Ubisoft försenar The Division Heartland och (ja, igen) Prince of Persia-remaken

Robot
Ubisoft försenar The Division Heartland och (ja, igen) Prince of Persia-remaken

Duon kanske inte släpps förrän i början av 2023.

#Prince-of-persia, #the-division, #ubisoft


Medlem

Det kommer snart visas en remaster på remastern av remaken av Prince of Persia.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

dyb
Medlem

2023???? Oh boy , måste nog vara den värsta förseningen av en remaster jag varit med om

Medlem

Det där med att man väljer att försena spelen är egentligen inget sundhetstecken, det är faktiskt ganska dåligt, det pekar snarare på att man inte hade koll (se: noll koll) på sin egen produkt till den grad att man fick skjuta upp spelet i två år (!), det skulle ju komma ut i början av 2021. Att spel blir försenade en månad eller två är väl inget problem och ganska vanligt men ja, detta är ju mera som att man sket i det färdiga spelet och bara gör ett nytt.

Skrivet av dyb:

2023???? Oh boy , måste nog vara den värsta förseningen av en remaster jag varit med om

Det är ganska uppenbart att man gör om hela spelets grafik och kanske ännu mera, kanske en annan studio med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Hellre förseningar än halvfärdiga spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I och med det tidigare datumet för Prince of Persia så kan man ju undra hur mycket tid som lades på ett spel som alldeles uppenbart såg ut som skräp. Var det ingen inom Ubisoft som såg spelet under utvecklingstiden och kunde påpekat att det såg katastrofalt ut?

Medlem
Skrivet av kebbe:

I och med det tidigare datumet för Prince of Persia så kan man ju undra hur mycket tid som lades på ett spel som alldeles uppenbart såg ut som skräp. Var det ingen inom Ubisoft som såg spelet under utvecklingstiden och kunde påpekat att det såg katastrofalt ut?

Ubisoft i indien är nog otroligt billiga i drift och har troligen inte alls kompetens att göra en version av vad som kan vara den bästa versionen av Prince of Persia. Och eftersom de får betalt i zeldapengar så kanske det inte kostade så mycket att utveckla, det kostade kanske mera i dålig press och att IPt (igen) smetas ner.

Och mera som svar på det du sa, jag tror inte för ett ögonblick att folk som är högre upp på Ubisoft kan se om ett spel ser bra eller dåligt ut, om ingen säger det rakt i deras ansikte, sedan har det sköts helt av personer som varit fel för spelet i helhet, deras indiska studios som jag fårstår har jobbat med Just Dance?

Alltså, Ubisoft kan göra spel som ser bra ut med ökentema. Men då måste man ju faktiskt försöka med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar