ren gissning på wow expansioner eftersom jag inte håller koll på det spelet. Men mmos är min favoritgenre så kände jag igen allt

Medlem

Önskar att det kom något riktigt bra MMO snart, genren har varit på is alldeles för länge.
Hoppas på att Ashes of Creation kan bli något riktigt bra när det väl blir färdigt!

Medlem

FFXIV-frågan var lite felaktigt formulerad tror jag, men kunde gissa vad tanken bakom var.

Medlem

Men är FFXIV-svaret verkligen rätt…?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Inte illa med tanke på att jag aldrig spelat ett MMO. Får vara tacksam att man har ca 33% chans att klicka rätt på frågorna

Medlem

9 av 10. Missade antalet WoW expansioner... och de enda MMOs jag spelat är typ... 1 månad Everquest 2, 3 månader WoW och 2 månader Warhammer Online.

Jag tror jag läser för mycket TVspelsnyheter...

Quake-konnässsör

Final Fantasy XIV har åtta år på nacken, men är kanske starkare än någonsin. Strax släpps nästa expansion. Vad heter den?

Borde vara: Endwalker, men Shadowbringer är den senaste släppta i alla fall.

Medlem

8/10.

Ett par gissningar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Missade första frågan, gissade på antalet WoW expansioner, men resten kunde jag.

Medlem

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Gnällkuk

Typ tre bättre än förväntat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Förutom att man fick tänka till på den felaktigt ställda FF14 frågan så gick det ju bra
Lord of the rings online var väl prövat på sin tid, men spelades inte allt för länge..

Medlem

Gick ju inte skippa fråga 5, alla alternativen var ju fel. Men förstod att man borde ta förra expansionen för att få rätt

Medeltidsman 🧔

Jag är ändå nöjd med min insats


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Fan, kunde inte den första frågan. Jag har bara hört talas om Meridian ett fåtal gånger faktiskt.

Ultima har jag heller aldrig spelat.

Testpilot

Spelar aldrig den här typen av spel.

Medlem

Nöjd då flera har jag aldrig spelat eller vet mycket om.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Det får väl vara godkänt.

Medlem

MMORPG genren är min mest spelade, tyvärr åkte jag dit på final fantasy frågan eftersom jag helt har hoppat det spelet.

8/10


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Äntligen får jag briljera.
Jag var inte inloggad när jag först gjorde det. Så jag loggade in och svarade igen, därav den snabba tiden.

Jag är ingen fuskare, jag lovar!

Medlem
Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vettigt resultat. Jag har nog spenderat 10 år i MMOs


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

123
Skriv svar