Dice visar upp tre av kartorna från Battlefield 2042 i ny video

Robot
Dice visar upp tre av kartorna från Battlefield 2042 i ny video
Avstängd

Nej tack till BF2042. Jag var taggad först, riktigt taggad, men betan visade att de har valt helt fel väg. Följt av trailern med resterande "specialists" och samt den infon som droppade härom dagen, visar att EA fullständigt hamnat i någon woke-extremism-psykos.

Medlem

14 dar kvar 🙂 lätt taggad.


signatur

Styret upp och däcken ner

Geeks Gaming
Skrivet av General White:

Nej tack till BF2042. Jag var taggad först, riktigt taggad, men betan visade att de har valt helt fel väg. Följt av trailern med resterande "specialists" och samt den infon som droppade härom dagen, visar att EA fullständigt hamnat i någon woke-extremism-psykos.

Vad i den trailern va egentligen "woke-extremism"? Genuint intresserad av att veta då jag själv inte hitta en enda sekund som indikera detta.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vad i den trailern va egentligen "woke-extremism"? Genuint intresserad av att veta då jag själv inte hitta en enda sekund som indikera detta.

Ingen idé att fråga Generalen... han är säkert fortfarande grinig på kvinnan med armprotesen i BF1.

Vart ett jävla gnäll om Specialists, men förstår mig ärligt talat inte varför. Är folk emot mer flexibilitet?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Spelet är säkert as nice, synd bara att de verkar gå ifrån det som var BF mer och mer. Lägger min sista gnutta av hopp på Portal.

Geeks Gaming
Skrivet av Meurik:

Ingen idé att fråga Generalen... han är säkert fortfarande grinig på kvinnan med armprotesen i BF1.

Vart ett jävla gnäll om Specialists, men förstår mig ärligt talat inte varför. Är folk emot mer flexibilitet?

Gnället gällande specialisterna kan jag förstå. Va 0 teamwork i betan. Ingen heala eller rezza. Och anser inte att "abilities"(Det samma med perks) hör hemma i ett bf spel.
Där av att jag antagligen kommer lägga all tid i Portal än i main spelet.

Quake-konnässsör

Trodde jag skulle vara / bli mer taggad inför nya Battlefield, men ne, finns inget intresse. Känns som man kan gå tillbaka och spela Battlefield 3 eller 4 lika gärna.

Både CoD och Battlefield har fastnat på något spår nu, levererar samma sak i jämna intervaller.

Men roligt för de som är intresserad av det nya Battlefield, map-effekterna ser i alla fall roliga ut, tornado and what not.

Medlem

Är det inte samma visa varje gång som ett nytt BF släpps?
"Det förra var bättre!"
"Det här är inte Battlefield!"

BF4 som tokhyllas fick väl en väldigt dålig start med liknande kommentarer?

Själv hade jag jättesvårt för betan. Lyckades inte komma in i spelet (jag kom in men jag dog hela tiden). Just nu har jag tagit upp BFV igen och det känns mycket bättre för mig men jag gissar att det krävs lite spelande för att jag ska kunna gilla nya spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det där gjorde mig sjukt taggad! Banorna ser fantastiska ut

Medlem
Skrivet av Meurik:

Ingen idé att fråga Generalen... han är säkert fortfarande grinig på kvinnan med armprotesen i BF1.

Vart ett jävla gnäll om Specialists, men förstår mig ärligt talat inte varför. Är folk emot mer flexibilitet?

Handlar inte om att folk är emot flexibilitet, utan folk är för mer teamplay.
Klasser har alltid varit en stor del av kärnan av hur ett Battlefield spel spelas och hur spelare spelar sina roller.
Nu som specialister istället kan alla välja vilket vapen som helst och vilken gadget som helst, alla kommer välja det vapen och gadget som bäst gynnar dig själv och inte laget/squaden, det blir lite av 128 st Rambo karaktärer som kan göra vad som helst på en karta.

Då kommer folk säga "klasser hjälper inte, folk spelar ändå inte sina klasser osv". Det kommer inte bli bättre med specialister utan bara värre. Klasser löser inte heller det problemet men det var lite smått tvingande för att ge spelare en roll på slagfältet, det fanns åtminstone i bakhuvudet på spelarna att dem spelar support och kanske ska slänga fram en supply box ibland.

Inaktiv

Det har sagts för och tål att sägas igen; portal KAN vara någon sorts räddning bör 2042

Medlem
Skrivet av blackidus:

Handlar inte om att folk är emot flexibilitet, utan folk är för mer teamplay.
Klasser har alltid varit en stor del av kärnan av hur ett Battlefield spel spelas och hur spelare spelar sina roller.
Nu som specialister istället kan alla välja vilket vapen som helst och vilken gadget som helst, alla kommer välja det vapen och gadget som bäst gynnar dig själv och inte laget/squaden, det blir lite av 128 st Rambo karaktärer som kan göra vad som helst på en karta.

Då kommer folk säga "klasser hjälper inte, folk spelar ändå inte sina klasser osv". Det kommer inte bli bättre med specialister utan bara värre. Klasser löser inte heller det problemet men det var lite smått tvingande för att ge spelare en roll på slagfältet, det fanns åtminstone i bakhuvudet på spelarna att dem spelar support och kanske ska slänga fram en supply box ibland.

Och skillnaden mot idag när man ser medics och support som springer omkring och dödar, istället för att heala eller resupply:a? Blir downad, request revive med 10 medics i närheten... Inte en jävel som ressar.

Tror folk gör en större grej av Specialists än det faktiskt är. Har du 63 Rambos i ditt lag så är det inte spelets fel. Det är spelarna som isåfall är ett pack idioter som endast bryr sig om sig själv.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Och skillnaden mot idag när man ser medics och support som springer omkring och dödar, istället för att heala eller resupply:a? Blir downad, request revive med 10 medics i närheten... Inte en jävel som ressar.

Tror folk gör en större grej av Specialists än det faktiskt är. Har du 63 Rambos i ditt lag så är det inte spelets fel. Det är spelarna som isåfall är ett pack idioter som endast bryr sig om sig själv.

Precis det jag menar med det jag skrev tidigare, har du klasser med låsta gadget så tvingar du åtminstone fram teamplay ibland.
Går ju inte med specialister.

Och som jag även skrev tidigare, ja folk är generellt dåliga på heala, rezza osv i battlefield spel och det kommer inte blir bättre med specialister, bara sämre. Och då har vi inte ens börjat fundera på vilken röra det kommer vara med balanseringen av alla specialisters "traits".

Medlem

BF2042 ser onekligen riktigt najs ut grafikmässigt. Verkar vara roliga banor. Men nej tack till all face-paced CoD som spelstil. Det hör inte hemma i BF enligt mig. Lirade betan och insåg att det inte kommer bli ett köp.

Skrivet av Meurik:

Vart ett jävla gnäll om Specialists, men förstår mig ärligt talat inte varför. Är folk emot mer flexibilitet?

Vi är emot att Battlefield blivit som Call of Duty. De nya BF har tappat allt som BF en gång i tiden var, tyvärr.

Medlem

Alla som säger att BF har blivit det nya CoD kan väl aldrig ha spelat ett CoD spel förr? BF 2042 känns ju inte alls som CoD spelen gör, och jag har spelat de flesta CoD och BF spelen de senaste åren. Bara för att man springer lite fortare eller för att tempot overall är lite högre gör ju inte BF 2042 till en CoD-kopia per automatik.

Sen det här med specialister vs klasser känns som en halvlam diskussion. Folk använder ändå inte klasserna som det är tänkt i de äldre spelen och det teamwork som många av de äldre BF rävarna talar om existerar inte längre och har inte gjort på ett bra tag skulle jag påstå. Tror mest det handlar om "det var bättre förr" tänk, spelare bryr sig inte om teamwork på samma sätt som förr, vilket jag inte tycker är konstigt alls. Hur folk spelar spel har ändrat sig och helt ärligt får alla spela hur dem vill. Jag själv har mycket roligare när jag gör bra ifrån mig och går för hög K/D än att springa runt och ressa folk som inte kan klara sig själva.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla som säger att BF har blivit det nya CoD kan väl aldrig ha spelat ett CoD spel förr? BF 2042 känns ju inte alls som CoD spelen gör, och jag har spelat de flesta CoD och BF spelen de senaste åren. Bara för att man springer lite fortare eller för att tempot overall är lite högre gör ju inte BF 2042 till en CoD-kopia per automatik.

Sen det här med specialister vs klasser känns som en halvlam diskussion. Folk använder ändå inte klasserna som det är tänkt i de äldre spelen och det teamwork som många av de äldre BF rävarna talar om existerar inte längre och har inte gjort på ett bra tag skulle jag påstå. Tror mest det handlar om "det var bättre förr" tänk, spelare bryr sig inte om teamwork på samma sätt som förr, vilket jag inte tycker är konstigt alls. Hur folk spelar spel har ändrat sig och helt ärligt får alla spela hur dem vill. Jag själv har mycket roligare när jag gör bra ifrån mig och går för hög K/D än att springa runt och ressa folk som inte kan klara sig själva.

