19.00 – Se Oculus Quest-nyheter på Facebook Connect

Robot
19.00 – Se Oculus Quest-nyheter på Facebook Connect
Medlem
Medlem

Den första läckan handlade om att det ev kan röra sig om 2st headsets.
En Oculus Quest Pro och en Oculus Quest 2 plus.

Headsetet som sett ut som ett par skidgöasögon har nämligen sett ut på animerade filmerna att det är öppet på sidan. Inget som skulle fungera för ett headset som a är avsett att spela VR spel med pga ljus och omgivning läcker in i ögonen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Den första läckan handlade om att det ev kan röra sig om 2st headsets.
En Oculus Quest Pro och en Oculus Quest 2 plus.

Headsetet som sett ut som ett par skidgöasögon har nämligen sett ut på animerade filmerna att det är öppet på sidan. Inget som skulle fungera för ett headset som a är avsett att spela VR spel med pga ljus och omgivning läcker in i ögonen.

Kan funka med ett annat inlägg tho

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Kan funka med ett annat inlägg tho

Så kan det givetvis vara, ska bli intressant och se.
Hoppas man får se nå spelnyheter. JAg har läst att Vertigo Games ska nämna nått om After The fall, kanske ett release datum.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om vad han sa om att inte fokusera på produkter utan föreställa sig framtiden gäller för hela eventet är det många som kommer bli besvikna

Medlem

Hade föredragit om deras presentation haft en annan talare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

GTA:SA kan ju bli kul, hoppas att de inkluderar en del interaktivitet.
Antar att GTA 4/5 skulle bli för krävande för nuvarande headset?

Annars så är det ju intressant att de försöker breda mainstreams förståelse för potentialet för VR.
Men för mig som har haft intresse för VR ganska länge så är det inget som förvånar direkt.

Jag kommer ihåg runt 2013 när det första oculus headsetet släpptes så fanns det ett spel som visade ett spel på en skärm i spelet, efter det så steg enthusiasmen för VR till väldigt höga nivåer för egen del.
Sen så har vi såklart Matrix, scenen med en hel vägg med vapen som dyker upp från ingenstans(laddar in interaktiva objekt) var ju inspirerande.
Skulle vara kul ifall CS rundor började i ett vapen förråd där man plockar upp vapen själv, ifall man vill☺

Gillar också utvecklingen av lagringsenheter som kommer kunna öka inlevelsen och smidigheten för bland annat VR en hel del, man kommer bland annat kunna byta miljö eller ladda in objekt direkt eller med ett fåtals sekunder i fördröjning.
Väntetiden kan säkert maskeras så att man inte ens får upplevelsen av att det tar några sekunder.

Medlem

Jaha, det där var ju en timme av slöseri med tid.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jaha, det där var ju en timme av slöseri med tid.

Dom visade ju dock upp både ett nytt headset och nya spel

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hade föredragit om deras presentation haft en annan talare.

Carmack kl 23 kommer bli guld

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Dom visade ju dock upp både ett nytt headset och nya spel

Det var ju dock inget nytt headset för konsumenter, vilket man hade hoppats på. AR-glasögonen räknar jag inte med för det var ju egentligen inget nytt heller. Det konceptet finns redan och de kommer inte släppas på lång tid heller.

Ang. spel... GTA: San Andreas lät ju lite intressant, men de visade ju inget från själva spelet. Det nya Beat Saber var ju ett nästan komiskt inslag på 5 sekunder.

Jag personligen fick iaf inte ut något av värde från det hela.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Carmack kl 23 kommer bli guld

Såg du Carmacks presentation?
Går det att se i efterhand och var det något intressant som togs upp?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Såg du Carmacks presentation?
Går det att se i efterhand och var det något intressant som togs upp?

Ja det går att se: https://m.facebook.com/events/253294363423076?acontext=%7B%22...

Det var lite kul att han pissade på Facebooks satsning av metaversum

Medlem

Allt var ett sömnpiller orkade inte med.
ska lyssna på carmack senare idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar