Back 4 Blood-utvecklarna lovar att "vote kick" är på väg

Robot
Back 4 Blood-utvecklarna lovar att "vote kick" är på väg

Snart kan vi sparka ut den där jeppen som alltid skjuter på fåglarna.

#Back-4-blood, #Turtle-rock


Avstängd

Det låter på förhand som något bra, men tro mig. Det är en dålig idé. Funktìonen kommer missbrukas och förstöra spelet på sikt.

Medlem

Gött. De får också gärna korta ner hur länge spelet låter folk vänta på den jäveln som gick på toa i stället för att välja kort i början. Att ladda in i en match bara för att få göra ingenting i fem minuter håller inte. Men då kanske man kan votekicka även dem snart?

Annars har jag haft mycket kul med B4B, även om jag håller fast vid att hoppet från Recruit till Veteran är lite för stort.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Skrivet av Arzei:

Gött. De får också gärna korta ner hur länge spelet låter folk vänta på den jäveln som gick på toa i stället för att välja kort i början. Att ladda in i en match bara för att få göra ingenting i fem minuter håller inte. Men då kanske man kan votekicka även dem snart?

Annars har jag haft mycket kul med B4B, även om jag håller fast vid att hoppet från Recruit till Veteran är lite för stort.

Så du menar att de med segt internet inte ska kunna spela detta alls? Egoist.

Skrivet av Chrille_H:

Så du menar att de med segt internet inte ska kunna spela detta alls? Egoist.

Fast om dom redan är i lobbyn och ska välja kort har dom ju redan fått kontakt och har inget med ett segt internet att göra


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Fast om dom redan är i lobbyn och ska välja kort har dom ju redan fått kontakt och har inget med ett segt internet att göra

Nej, det är inte så det fungerar. Igår när jag spelade så frågade jag vad som tog sådan tid. Så sa en snubbe att hans polare hade långsamt internet. Alltså kommer dessa bli votekickade eftersom spelare inte kan vänta 1 min. I regel är det ofta 1 av 3 som är sist in, dessa har väldigt hög ping. Kolla själv nästa gång du spelar.

Problemet mee votekick överbryggar lösningen. Spelet kan komma att gå under pga av det.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Gött. De får också gärna korta ner hur länge spelet låter folk vänta på den jäveln som gick på toa i stället för att välja kort i början. Att ladda in i en match bara för att få göra ingenting i fem minuter håller inte. Men då kanske man kan votekicka även dem snart?

Annars har jag haft mycket kul med B4B, även om jag håller fast vid att hoppet från Recruit till Veteran är lite för stort.

Tänk på det när du själv måste gå ifrån för att göra ngt snabbt, som en nr 1 lr 2, öppna dörren för att ta emot hemkörning,besök mm.....

Sen är det ju så att det är en hel del kort att gå igenom när du tex startar i slutet mot nivåerna så jo, tiden är alldeles lagom skulle jag säga,.. so what om ngn använder alla 3 minuter lr vad det nu är, om du inte har mer tålamod än så ska du kanske börja tänka på att spela private game, eller varför inte solo.. tvivlar på att dina eventuella vänner skulle uppskatta att du votekickar dom för en piss liksom,..🙃

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Nej, det är inte så det fungerar. Igår när jag spelade så frågade jag vad som tog sådan tid. Så sa en snubbe att hans polare hade långsamt internet. Alltså kommer dessa bli votekickade eftersom spelare inte kan vänta 1 min. I regel är det ofta 1 av 3 som är sist in, dessa har väldigt hög ping. Kolla själv nästa gång du spelar.

Problemet mee votekick överbryggar lösningen. Spelet kan komma att gå under pga av det.

Låter mer som seg dator. För är nätverket så slött att det tar flera minuter att ladda in en match lär han inte kunna spela över det?

Medlem

Awww jag som vill onödigt provocera en våg av infekterade och underminera lagets överlevnad, pyttsan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Kommer missbrukas så inåt skogen + alla som inte har en vän att spela med kommer alltid bli kickad oavsett om de är en tillgång!

Medlem

Både bra och dåligt. Får se hur det funkar i längden.

Fö. söker jag lite folk att lira med. Spelar oftast själv och får utstå bottar efter att folk lämnar..

Medlem

Bara bra. Finns massa muppar som håller på o förstör hela tiden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Längtar tills detta spel släppts från Early Access. Så mycket funktioner som saknas och servrarna suger.

Medlem
Skrivet av noreason:

Längtar tills detta spel släppts från Early Access. Så mycket funktioner som saknas och servrarna suger.

Vad för funktioner saknas förutom just votekick? Tycker inte att jag saknat något


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Skulle vara trevligt om dom lät en hosta sina egna servrar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Både bra och dåligt. Får se hur det funkar i längden.

Fö. söker jag lite folk att lira med. Spelar oftast själv och får utstå bottar efter att folk lämnar..

Kör också mest med bots du kan adda mig så tar vi en runda!
Sitter fast på Act 3 Recruit.

Xbox: Rhymst#9532
B4B: Rhymst9532#8586

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vad för funktioner saknas förutom just votekick? Tycker inte att jag saknat något

Knappt några stats ingame. Jag vill gärna se hur många % dmg jag får ifrån mina kort och se det uppdateras live på vapen. Se dmg done med olika vapen. Kunna byta mods på vapen.

Kunna equipa kort i Fort Hope
Kunna dela och kopiera decks
Du kan bara ha 8 decks
Mer stats på vapen i fort hope och se dmg baserat på dina kort
Finns knappt en benchmark funktion idag
Stats som antal gånger man dött totalt, hur många fåglar man skrämt, hur många tallboys man dödat osv

Medlem

Hmm, jag förstår behovet men det borde vara en option som bara är tillgänglig för privata servers/games, om det fortfarande fanns public servers eller liknande där det är avstängt och man kan spela "solo" med random folk så vore det bra.

I Left for Dead blev det super-toxic direkt, gick inte att spela spelet för man blev alltid kickad om man inte hade en full squad av friends, tog död på de spelen helt.

Medlem
Skrivet av noreason:

Knappt några stats ingame. Jag vill gärna se hur många % dmg jag får ifrån mina kort och se det uppdateras live på vapen. Se dmg done med olika vapen. Kunna byta mods på vapen.

Kunna equipa kort i Fort Hope
Kunna dela och kopiera decks
Du kan bara ha 8 decks
Mer stats på vapen i fort hope och se dmg baserat på dina kort
Finns knappt en benchmark funktion idag
Stats som antal gånger man dött totalt, hur många fåglar man skrämt, hur många tallboys man dödat osv

Tycker inte att något du nämnde behövs faktiskt. Att equipa kort innan man har koll på hur teamet ser ut känns ju bara dumt.
Sen räcker 8 decks gott och väl idag.
Stats o sånt är väl bara en kul sak, knappast sånt som påverkar spelet i större grad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker inte att något du nämnde behövs faktiskt. Att equipa kort innan man har koll på hur teamet ser ut känns ju bara dumt.
Sen räcker 8 decks gott och väl idag.
Stats o sånt är väl bara en kul sak, knappast sånt som påverkar spelet i större grad

Vet inte hur du lyckas missuppfatta "Equippa kort i fort hope" till "equipa kort innan man har kolla på hur teamet ser ut"

Medlem
Skrivet av noreason:

Vet inte hur du lyckas missuppfatta "Equippa kort i fort hope" till "equipa kort innan man har kolla på hur teamet ser ut"

Antar att du menar att man väljer kort innan spelet börjar så man skippar det när gamet börjar?
Förstår inte vad du menar annars. Om du menar att man ska kunna köra med kort i Fort Hope känns det lite meningslöst?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar