Goldeneye 007 blir tillåtet att släppas i Tyskland – Är det en re-release på G?

Robot
Goldeneye 007 blir tillåtet att släppas i Tyskland – Är det en re-release på G?

James Bond är inte längre landsförvisad i Tyskland.

#Goldeneye-007, #Nintendo, #Nintendo-64


Medlem

Men alltså... vad är det för land? 😂
Australien är ju likadant om inte ännu värre när det gäller sånt här.

Medlem

Tror Goldeneye blev bannat pga den där scenen när James Bond tar på sig SS uniform och gasar ihjäl 5000 judar på en eftermiddag

Inaktiv

Som jag skrev i nyhetstråden igår så tror jag att det har med att spelet ska komma till Nintendo Switch Online: Nintendo 64.
Förstår inte annars varför Nintendo ber Tyskland att se till att det får säljas igen där och dessutom nu i samband med att Expansion Pack nyss har släppts.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Razken:

Men alltså... vad är det för land? 😂
Australien är ju likadant om inte ännu värre när det gäller sånt här.

Skulle chansa på att i tysklands fall så blev dom så propaganda bombade att dom fick hårdare syn på media.

Medlem
Skrivet av Razken:

Men alltså... vad är det för land? 😂
Australien är ju likadant om inte ännu värre när det gäller sånt här.

Eh nej, australien är inte lika eller värre, samt det som det här härstammat från är hur saker och ting vart efter andra världskriget. Det finns en anledning och historia tll varför Tyskland hade väldigt strikta regler kring vad som fick visas/synas i film och media när det kom till våld mot människor. Visst kan man tycka det är konstigt 2021, och jag inser att vi idag har vuxna, födda så senst som efter millenieskiftet, att man inte har en susning om när dessa saker försegick och bakgrunden till det.

Men nej, det är inte konstigt om man tar reda på vart det härstammar från. Det har avvecklats för rätt länge sedan nu dock, så idag finns inte dessa restriktioner kvar.

ELF
Medlem
Skrivet av Scream112:

Eh nej, australien är inte lika eller värre, samt det som det här härstammat från är hur saker och ting vart efter andra världskriget. Det finns en anledning och historia tll varför Tyskland hade väldigt strikta regler kring vad som fick visas/synas i film och media när det kom till våld mot människor. Visst kan man tycka det är konstigt 2021, och jag inser att vi idag har vuxna, födda så senst som efter millenieskiftet, att man inte har en susning om när dessa saker försegick och bakgrunden till det.

Men nej, det är inte konstigt om man tar reda på vart det härstammar från. Det har avvecklats för rätt länge sedan nu dock, så idag finns inte dessa restriktioner kvar.

Jag pluppade ut samma år som muren rasade och tycker det är konsigt. Har aldrig förstått varför dessa restrektioner fanns. Har mer känts som ett sett att "skydda" de unga från att det hände.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar