Vilken GTA-remaster ser du mest fram emot att spela på nytt?

Medlem
Vilken GTA-remaster ser du mest fram emot att spela på nytt?

Att gå tillbaka i den tystlåtna Claudes fotspår, ta över ett fett mansion med Tommy eller biffa (eller tjocka) till sig rejält som C-J är något vi inom en snar framtid kommer att kunna göra på nytt. Frågan är bara... vilken av dessa gamla GTA-spel ser ni mest fram emot att spela på nytt?

Jag själv tokälskade GTA: San Andreas och spela om det fler gånger än jag kan minnas men just nu dunkar hjärtat lite hårdare för att spela GTA: Vice City på nytt.

Du kanske inte alls kommer köpa trilogin? Varför inte då?

11 november smäller det iallafall!


signatur

Halo kompis!

Inaktiv

Ska inte köpa trilogin… digitalt.
Så för mig smäller det 7 december.

Medlem

För mig blir det att spela för första gången, har jag tur som fortfarande har oskulden att ta på dessa spel?:D
Hoppas de står sig bra nu 2021, de har ju några år på nacken...

Btw kommer det ingen fysisk Ps5 version? ser bara Ps4 :/

Medlem

Cash grab remastring stöds inte, så inget av intresse. Dessutom ser det fortfarande gammalt ut, remastrat eller inte.

Medlem

Får se hur den ser ut. "Remaster" är lite urvattnat i min värld. Släpper de GTA:SA med VR stöd på Steam till vilken HDM som helst och inte bara Oculus då är chansen stor för köp.

Skribent

Det är nog Vice City som lockar mest, men jag siktar på att köra igenom allihopa. Jag tyckte det såg förvånansvärt bra ut för att "bara" vara remasters, så det ska bli kul att få uppleva spelen igen.

Medlem

Vice City är det enda av spelen som jag verkligen gillade. Hade oavsett inte köpt då jag inte gillar mjölkandet R* står för numera.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Inte ett tillräckligt stort lyft för att rättfärdiga att de har tagit bort de gamla versionerna. Dessutom har de varit inne och pillat med assets för att spelen ska passa dagens PK-kultur och har även tappat licenser till många av låtarna som utgjorde en hel del av spelen.

Nej, känner att det är för mycket som har gjorts som jag inte står bakom för att faktiskt lägga mina pengar på detta, så blir en pass för egen del.

fue
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Cash grab remastring stöds inte, så inget av intresse. Dessutom ser det fortfarande gammalt ut, remastrat eller inte.

Bara att kontroll systemet är omgjort är värt en stämpel som remake i mina ögon.

Medlem

Vice City var helt underbart på sin tid. San Andreas gillade jag dock inte alls lika mycket, alldeles för mycket onödiga saker att behöva tänka på.
Jag vill spela en bra maffiafilm typ, inte Biggest Loser

Medlem

Jag väntar nog till mer game play. Men kommer nog att köpa dom. För jag spelade aldrig orginalen mer än en gång. Vice city och Sanandreas ligger på delad 1. 3an är jag rätt skeptisk till eftersom jag hade visa problem med orginalen=spelade det på pc så kvaliteten var usel.

De skulle ändå bara hamna i något spelbibliotek och samla damm.
Bättre att vänta på någon rea längre fram i tiden så att det går att motivera köpet med att det ändå var billigt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Sen det utannonserades en VR version av GTA SA så kommer jag nog köpa trilogin först på nån rea.
Jag tror alla kommer vara roliga att spela om, det är trots allt 3st 5/5 spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Inte ett tillräckligt stort lyft för att rättfärdiga att de har tagit bort de gamla versionerna. Dessutom har de varit inne och pillat med assets för att spelen ska passa dagens PK-kultur och har även tappat licenser till många av låtarna som utgjorde en hel del av spelen.

Nej, känner att det är för mycket som har gjorts som jag inte står bakom för att faktiskt lägga mina pengar på detta, så blir en pass för egen del.

Vad är det för anpassningar som gjorts för att passa dagens pk-kultur?

Medlem

Jag ska spela igenom alla tre men jag tog mig aldrig igenom San Andreas eftersom jag fastnade på något uppdrag, så det ska framför allt bli kul att ta mig igenom det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Kommer inte köpa, men ser bara fram mot vice city. SA kommer ju på gamepass så hoppas även vice city gör det i framtiden.