Du avslutade ju ganska bra själv varför det liknar COD mer och mer. Behöver inte betyda att massiva kartor gör det mer likt t ex. Mer sättet det är tänkt att spelas på.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla som säger att BF har blivit det nya CoD kan väl aldrig ha spelat ett CoD spel förr? BF 2042 känns ju inte alls som CoD spelen gör, och jag har spelat de flesta CoD och BF spelen de senaste åren. Bara för att man springer lite fortare eller för att tempot overall är lite högre gör ju inte BF 2042 till en CoD-kopia per automatik.

Sen det här med specialister vs klasser känns som en halvlam diskussion. Folk använder ändå inte klasserna som det är tänkt i de äldre spelen och det teamwork som många av de äldre BF rävarna talar om existerar inte längre och har inte gjort på ett bra tag skulle jag påstå. Tror mest det handlar om "det var bättre förr" tänk, spelare bryr sig inte om teamwork på samma sätt som förr, vilket jag inte tycker är konstigt alls. Hur folk spelar spel har ändrat sig och helt ärligt får alla spela hur dem vill. Jag själv har mycket roligare när jag gör bra ifrån mig och går för hög K/D än att springa runt och ressa folk som inte kan klara sig själva.

Jag har en helt annan uppfattning av hur teamplay utvecklats.
Som jag upplevt det var teamplay som sämst i BF4 och har aldrig varit bättre än i BFV där jag blivit revivad bra mycket mer än i tidigare spel

Klasser har alltid varit en stor del av kärnan i Battlefield gameplayet.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Alla som säger att BF har blivit det nya CoD kan väl aldrig ha spelat ett CoD spel förr? BF 2042 känns ju inte alls som CoD spelen gör, och jag har spelat de flesta CoD och BF spelen de senaste åren. Bara för att man springer lite fortare eller för att tempot overall är lite högre gör ju inte BF 2042 till en CoD-kopia per automatik.

Sen det här med specialister vs klasser känns som en halvlam diskussion. Folk använder ändå inte klasserna som det är tänkt i de äldre spelen och det teamwork som många av de äldre BF rävarna talar om existerar inte längre och har inte gjort på ett bra tag skulle jag påstå. Tror mest det handlar om "det var bättre förr" tänk, spelare bryr sig inte om teamwork på samma sätt som förr, vilket jag inte tycker är konstigt alls. Hur folk spelar spel har ändrat sig och helt ärligt får alla spela hur dem vill. Jag själv har mycket roligare när jag gör bra ifrån mig och går för hög K/D än att springa runt och ressa folk som inte kan klara sig själva.

Det är nästan exakt samma hastighet som i BF 4 när man springer
https://www.reddit.com/r/battlefield2042/comments/q8ng2q/who_...

Medlem
Skrivet av Meurik:

Och skillnaden mot idag när man ser medics och support som springer omkring och dödar, istället för att heala eller resupply:a? Blir downad, request revive med 10 medics i närheten... Inte en jävel som ressar.

Tror folk gör en större grej av Specialists än det faktiskt är. Har du 63 Rambos i ditt lag så är det inte spelets fel. Det är spelarna som isåfall är ett pack idioter som endast bryr sig om sig själv.

Om man tittar på hell Let loose så fungerar teamplayet väldigt väl där folk healar och rezzar på löpande band. Nu gissar jag vilt, men nånstans så tror inte jag att spelarna som lirar HLL är mer benägna att spela på ett annorlunda vis, utan mer att spelet uppmuntrar till teamwork på ett annat plan. Det är nog det folk vänder sej emot skulle jag gissa.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Estetiskt väldigt tilltalande banor får jag säga, men jag ser samma problem med dessa som jag gjorde på Orbital i betan vilket är alldeles för mycket helt öppna ytor.

Är man till fots så känns det som när man korsade stora öppna fält i PUBG back in the day.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Estetiskt väldigt tilltalande banor får jag säga, men jag ser samma problem med dessa som jag gjorde på Orbital i betan vilket är alldeles för mycket helt öppna ytor.

Är man till fots så känns det som när man korsade stora öppna fält i PUBG back in the day.

Men det finns väl flera gamemodes? Rush och den "lilla" Conquest.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vad i den trailern va egentligen "woke-extremism"? Genuint intresserad av att veta då jag själv inte hitta en enda sekund som indikera detta.

