Far Cry 6-diktatorn skickar mail till dig - om du slutar spela ”för tidigt”

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Tror att anledningen du inte hört det på Far cry 6 är nog för att Ubisoft har haft det i några år nu på sina spel så det är en ganska normal sak för deras spel helt enkelt så folk bryr sej knappt om att nämna det skulle jag tro.

Visserligen är FC4 det senaste jag lirade i serien och det har några år på nacken nu, men där fanns det icke. Oerhört oroväckande om detta normaliserats till den grad där "folk bryr sej knappt" då har vi hamnat riktigt illa.

1. Skins/loot boxes/in-game shops i MP-titlar är fel.
2. Skins/loot boxes/in-game shops i SP-titlar är det sjukaste jag hört någonsin.

Skrivet av General White:

Visserligen är FC4 det senaste jag lirade i serien och det har några år på nacken nu, men där fanns det icke. Oerhört oroväckande om detta normaliserats till den grad där "folk bryr sej knappt" då har vi hamnat riktigt illa.

1. Skins/loot boxes/in-game shops i MP-titlar är fel.
2. Skins/loot boxes/in-game shops i SP-titlar är det sjukaste jag hört någonsin.

Ja tyvärr e vi där nu att det e så normaliserat.
Ubisoft lägger likadan store i flesta av sina spel nu skulle jag tro (fast varje spel har nog sina olika coins), kan minnas att det fanns redan på Assasins creed origin och det var 2017, sen känns det som att det varit med i flesta av deras spel.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Om dom vill att jag ska spela mer så får de rätta till de spawnade fienderna som kommer från ingenstans. Riktigt tråkigt och jobbigt i min mening. Förstör hela upplevelsen, i alla fall för mig!

Kan inte ens gå två meter förens den fienden man dödar reser sig från de döda och upptäcker mig för att tillkalla förstärkning.

Ubisoft vet om detta problem och ska fixa det "senare".

Kan länka till en video där man ser detta problem.

Det här är spelförstörande på hög nivå, uselt är bara förnamnet.

https://youtu.be/6YL3L5sTgkU

Medlem

Farcry har alltid haft lite "roligheter" för sig. Håller nog med tidigare inlägg att börja spam:a mailen kan bli tradigt. Är det enskilda spel som gör det kan man ju blocka men när det kommer med plattformens/företagets mail, så kan det bli aningen irriterande...
Så om det är via ubisofts egna mail, så är det inte bara att ta blocka det; man kan ju vilja ha "vettig" information från dem fortfarande.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Nej det är inte så marknadsföring fungerar, det borde du väl inse själv. Tror du Apple eller google inte gör reklam?

Ni får säkert mer mail från FZ än något annat spelföretag. Tror jag får 5 mail av FZ dagligen om nya kommentarer eller om någon citerar mig.

Det kanske är ett sätt att marknadsföra, men med tanke på mängden spel jag själv har, och antalet mail jag får skickat till mig om de spelen (tror black desert är det ända) så är det inte en norm som är vida nyttjat och vedertaget av gaming-företag.
Tidigare person skriver något om "lättkränkta" så antar denna bara är ett troll.
FZ:s mailfunktion är väldigt lätt att få bort, speciellt de spam som finns om nya inlägg. Och trots att jag väljer att avbocka de spam:en så får jag "viktigare" mail från FZ.

Känner inte till Ubisofts eller Apples mail-policy, då jag inte har haft med dem att göra på länge (eller alls), men om det bara är reklam och spam från dem så kan man ju blocka dem... Men iom folk är kunder hos dem så kan det kanske komma information som inte är spam/reklam, som man då vill ta del av. Google och Microsoft tycker jag mig mest få uppdatering om licenser då och då. Inte reklam om produkter/tjänster.

Så blir något som kan vara värt att reagera på om man inte vill ha för mycket skit i sitt info-flöde.

Medlem

Håller med om att det är dumt och irriterande som fan att det finns, men samtidigt är det helt frivilligt. Ingen som tvingar dig till köpa boosts.

Medlem

Förstår att folk slutar spela, inkluderat jag själv

Jävla tattarspel, man åker på en större gata och fiender dyker upp HELA JÄVLA TIDEN, blir bara oändligt tråkigt tillslut

Medlem

Fick ett liknande mail efter att ha testat Anno 1800 nu under ubisoft+ gratisperioden.

Känns mest som en rolig grej, men det kliar lite i fingrarna när man får läsa att rivalen går loss på handelsrutterna.

123
Skriv svar