Cyberpunk 2077 – CDPR försenar alla framtida uppdateringar och patchar till 2022

Medlem

100 procentade spelet nyligen (version 1.31), sjukt bra spel, stötte inte på några game breaking bugs eller ctds, dock så lider spelet av en hel del irriterande småbuggar. Spelade på pc.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. Om Hello Games kunde komma tillbaka från haveriet som var NMS så kan vem som helst göra det med en stor mängd arbete. Problemet är väl att de flesta ger upp långt innan för att det inte är ekonomiskt försvarbart

Är väl det jag menar. Det är ju helt klart fler som ”ger upp” än gör som Hello Games.

Enda likheten jag ser mellan de två just nu är väl att båda ljög i deras marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi är ett år inne i nuvarande konsolgeneration och kallar det fortfarande för ”next gen”, precis som att vi väntar på att det ska släppas.

Det är väl en blandning av det faktiskt finns ytterst få "next-gen"-spel släppta och att få äger en av dom nya konsolerna?

Men ja, det har ju blivit lite soppa av det hela, förr i tiden släpptes det ju ändå ett 10-tals spel till en ny konsol relativt snabbt efter release.

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Är väl det jag menar. Det är ju helt klart fler som ”ger upp” än gör som Hello Games.

Enda likheten jag ser mellan de två just nu är väl att båda ljög i deras marknadsföring.

Ja och CDPR har eventuellt påbörjat samma resa som Hello Games kanske börjar närma sig slutet av. Mest sannolikt kommer inte en stor spelstudio som CDPR bygga ut sitt spel med massa nya funktioner som Hello Games har gjort, utan mer sannolikt att de i bästa fall fixar massa buggar och sånt.

Medlem

Jag var aldrig redigt sugen på detta spelet men köpte det i all hype. Ett helt ok spel men lite för spretigt för att jag ska tycka om det.

Medlem

Överraskad över mer lögner och falska löften? - Inte jag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Överraskad över mer lögner och falska löften? - Inte jag.

Lögner och lögner... Dom gör väl säkert det bästa dom kan...

Den det verkar ju helt klart inte stå speciellt bra till där borta... Kan tänka mig att många programmerare spazzat ur och slutat - och sen måste du patcha samtidigt som du har in nya programmerare som ska sätta sig in i vad man måste anta är en gigantisk härva till kodbas

Jag tror säkert dom lägger massa resurser på att förbättra Cyberpunk och göra det så snabbt som möjligt... Dom sitter i skiten bara... Dom har tagit sig vatten över huvudet och försöker säkert så gott dom kan att inte drunkna

Vad är lögnerna ens? Att dom sagt att spelet kommer vara grymt utan att man tycker det, och att dom sagt att saker ska komma en viss tid och som sedans skjutits upp?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och CDPR har eventuellt påbörjat samma resa som Hello Games kanske börjar närma sig slutet av. Mest sannolikt kommer inte en stor spelstudio som CDPR bygga ut sitt spel med massa nya funktioner som Hello Games har gjort, utan mer sannolikt att de i bästa fall fixar massa buggar och sånt.

Dom kommer nog släppa minst en expansion som har ungefär samma skala som Blood & Wine till The Witcher 3...

Det känns dock troligt att dom har problem med avhoppande sönderstressad personal och en jävligt rörig kodbas som kan göra att planerna ändras...?

Blir det för rörigt kanske det är enklast att bara börja på nästa spel.

Men planerna har säkert VARIT och troligen ÄR att både patcha samt släppa iaf en större DLC typ Blood & Wine...

Spontan gissning är någon story som går parallellt med main storyn fast där du spelar som eller är bihang till nån av dom större birollerna i main spelet typ han Arasaka-snubbe, Alt Cunningham eller liknande...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och CDPR har eventuellt påbörjat samma resa som Hello Games kanske börjar närma sig slutet av. Mest sannolikt kommer inte en stor spelstudio som CDPR bygga ut sitt spel med massa nya funktioner som Hello Games har gjort, utan mer sannolikt att de i bästa fall fixar massa buggar och sånt.

Jag har en seriös oro, något som för min del skulle sabba förtroendet för CDPR, och det är att de klassar cp77 som en vinst iom att det faktiskt är hyfsat populärt och sålt bra, och därmed går vidare utan att bygga ut spelet märkbart.

Det öe ju ett nytt witcher på g vilket lär suga de mesta resurserna så vad kan vi realistiskt hoppas på ang cp77?

Jag vill se mer saker att göra/samla/bygga i staden, mer interaktion med npcs och organisationer och anledningar att fortsätta spela, förutom såklart med story och kanske utökade områden på kartan (även fast det finns nog med dödyta de skulle kunna placera in nya områden på).
Jag betalar gärna om det behövs, det vore värt pengarna, men jag är rädd att de snart klipper resurserna och får vidare :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vad är lögnerna ens? Att dom sagt att spelet kommer vara grymt utan att man tycker det, och att dom sagt att saker ska komma en viss tid och som sedans skjutits upp?

Utan att försöka gå in på detaljer. ( För jag minns inga. ) Så fanns det gott om videos som lyfte fram aspekter som inte fanns i det släppta spelet. Problemet är ju att Cyberpunk inte är ett dåligt spel, det är bara inte den religiösa upplevelse som utlovades och jag tror inte att de kan nå upp tills ens hälften av vad spelarna hoppades på att den färdiga produkten skulle bli.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Känner lite att det är eget ansvar i den egna hypen som förelåg just Cyberpunk; människor trodde verkligen att CDPR skulle kunna mäta sig (även överträffa) Rockstar i deras egentliga första öppna värld spel när R* knappast gjort annat än just såna spel i drygt femton år.

Sen att bristen på kommunikation verkligen är gravt inom bolaget är en hel annan femma, bara beslutet att överge tredje persons kameran och skrota en hel massa för-jobb för det "immersiva" i en första persons vy. Tror även att Corona verkligen satte otroligt stora käppar i hjulen för dom.

Köpte det på release, la ned det efter en dag när jag insåg vilket hafsverk det var. Tänkte redan då att jag kommer testa det igen när next-gen uppdateringen kommer. Med all hype borta så kan de ta så lång tid de vill, jag bryr mig inte.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är väl en blandning av det faktiskt finns ytterst få "next-gen"-spel släppta och att få äger en av dom nya konsolerna?

Men ja, det har ju blivit lite soppa av det hela, förr i tiden släpptes det ju ändå ett 10-tals spel till en ny konsol relativt snabbt efter release.

Det har sålts fler PS5:or än vad det gjorde PS4:or under samma period efter konsolen släpptes. Större efterfrågan gör att det verkar som att få säljs. Och det fanns fler än 10 spel till de nya konsolerna när de släpptes.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det har sålts fler PS5:or än vad det gjorde PS4:or under samma period efter konsolen släpptes. Större efterfrågan gör att det verkar som att få säljs. Och det fanns fler än 10 spel till de nya konsolerna när de släpptes.

Finns väl inte ens 10 nextgen-spel nu, som är huvudsakligen nextgen och inte nån patchad variant.

Jovisst, kanske sålt en del. Dock har det väl sålts typ 150 miljoner PS4or, mot 2 miljoner PS5.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Finns väl inte ens 10 nextgen-spel nu, som är huvudsakligen nextgen och inte nån patchad variant.

Jovisst, kanske sålt en del. Dock har det väl sålts typ 150 miljoner PS4or, mot 2 miljoner PS5.

Det såldes fler PS5or det första halvåret än vad det gjorde PS4or. Du kunde spela fler spel vid launch den här generationen än när den förra släpptes 2013.

Att den nya generationen säljer så pass mycket den gör utan exklusiva spel visar att det inte är ett krav för konsumenterna.

Medlem

Blir ett köp när nextgen-uppdateringen kommer har vart nära många gånger o köpt men som tur lyckas hålla mig undan med andra spel. Ser ut som väldig sen release för nextgen då det blir över ett år efter PC

Dom hade definitivt tjänat mer pengar, och bibehållit "fansens" respekt om dom gått och och sagt som det är; detta är ett ofärdigt spel som knackades ihop på alldeles för kort tid. Ni får gärna köpa detta "work in progress" som tyvärr inte blev allt det som vi ville.

Nej, istället blev det tvärtom. Det målades upp som det mest fantastiska sedan hjulets uppfinning.

Mina förlorade 600:- blev en nyttig läxa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Utan att försöka gå in på detaljer. ( För jag minns inga. ) Så fanns det gott om videos som lyfte fram aspekter som inte fanns i det släppta spelet. Problemet är ju att Cyberpunk inte är ett dåligt spel, det är bara inte den religiösa upplevelse som utlovades och jag tror inte att de kan nå upp tills ens hälften av vad spelarna hoppades på att den färdiga produkten skulle bli.

Cyberpunk 2077 var ju alltid ett super super ambitiöst spel... Det går lixom inte att säga att dom är dåliga för att dom inte lyckades uppnå den ambitionen dom hade - för att uppnå den ambitionen dom hade så måste du vara eller vara bland världens absolut bästa spelutvecklare...

Jag tycker det med rätta sägs rätt ofta och tål att sägas igen - att sjukt mycket talang och genuin energi och passion läggs och lagts på spel som mer eller mindre suger...

Med det sagt så hoppades jag, och vågar nog säga att jag trodde att dom skulle sätta Cyberpunk bättre än vad dom gjorde.
Hade dom inte haft så sjukt scope där det ska finnas allt, man ska kunna göra allt och alla system ska vara den bästa versionen av dom systemen som gjorts hittils (system för dialog osv osv) utan scopeade ner lite så det blev lite mindre men förhoppningsvis mycket tajtare.

Det känns också typ sjukt elakt av dom kreativa cheferna på CDProjekt att iallafall enligt vad som har blivit min uppfattning gå till utvecklarna och programmerarna och säga "spelet ska ha allt, allt som finns ska vara bäst" för att sedan luta sig tillbaka framför Twitter för att skicka tweets som jag känner egentligen inte hade för avsikt att informera fansen, utan där avsikten var att pressa utvecklingsteamet att jobba ihjäl sig ännu hårdare...

När en chef tweetar typ "Nej det blir inga mer framskjutningar - vi är ju inga jävla amatörer!" osv.... Där känner jag att avsikten är mer eller mindre att få utvecklarna att jobba ännu mera övertid osv osv... Jag jobbat i liknande situationer och blir fan triggad när jag läser dom tweetsen från utvecklarnas (dom 'på golvets') perspektiv... Lixom "NEJ.. SNÄLLA SÄGA INTE SÅ VI GÖR REDAN ALLT VI KAN!!!"...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har inte köpt Cyberpunk och kommer nog inte göra det heller även om jag blev riktigt pepp innan releasen efter all hype och alla löften. Tror jag håller tummar och tår för The Witcher 4 istället.

Medlem

Har inte spelat klart det men har tagit en paus och kommer återkomma till det om och när dom släpper lite uppdateringar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag tror nog att 2077 kan bli hur bra somhelst om dom bara fortsätter med mer innehåll,själv gillar jag spelet men tyckte nog att sidequestarna kunde vara bättre(typ Witcherstilen).
Håller tummarna för polackerna har gjort bra ifrånsig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Är det någon som spelar detta fortfarande?

Gav up 6 timmer efter och aldrig rört det igen och kommer aldrig göra det. Buggar och skit ger en sån dålig eftersmak. Finns ingen andra chans.

Antingen släpper man spelet färdigt eller som early access men då skriver man det då förväntar man sig inte ett skit.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Cyberpunk 2077 var ju alltid ett super super ambitiöst spel... Det går lixom inte att säga att dom är dåliga för att dom inte lyckades uppnå den ambitionen dom hade - för att uppnå den ambitionen dom hade så måste du vara eller vara bland världens absolut bästa spelutvecklare...