Inaktiv

Funderar på att spela de i kronologisk ordning: Alltså börja med Vice City, sedan ta San Andreas och avsluta i Liberty City.
Men jag känner mig själv och vet redan nu att det kommer bli att jag säkert börjar så men kommer först bara spela lite på varje spel för att se hur de ser ut nu idag och sedan kommer jag köra San Andreas till 99%.
San Andreas var också det första GTA spelet som jag klarade av.

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

Vad är det för anpassningar som gjorts för att passa dagens pk-kultur?

Själv har jag bara sett att dom tagit bort flaggan från Phil Cassidys tröja i Vice City:

Men bara det faktum att dom valt att ta bort/ersätta saker som kan vara kränkande i ett spel som är 20år gammalt är ändå lite oroande. Tänker då på hur mycket som dom kan ha ändrat och tagit bort från radiostationerna, dialog med vissa NPC:er osv. Men det är ju något som märks när samlingen släpps.

Själv är jag mest oroad för att många av låtarna som fanns på originalen inte längre finns med p.g.a. att licenserna löpt ut och Rockstar inte brytt sig om att förnya dessa. Och om mycket av musiken är borta så känns det inte längre som någon "Definitive Edition".

Medlem
Skrivet av pizzathehut:

Vad är det för anpassningar som gjorts för att passa dagens pk-kultur?

Skrivet av Westrr:

Själv har jag bara sett att dom tagit bort flaggan från Phil Cassidys tröja i Vice City: https://i.imgur.com/cMGjKHm.jpeg

Men bara det faktum att dom valt att ta bort/ersätta saker som kan vara kränkande i ett spel som är 20år gammalt är ändå lite oroande. Tänker då på hur mycket som dom kan ha ändrat och tagit bort från radiostationerna, dialog med vissa NPC:er osv. Men det är ju något som märks när samlingen släpps.

Själv är jag mest oroad för att många av låtarna som fanns på originalen inte längre finns med p.g.a. att licenserna löpt ut och Rockstar inte brytt sig om att förnya dessa. Och om mycket av musiken är borta så känns det inte längre som någon "Definitive Edition".

Precis som Westrr skrev, än så länge är det bara detta som allmänheten har snappat upp men man kan absolut tänka sig att de har varit inne och pillat med annat med. Att de ens får för sig att göra detta är i sig oroande enligt mig.

Finns lite att läsa om det här med, men inga fler konkreta exempel än (det kommer väl när spelen har släppts):
https://comicbook.com/gaming/news/gta-trilogy-grand-theft-aut...

Och som jag skrev tidigare, är GTA utan dess legendariska musik verkligen fortfarande GTA? Jag ser det iaf som en nedgradering.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag ska spela igenom alla tre men jag tog mig aldrig igenom San Andreas eftersom jag fastnade på något uppdrag, så det ska framför allt bli kul att ta mig igenom det.

Tåget?


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Haha nej. Det klarade jag faktiskt efter MÅNGA försök och en hel del svordomar. Körde fast på något uppdrag i sista staden.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Mer intresserad av VR versionen av San Andreas. Annars är det nog mest Vice City som lockar.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Jag vill spela en bra maffiafilm typ, inte Biggest Loser

Hahaha, precis detta är det enda jag minns från San Andreas. Blev alldeles för fixerad vid att ha en superkropp och la all tid på det. Vilket är märkligt med tanke på mitt totala ointresse för träning i mitt vanliga liv.

Medlem

San Andreas för det kommer till gamepass

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Inte ett tillräckligt stort lyft för att rättfärdiga att de har tagit bort de gamla versionerna. Dessutom har de varit inne och pillat med assets för att spelen ska passa dagens PK-kultur och har även tappat licenser till många av låtarna som utgjorde en hel del av spelen.

Nej, känner att det är för mycket som har gjorts som jag inte står bakom för att faktiskt lägga mina pengar på detta, så blir en pass för egen del.

Är det bekräftat att dom har det då??

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Cash grab remastring stöds inte, så inget av intresse. Dessutom ser det fortfarande gammalt ut, remastrat eller inte.

Suck


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Nostalgi gör sig bäst som nostalgi.

Medlem

Jag tycker att hela paketet ser strålande ut. Det ska bli kul att äntligen kunna spela dem igen. Har varit lite si och så med att kunna driva dem med modern hårdvara, så bara det är skäl nog för mig att köpa.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Eftersom jag är en sucker för Scarface så är ju Vice city givet. Är nog det GTA jag spelat mest.

Dec
Medlem

GTA III har åldrats sämst så jag röstade på det. VC och SA är lite mer spelbara jämfört mot 3:an så det spelet behöver den största förändringen.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

123
Skriv svar