Antar att han pratar om specialisten "Sundance" den med wingsuit som tydligen är icke-binär och tilltalas "they/them" i karaktärsbeskrivningen. Bekräftades även av Dice på twitter har jag för mig.

Förstår inte varför folk gör så stor grej av det då jag själv inte bryr mig ett skit om spel karaktärers sexualitet osv.
Samtidigt förstår jag inte varför utvecklare lägger tid och fokus på det i ett FPS spel.

Medlem

Gillar de stora öppna banorna, känns väldigt äventyrligt, i brist på annat ord. Ska bli kul att spela!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

BF2042 ser onekligen riktigt najs ut grafikmässigt. Verkar vara roliga banor. Men nej tack till all face-paced CoD som spelstil. Det hör inte hemma i BF enligt mig. Lirade betan och insåg att det inte kommer bli ett köp.

Vi är emot att Battlefield blivit som Call of Duty. De nya BF har tappat allt som BF en gång i tiden var, tyvärr.

"Vi" = The Vocal Minority


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av blackidus:

Precis det jag menar med det jag skrev tidigare, har du klasser med låsta gadget så tvingar du åtminstone fram teamplay ibland.
Går ju inte med specialister.

Och som jag även skrev tidigare, ja folk är generellt dåliga på heala, rezza osv i battlefield spel och det kommer inte blir bättre med specialister, bara sämre. Och då har vi inte ens börjat fundera på vilken röra det kommer vara med balanseringen av alla specialisters "traits".

Man kunde springa runt utan defibrillator och med kit som Medic/assault redan i BF4.

Medlem
Skrivet av Meurik:

"Vi" = The Vocal Minority

Majoriteten snarare, har du kollat in alla kommentarer på alla sociala medier ang BF2042 på senare tid?
Instagram, facebook, youtube, reddit, BF's egna forum, majoriteten gillar inte den riktning Dice har tagit med 2042.

Medlem
Skrivet av Thane:

Man kunde springa runt utan defibrillator och med kit som Medic/assault redan i BF4.

Var därför man låste det i BFV, medics hade alltid syringe + heals och support hade alltid repair tool + ammo. Som det ska va

Man visste alltid vem man skulle springa till när man behövde något.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

BF2042 ser onekligen riktigt najs ut grafikmässigt. Verkar vara roliga banor. Men nej tack till all face-paced CoD som spelstil. Det hör inte hemma i BF enligt mig. Lirade betan och insåg att det inte kommer bli ett köp.

Vi är emot att Battlefield blivit som Call of Duty. De nya BF har tappat allt som BF en gång i tiden var, tyvärr.

Som Thane skriver, redan i BF4 kunde man springa runt utan att ha prylarna som gör "klassen". Vill folk dö hela tiden och inte kunna revive:a, så gör dem det. Oavsett om det heter Klasser eller Specialister. Det som behövs är att göra det mer belönande att utföra sina uppgifter, och mindre belönande med ex. Kills, Kills, Kills!!!

Gällandes "fast-paced" som det också gnälls om, så har det visat sig att 2042 har i stort sett samma hastighet på springandet som tidigare spel. Är framförallt pga hur 2042 kör sin Field of View som påverkar "känslan" av hastigheten. Folk skruvar upp FOV:en till den nivå de är vana vid i andra spel, när det i själva verket ska vara något lägre siffror för att bli likvärdigt. Det gör ju en otrolig skillnad i spelkänslan med hög FOV vs låg FOV.

Att du inte köper spelet, kommer troligen inte påverka EA/DICE det minsta. Finns många andra som kommer köpa, och som faktiskt gillade betan (trots gammal kod, och diverse buggar). Vissa som även är mer optimistiskt inställda att DICE kommer leverera (som de faktiskt oftast gjort med tidigare spel)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det är många åsikter om vad som är "team play" och det som "BF en gång var", men inget utav detta spelar ju någon roll när ingen spelar objektivet!
Det är iaf det största problemet jag upplevt sen BF3. Sen att folk inte spelar sin klass, det har sett exakt likadant ut under mina år i BF.

Vill man ha samarbete får man spela med folk man känner i en squad och välja roller.
I övrigt blir det som varenda BF jag spelat, några få spelar sin roll och alla andra kör TDM på stor karta.

Själv är jag riktigt taggad på 2042. Jag ser taktisk vinning med många av de nya specialisterna och upplevde grymt lagarbete i betan där jag och två kompisar jobbade som ett lag.

Men för att understryka, PTFO = Play the fucking objective

Skriv svar