Trots rekordsiffror medger Sony att komponentbristen drabbat PS5-försäljningen

Robot
Trots rekordsiffror medger Sony att komponentbristen drabbat PS5-försäljningen

Andra kvartalet var svagare än väntat.

#playstation-5, #sony


Känns väl som nåt som dom inte direkt behöver säga, utan det är en ganska självklarhet.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Bliblo


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Medlem
Medlem

Med tanke på priserna, inte så konstigt

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Känns väl som nåt som dom inte direkt behöver säga, utan det är en ganska självklarhet.

haha eller hur
Kanske tror Sony att vi må ha missat pandemin o läget i världen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

haha eller hur
Kanske tror Sony att vi må ha missat pandemin o läget i världen.

De skyllde även tappet på PSnow-användare på pandemin. Hur tvärtom det än låter.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

De skyllde även tappet på PSnow-användare på pandemin. Hur tvärtom det än låter.

Är det inte ps+ de tappat i? Ps Now har väl ökat eller är det tvärtom kanske haha.
Hänger inte med


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Är det inte ps+ de tappat i? Ps Now har väl ökat eller är det tvärtom kanske haha.
Hänger inte med

Så kan det vara, minns faktiskt inte. Men pandemins fel är det tydligen

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så kan det vara, minns faktiskt inte. Men pandemins fel är det tydligen

hehe ja. Jag tror att ps now snor ps+ kunder. Senaste månaderna har spel släppen på ps now varit otroligt mkt bättre än ps+ releaserna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Ribcage:

Så kan det vara, minns faktiskt inte. Men pandemins fel är det tydligen

Var väl mer att dom sa att deras ökning var pga pandemin och att den då gick ner till den mer väntade nivån!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Var väl mer att dom sa att deras ökning var pga pandemin och att den då gick ner till den mer väntade nivån!

Ja, det tror jag är den officiella storyn iaf. Sedan blir jag inte förvånad om deras tjänst ps now faktiskt får folk o byta om de sett lite vad som händer på den tjänsten för tillfället.

Sony bryr sig tyvärr väldigt liteo pusha för den men de har släppt riktigt bra titlar där på senaste o billig är den o ha med.
Kan man punga ut med ett år på en gång blir det bara 55 kr i månaden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Var väl mer att dom sa att deras ökning var pga pandemin och att den då gick ner till den mer väntade nivån!

Ah jo, rimligare

"At the risk of repetition, may I say that last year the stay-at-home demand was so significant in hindsight, so compared to that period last year as a trend of course [it's declined]. [But] compared to fiscal 2019 there is an increase."

Det mest inom gaming verkar öka på bra nu. Bra tider!

Skrivet av SunShine:

Ja, det tror jag är den officiella storyn iaf. Sedan blir jag inte förvånad om deras tjänst ps now faktiskt får folk o byta om de sett lite vad som händer på den tjänsten för tillfället.

Sony bryr sig tyvärr väldigt liteo pusha för den men de har släppt riktigt bra titlar där på senaste o billig är den o ha med.
Kan man punga ut med ett år på en gång blir det bara 55 kr i månaden.

Ja det är garanterat nån förflyttning mellan dom.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Otroligt att konsolen har sålt så bra trots att den är helt omöjlig att få tag på, ja om man inte vill betala 10 lax eller liknande på eBay. Har ett flertal kollegor som länge har försökt få tag i PS5 men gett upp nu. Det blir nog allt fler och fler som lär vänta på PS5 Slim eller PS5 Pro istället.

Medlem

Den är bra. En av fördelarna med ps5an är att man också kan spela ps4 spel på den. Så om man inte är tokig i troféer och några få spel som inte fungerar. Så finns det ingen anledning att aldrig mer röra ps4an. Men detta förstör samtidigt att man lägger ner all tid på dom nya ps5 spelen mm. Jag har spelat mycket mer ps4 spel förbättrade än ps5 spel på ps5an.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Otroligt att konsolen har sålt så bra trots att den är helt omöjlig att få tag på.

Jag tror den sålt så bra pga att man knappt kan få tag på den....

Jag och två jag känner köpte den för att vi lyckades köpa.
Jag sålde min och de andra två har kvar sina men är inte speciellt nöjda med köpet hittills.

Hade man kunnat gått in och köpt när man velat så hade vi förmodligen inte köpt ps5 ännu.

Medlem

Tydligen så funderar Sony och TSMC på att samarbeta och bygga en chip-fabrik för sju miljarder dollar i Japan.

Med ett sådant samarbete så finns kanske chansen för Sony att få en större del av den tillgängliga tillverkningskapaciteten.

Medlem
Skrivet av Margy:

Tydligen så funderar Sony och TSMC på att samarbeta och bygga en chip-fabrik för sju miljarder dollar i Japan.

Med ett sådant samarbete så finns kanske chansen för Sony att få en större del av den tillgängliga tillverkningskapaciteten.

Läste en nyhet om den för ett tag sedan.
Det är ingen fabrik där processorer till ps5 ska göras men bland annat kretsar till bilar och kameror. Som inte behöver ha de modernaste tillverkningsnoderna, utan kan göras på över 20nm.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Läste en nyhet om den för ett tag sedan.
Det är ingen fabrik där processorer till ps5 ska göras men bland annat kretsar till bilar och kameror. Som inte behöver ha de modernaste tillverkningsnoderna, utan kan göras på över 20nm.

Jag tänkte mer att om företagen samarbetar på ett mångmiljardprojekt så kanske det blir lättare för Sony att få en större del av "kakan" när TSMC fördelar sin totala tillverkningskapacitet.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tänkte mer att om företagen samarbetar på ett mångmiljardprojekt så kanske det blir lättare för Sony att få en större del av "kakan" när TSMC fördelar sin totala tillverkningskapacitet.

Det är möjligt, är inte insatt i hur besluten om vilken mängd de olika bolagen får tillverka tas.

1
Skriv svar