Resident Evil Village får gratis dlc

Robot
Resident Evil Village får gratis dlc
Medlem

Förr i tiden kallades det för patch...
Suck.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Förr i tiden kallades det för patch...
Suck.

Haha va? När var det menade du? Patch är ju bokstavligt talat ett ord för att lappa/fixa något.
Patch har alltid varit Patch.

Att få extra innehåll kan man mycket väl kalla DLC (Downloadable content). Detta ska ju även vara gratis.. Så jag ser inte problemet.

Förr i tiden så fick man inget gratis innehåll inslängt. Då fick man spelet man köpte, varken mer eller mindre.

Edit: Sjukt bra spel föresten! Otroligt snyggt, sinnessjukt bra design på i princip hela spelet (miljöer, monster, ljud, musik m.m. m.m.).

Prisa Capcom!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet föll ihop som ett korthus så fort det var dags att bränna omkring i en arkadaktig stridsvagn. Måste ha varit 2 team som jobbade med spelet och helt utan vettig ledning.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Spelet föll ihop som ett korthus så fort det var dags att bränna omkring i en arkadaktig stridsvagn. Måste ha varit 2 team som jobbade med spelet och helt utan vettig ledning.

Det funkade i RE3 men inte i Village då transportsträckorna var alldeles för långa och ojämnt tempo. Helt ok spel men inget av toppspelen i serien.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Haha va? När var det menade du? Patch är ju bokstavligt talat ett ord för att lappa/fixa något.
Patch har alltid varit Patch.

Att få extra innehåll kan man mycket väl kalla DLC (Downloadable content). Detta ska ju även vara gratis.. Så jag ser inte problemet.

Förr i tiden så fick man inget gratis innehåll inslängt. Då fick man spelet man köpte, varken mer eller mindre.

Edit: Sjukt bra spel föresten! Otroligt snyggt, sinnessjukt bra design på i princip hela spelet (miljöer, monster, ljud, musik m.m. m.m.).

Nej, förr i tiden innehöll patchar ibland new content och förändringar som idag skulle kallas dlc. Snackar 15-20 år sen.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Nej, förr i tiden innehöll patchar ibland new content och förändringar som idag skulle kallas dlc. Snackar 15-20 år sen.

Var det faktiskt så? Försöker tänka tillbaka på något som släppte extra content i patcher, men kommer inte ihåg. Diablo2 hade en patch som släpptes tillsammans med expansion. Sedan reagerade jag på gamla Bioshock (som jag testade för några år sedan igen) att det var 1.00 och jag hade inte en enda krasch/bug.... Minns äldre spel mer som det.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Nej, förr i tiden innehöll patchar ibland new content och förändringar som idag skulle kallas dlc. Snackar 15-20 år sen.

Lista några exempel?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Var det faktiskt så? Försöker tänka tillbaka på något som släppte extra content i patcher, men kommer inte ihåg. Diablo2 hade en patch som släpptes tillsammans med expansion. Sedan reagerade jag på gamla Bioshock (som jag testade för några år sedan igen) att det var 1.00 och jag hade inte en enda krasch/bug.... Minns äldre spel mer som det.

DLC började ju först komma för 15 år sedan så det mesta innehållet förr var ju i rena expansioner. Spelen patchades i mycket mindre om ens någon förr.
Du får gärna nämns exempel på spel som inkluderade "DLC" i patchar för 15 år sedan. Jag kommer inte på ngt på rak arm.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

DLC började ju först komma för 15 år sedan så det mesta innehållet förr var ju i rena expansioner. Spelen patchades i mycket mindre om ens någon förr.
Du får gärna nämns exempel på spel som inkluderade "DLC" i patchar för 15 år sedan. Jag kommer inte på ngt på rak arm.

Nej, kan inte komma ihåg något direkt..det var oftast en patch för att en expansion skulle funka bättre med originalspelet. Dock följde det med på skivan till nya expansionen.

D2 Lord of destruktion patchades just så: det ändrade originalspelet, men inte så jag skulle säga "new content", förutom expansionen då...

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Nej, förr i tiden innehöll patchar ibland new content och förändringar som idag skulle kallas dlc. Snackar 15-20 år sen.

Som de andra säger hade det varit intressant med ett exempel, för jag kan heller inte på rak arm komma ihåg någon patch från den tiden som innehöll något substantiellt mer än buggfixar och balansändringar.

Expansioner å andra sidan kom ju ut på den tiden med innehåll som kan jämföras med det vi i dag kallar för DLC.

Medlem

Ett exempel på patch som lägger till content är tex Battlefield 1942 som i senare patchar gav japsarnaa nya vapen, ny banor,nya fordon, kanadensiska armen mm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Expansioner å andra sidan kom ju ut på den tiden med innehåll som kan jämföras med det vi i dag kallar för DLC.

En expansion var ju oftast ganska mycket innehåll, medan ett DLC idag inte sällan kan vara att få möjligheten att välja en annan färg på ett föremål.

Avstängd

Kan mycket väl fungera som en ursäkt för att de sket i pc spelarna.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Spelet föll ihop som ett korthus så fort det var dags att bränna omkring i en arkadaktig stridsvagn. Måste ha varit 2 team som jobbade med spelet och helt utan vettig ledning.

Vilket spel är det du snackar om för inte är det Resident Village, vaddå stridsvagn. Finns för fan ingen stridsvagn i det spelet. Årets spel helt klart utan konkurrens.

Medlem
Skrivet av submariner:

Vilket spel är det du snackar om för inte är det Resident Village, vaddå stridsvagn. Finns för fan ingen stridsvagn i det spelet. Årets spel helt klart utan konkurrens.

Jag gillade absolut spelet men det var som jag nämnt tidigare alldeles för ojämnt. Jag absolut förstå att han menar att det blir arkadaction i slutet

Medlem
Skrivet av submariner:

Vilket spel är det du snackar om för inte är det Resident Village, vaddå stridsvagn. Finns för fan ingen stridsvagn i det spelet. Årets spel helt klart utan konkurrens.

Du har uppenbarligen inte spelat igenom hela spelet då en stor bossfight genomförs med just en jäfla arkadaktig stridsvagn.

1
Skriv svar