Jag tycker det med rätta sägs rätt ofta och tål att sägas igen - att sjukt mycket talang och genuin energi och passion läggs och lagts på spel som mer eller mindre suger...

Med det sagt så hoppades jag, och vågar nog säga att jag trodde att dom skulle sätta Cyberpunk bättre än vad dom gjorde.
Hade dom inte haft så sjukt scope där det ska finnas allt, man ska kunna göra allt och alla system ska vara den bästa versionen av dom systemen som gjorts hittils (system för dialog osv osv) utan scopeade ner lite så det blev lite mindre men förhoppningsvis mycket tajtare.

Det känns också typ sjukt elakt av dom kreativa cheferna på CDProjekt att iallafall enligt vad som har blivit min uppfattning gå till utvecklarna och programmerarna och säga "spelet ska ha allt, allt som finns ska vara bäst" för att sedan luta sig tillbaka framför Twitter för att skicka tweets som jag känner egentligen inte hade för avsikt att informera fansen, utan där avsikten var att pressa utvecklingsteamet att jobba ihjäl sig ännu hårdare...

När en chef tweetar typ "Nej det blir inga mer framskjutningar - vi är ju inga jävla amatörer!" osv.... Där känner jag att avsikten är mer eller mindre att få utvecklarna att jobba ännu mera övertid osv osv... Jag jobbat i liknande situationer och blir fan triggad när jag läser dom tweetsen från utvecklarnas (dom 'på golvets') perspektiv... Lixom "NEJ.. SNÄLLA SÄGA INTE SÅ VI GÖR REDAN ALLT VI KAN!!!"...

Cheferna är ju amatörer när de inte kan planera och ordna upp så de klarar dina uppgifter genom att skjuta till resurser som mer folk eller mer tid.

Är så jäkla synd arbetarna alltid ska få ta all skit för vad chefer gör.

Medlem
Skrivet av Hator:

Är det någon som spelar detta fortfarande?

Gav up 6 timmer efter och aldrig rört det igen och kommer aldrig göra det. Buggar och skit ger en sån dålig eftersmak. Finns ingen andra chans.

Antingen släpper man spelet färdigt eller som early access men då skriver man det då förväntar man sig inte ett skit.

Spelar det lite ibland. När det är bra är det riktigt jävla bra, och då är det 99% sidequests det handlar om för mig. Får vi mer storylines i stil med Panams och Judys så blir jag extremt glad för det är där spelets styrka ligger.

Night City känns dock fortfarande inte levande. För mycket som inte fungerar ens halvbra, med dålig AI. Hade även önskat möjligheten att köpa lägenheter, dekorera dem, osv.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vi är ett år inne i nuvarande konsolgeneration och kallar det fortfarande för ”next gen”, precis som att vi väntar på att det ska släppas.

Känns väl fortfarande som next gen för mig och flera andra som ej ännu lyckats lägga vantarna på någon PS5a eller XBOX one X. Verkar fortsätta vara torka på det ett bra tag framöver. Hade det inte varit för att det också är brist på grafikkort till PC hade det inte känts så farligt att vänta. Men jag har base ps4a och GTX 1080 i datorn. Börjar känna ett stort behov av att kunna spela lite nyare spel med vettiga grafikinställningar! 😊

Medlem
Skrivet av Zaigon85:

Känns väl fortfarande som next gen för mig och flera andra som ej ännu lyckats lägga vantarna på någon PS5a eller XBOX one X. Verkar fortsätta vara torka på det ett bra tag framöver. Hade det inte varit för att det också är brist på grafikkort till PC hade det inte känts så farligt att vänta. Men jag har base ps4a och GTX 1080 i datorn. Börjar känna ett stort behov av att kunna spela lite nyare spel med vettiga grafikinställningar! 😊

Du har nog inte försökt ”lägga vantarna” på en nextgen konsol. PS5 är hyffsat enkel att få tag på.
Väldigt mycket ”rykte” som späds på av folk hur mycket som fattas…

Medlem
Skrivet av Akus:

Du har nog inte försökt ”lägga vantarna” på en nextgen konsol. PS5 är hyffsat enkel att få tag på.
Väldigt mycket ”rykte” som späds på av folk hur mycket som fattas…

Enkel o enkel ja jo... kanske inte omöjligt för en spelnörd som hänger i diverse forum som här på FZs suveräna bokningstråd men för mamma Anna som som vill gå in på Elgiganten o köpa till sina barn så kanske det inte är lika lätt :/

Medlem
Skrivet av Gaara:

Enkel o enkel ja jo... kanske inte omöjligt för en spelnörd som hänger i diverse forum som här på FZs suveräna bokningstråd men för mamma Anna som som vill gå in på Elgiganten o köpa till sina barn så kanske det inte är lika lätt :/

Tyvärr är det precis så lätt. Köpt 3 på raken på sveriges största elvaruhus. Väntade 4 dagar. Sen köpte en till. 5 dagar. Sen den tredje kom 2 dagar senare. Inga problem.. Ingen ”nörd” taktik… vanliga ”mor anna” köp…

Medlem
Skrivet av Akus:

Tyvärr är det precis så lätt. Köpt 3 på raken på sveriges största elvaruhus. Väntade 4 dagar. Sen köpte en till. 5 dagar. Sen den tredje kom 2 dagar senare. Inga problem.. Ingen ”nörd” taktik… vanliga ”mor anna” köp…

Ja, inte vet jag. Visst hade jag hängt på forumen hela dagarna och inte haft tre barn, sambo, hus och skiftjobb att underhålla så hade det säkert varit enklare. Jag bor i en liten by i norra Sverige och hag inget elgiganten eller liknande i närheten. Så måste förlita mig på internethandel. Och visst. Går ju köpa en för 10k av nån scalper såklart. Men I rather not.

Skrivet av Anton Q:

Cyberpunk 2077 var ju alltid ett super super ambitiöst spel... Det går lixom inte att säga att dom är dåliga för att dom inte lyckades uppnå den ambitionen dom hade - för att uppnå den ambitionen dom hade så måste du vara eller vara bland världens absolut bästa spelutvecklare...

Jag tycker det med rätta sägs rätt ofta och tål att sägas igen - att sjukt mycket talang och genuin energi och passion läggs och lagts på spel som mer eller mindre suger...

Med det sagt så hoppades jag, och vågar nog säga att jag trodde att dom skulle sätta Cyberpunk bättre än vad dom gjorde.
Hade dom inte haft så sjukt scope där det ska finnas allt, man ska kunna göra allt och alla system ska vara den bästa versionen av dom systemen som gjorts hittils (system för dialog osv osv) utan scopeade ner lite så det blev lite mindre men förhoppningsvis mycket tajtare.

Det känns också typ sjukt elakt av dom kreativa cheferna på CDProjekt att iallafall enligt vad som har blivit min uppfattning gå till utvecklarna och programmerarna och säga "spelet ska ha allt, allt som finns ska vara bäst" för att sedan luta sig tillbaka framför Twitter för att skicka tweets som jag känner egentligen inte hade för avsikt att informera fansen, utan där avsikten var att pressa utvecklingsteamet att jobba ihjäl sig ännu hårdare...

När en chef tweetar typ "Nej det blir inga mer framskjutningar - vi är ju inga jävla amatörer!" osv.... Där känner jag att avsikten är mer eller mindre att få utvecklarna att jobba ännu mera övertid osv osv... Jag jobbat i liknande situationer och blir fan triggad när jag läser dom tweetsen från utvecklarnas (dom 'på golvets') perspektiv... Lixom "NEJ.. SNÄLLA SÄGA INTE SÅ VI GÖR REDAN ALLT VI KAN!!!"...

Tycker du att man ska ge ett spel 200 priser innan det är släppt?

Allt detta handlade väl om "spel-demon" som var scriptad rakt genom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar