Fler inofficiella foton från The Last of Us-inspelningen letar sig ut

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Oakenborn:

Tråkigt. Gillade att i alla fall dom första två säsongerna kändes lite som X-Files när det begav sig. Man visste inte riktigt vad det var som hände.

Jag tycker Mindhunter är bland det bästa som producerats på mycket, mycket länge. Kul med verklighetsanknytning också, och de porträttlika seriemördarna var något extra. Om jag förstått saken rätt orkade/ville inte David Fincher fortsätta och då föll det kanske, helt enkelt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

KoP
Medlem

Bryr mig inte så värst när det kommer till utseendet på skådespelarna i serien kontra karaktärerna i spelet. Huvudsaken är att dom lyckas göra rollen rättvis och fånga själva essensen utav det hela.

Dom hade säkert kunnat hitta look-a-likes till alla roller, men hade dom inte kunnat skådespela hade det inte varit värt ett skit. :'D

Medlem
Skrivet av Mirage:

Lite så. Hur Joel ser ut är väletablerat. Då bör man försöka hitta någon så lik som möjligt. Som någon nämnde, Joel utan helskägg?

I Band of Brothers spelad Donald Malarkey av en brunögd och rödhårig skådespelare. Den verkliga personen var blond med blåa ögon. Serien blev bra ändå

Medlem
Skrivet av Thane:

I Band of Brothers spelad Donald Malarkey av en brunögd och rödhårig skådespelare. Den verkliga personen var blond med blåa ögon. Serien blev bra ändå

Ja, jag lovar dock att de flesta, jag själv inkluderad, visste inte att den grundade sig på verkliga personer eller ens hur de såg ut.
Nu *vet* vi hur Joel ser ut, det är ett väletablerat faktum.

Jag säger inte att detta inte kommer bli bra, jag säger bara att det inte är Joel som gestaltas.

Skrivet av 4thePlayers:

Verkar som att många dömer ut hela serien bara på grund av hur en skådespelare ser ut. Känns lite konstigt. Själv väntar jag tills jag sett åtminstone första avsnittet före jag börjar gnälla. Om det blir något gnäll alltså.

Fler borde kanske testa samma approach

Skulle snarare säga att många dömer ut hur Joel ser ut i serien. Inte själva serien.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nu *vet* vi hur Joel ser ut, det är ett väletablerat faktum.

Fast de flesta som ser en påkostad TV-serie på HBO har nog inte spelat Last of Us.

De flesta som såg Game of Thrones hade nog inte en aning om hur alla karaktärer beskrivs i böckerna och de flesta som såg Chernobyl visste nog inte hur de personerna såg/ser ut i verkligheten.

Jag tror inte seriens framgång eller om den blir bra eller dålig hänger på att skådespelarna ska vara extremt lika förlagorna.

Det är klart att det kan bli konstigt om man tar bort karaktärsdrag som man verkligen förknippar med en karaktär som Tintins eller Kojaks frisyrer. Jag tror inte Joels skägg är på den nivån.

Jag reagerade lite på att Sully inte har mustasch i Uncharted-filmen då den känns lite mer ikonisk än Joels skägg men jag tror inte det påverkar filmen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, jag lovar dock att de flesta, jag själv inkluderad, visste inte att den grundade sig på verkliga personer eller ens hur de såg ut.
Nu *vet* vi hur Joel ser ut, det är ett väletablerat faktum.

Va? Personerna i serien blir intervjuade innan varje avsnitt så tror inte folk missar att det är de personerna det handlar om.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Denne Pedro Pascal är säkert en duktig skådis (inte sett något han medverkat i), men har fruktansvärt svårt att se Joel utan helskägg. Nej bara nej.

Hur har du missat Pedro Pascal? 🤯
Han är med några helt fantastiska serier.

Skrivet av Oakenborn:

Med ditt tankesätt hade Sonic fortfarande sett ut som varelsen till vänster. Just sayin
https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2019/11/Sonic-the-...

Värdelös jämförelse.

Medlem

Är nog bättre än spelen men det är ingen stor bedrift. Samma med Assassin Creed, filmen är bättre.

Medlem
Skrivet av Thane:

Va? Personerna i serien blir intervjuade innan varje avsnitt så tror inte folk missar att det är de personerna det handlar om.

Kan vara så. Jag såg serien när den var ny, så minns inte mer än att jag tyckte om den.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Margy:

Fast de flesta som ser en påkostad TV-serie på HBO har nog inte spelat Last of Us.

De flesta som såg Game of Thrones hade nog inte en aning om hur alla karaktärer beskrivs i böckerna och de flesta som såg Chernobyl visste nog inte hur de personerna såg/ser ut i verkligheten.

Jag tror inte seriens framgång eller om den blir bra eller dålig hänger på att skådespelarna ska vara extremt lika förlagorna.

Det är klart att det kan bli konstigt om man tar bort karaktärsdrag som man verkligen förknippar med en karaktär som Tintins eller Kojaks frisyrer. Jag tror inte Joels skägg är på den nivån.

Jag reagerade lite på att Sully inte har mustasch i Uncharted-filmen då den känns lite mer ikonisk än Joels skägg men jag tror inte det påverkar filmen.

Fast vi, här på ett spelforum som vet hur Joel ser ut, diskuterar Joels utseende. Inte seriens eventuella framgång.

Du och andra flyttar hela tiden fokus från "Han ser inte ut som Joel" till "du vet inte om serien kommer bli bra".


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Det är sant. Tur att dom bytte ut skådespelaren för sonic till någon som liknar. Har du namnet på den första? Vill kolla om han fått några roller nu efteråt...

Skrivet av FryinRyan:

Värdelös jämförelse.

"Själv väntar jag tills jag sett åtminstone första avsnittet före jag börjar gnälla. Om det blir något gnäll alltså.
Fler borde kanske testa samma approach" - 4thePlayers, 2021

Det var den här delen av kommentaren jag refererade till med min Sonic referens. Ni vet när hela internet klagade efter att ha sett den första trailern och Paramount valde att fördröja releasen för att arbeta om hela filmen?
Så om folk hade väntat med sin kritik tills filmen släpptes hade vi med största sannolikhet fortfarande haft en Sonic som såg ut som varelsen till vänster. Just sayin


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

"Själv väntar jag tills jag sett åtminstone första avsnittet före jag börjar gnälla. Om det blir något gnäll alltså.
Fler borde kanske testa samma approach" - 4thePlayers, 2021

Det var den här delen av kommentaren jag refererade till med min Sonic referens. Ni vet när hela internet klagade efter att ha sett den första trailern och Paramount valde att fördröja releasen för att arbeta om hela filmen?
Så om folk hade väntat med sin kritik tills filmen släpptes hade vi med största sannolikhet fortfarande haft en Sonic som såg ut som varelsen till vänster. Just sayin

Tycker fortfarande det är en värdelös jämförelse. Stor skillnad på en datoranimerad figur som ska efterlikna en väletablerad ikon i spelbranschen och misslyckas totalt jämfört med en karaktär i ett spel som ska få en mänsklig representant och folk gråter sig till sömns för att det inte ser Exakt likadant ut som den datoranimerade figuren. Helt sjukt att man ska behöva förklara sånt här 😅

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

"Själv väntar jag tills jag sett åtminstone första avsnittet före jag börjar gnälla. Om det blir något gnäll alltså.
Fler borde kanske testa samma approach" - 4thePlayers, 2021

Det var den här delen av kommentaren jag refererade till med min Sonic referens. Ni vet när hela internet klagade efter att ha sett den första trailern och Paramount valde att fördröja releasen för att arbeta om hela filmen?
Så om folk hade väntat med sin kritik tills filmen släpptes hade vi med största sannolikhet fortfarande haft en Sonic som såg ut som varelsen till vänster. Just sayin

Tror nog dom flesta förstod vad du refererade till redan första gången eftersom du citerade mitt tidigare inlägg.

Kanske liiite liiite annorlunda när det kommer till en 3d-modell versus en faktisk människa. Just sayin.

Folk exploderade även på nätet när Heath Ledger blev castad som jokern i Nolans Batman trilogi. Just sayin.

Viktigare att en skådespelare kan spela och agera rollen än att se ut som rollen, och Pedro Pascal är suverän och tror även han kommer kunna leverera här.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Tycker fortfarande det är en värdelös jämförelse. Stor skillnad på en datoranimerad figur som ska efterlikna en väletablerad ikon i spelbranschen och misslyckas totalt jämfört med en karaktär i ett spel som ska få en mänsklig representant och folk gråter sig till sömns för att det inte ser Exakt likadant ut som den datoranimerade figuren. Helt sjukt att man ska behöva förklara sånt här 😅

Skrivet av 4thePlayers:

Tror nog dom flesta förstod vad du refererade till redan första gången eftersom du citerade mitt tidigare inlägg.

Kanske liiite liiite annorlunda när det kommer till en 3d-modell versus en faktisk människa. Just sayin.

Folk exploderade även på nätet när Heath Ledger blev castad som jokern i Nolans Batman trilogi. Just sayin.

Viktigare att en skådespelare kan spela och agera rollen än att se ut som rollen, och Pedro Pascal är suverän och tror även han kommer kunna leverera här.

Helt ok att ni inte håller med mig. Tycker fortfarande att det var en bra jämförelse.

Tror också Pedro kommer göra en bra Joel och jag kommer vänta och se serien innan jag bestämmer mig om jag tycker Bella passar som Ellie.

Hoppas ni får en bra måndag och en grym vecka!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Han är en otroligt bra skådespelare men jag vette tusan om han verkligen passar som Joel. Pascal såg jag absolut inte framför mig som Joel.

Jag är väldigt skeptisk.

Och människor vad skeptisk till att Ten Things I hatew About You-stjärnan skulle spela Jokern....

12
Skriv svar