Demaken av Bloodborne släpps till PC i januari

Robot
Demaken av Bloodborne släpps till PC i januari

Alltså DEmake, inte REmake, och det rör sig inte om hela spelet.

#Bloodborne, #Demake, #Fan-software


Medlem

Det kommer också till gamla psx

NuZ
Testpilot

Januari 2021?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av Isak19:

Det kommer också till gamla psx

Inte enligt skaparen: "This is a PC game made in Unreal Engine and will not work on an actual PS1 or emulator".

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Inte enligt skaparen: "This is a PC game made in Unreal Engine and will not work on an actual PS1 or emulator".

Lite synd faktiskt. Tycker det är skitcoolt när nya spel görs på nes-kasseter och sånt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

Lite synd faktiskt. Tycker det är skitcoolt när nya spel görs på nes-kasseter och sånt

Ja, det är alltid kul. Det är något speciellt med att sätta in en kassett eller CD-skiva för att dra igång spelet. Men det måste vara en jäkla massa år sedan jag senast köpte ett fysiskt spel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det är alltid kul. Det är något speciellt med att sätta in en kassett eller CD-skiva för att dra igång spelet. Men det måste vara en jäkla massa år sedan jag senast köpte ett fysiskt spel.

Våga vägra digitalt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är det 30fps fortfarande då som gäller


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det är alltid kul. Det är något speciellt med att sätta in en kassett eller CD-skiva för att dra igång spelet. Men det måste vara en jäkla massa år sedan jag senast köpte ett fysiskt spel.

Tycker vi pratar för lite om psykiskt spel.
Inre demoner FTW! Det är också något väldigt speciellt 🤓

Medlem

Seriöst vem vill spela detta?

Medlem
Skrivet av korvmos:

Är det 30fps fortfarande då som gäller

Var ju 25fps som var standard på den tiden


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Presenten till alla som gillade Bloodborne - men som tänkte att nog skulle vara ännu lite bättre om det hade sämre grafik och mindre fps.

För övrigt ägs formaten som är 'kassetterna' till PSX eller NES av av då t.ex. Sony eller Nintendo... Det betyder att du inte kan släppa något spel som använder dom formaten utan att betala de företagen en massa pengar... Men om det är ett gammalt format så går det nog inte ändå - eftersom att dom vill att folk ska köpa in sig på deras nya format...

POÄNGEN är att det är typ omöjligt att det skulle komma ett modernt indiespel till NES eller PSX, hur mycket utevecklaren än försöker få det att hända. Och hade det varit möjligt så hade det rimligtvis inte sålts för det inte funkar på nåns TV


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tycker vi pratar för lite om psykiskt spel.
Inre demoner FTW! Det är också något väldigt speciellt 🤓

Nu måste du nog förklara.


signatur

subterranean homesick alien

ZF
Medlem

Väntar på LEGO-versionen.

Skrivet av smuts:

Var ju 25fps som var standard på den tiden

Nä, då var det till och med vanligt med 60.

Grafik über alles började ju först ett par generationer senare.

Skrivet av Anton Q:

Presenten till alla som gillade Bloodborne - men som tänkte att nog skulle vara ännu lite bättre om det hade sämre grafik och mindre fps.

För övrigt ägs formaten som är 'kassetterna' till PSX eller NES av av då t.ex. Sony eller Nintendo... Det betyder att du inte kan släppa något spel som använder dom formaten utan att betala de företagen en massa pengar... Men om det är ett gammalt format så går det nog inte ändå - eftersom att dom vill att folk ska köpa in sig på deras nya format...

POÄNGEN är att det är typ omöjligt att det skulle komma ett modernt indiespel till NES eller PSX, hur mycket utevecklaren än försöker få det att hända. Och hade det varit möjligt så hade det rimligtvis inte sålts för det inte funkar på nåns TV

Vad menar du? Det släpps ju nya "retrospel" till NES hela tiden.

Liksom många andra maskiner ända upp till Dreamcast.

Till just Playstation är det möjligen lite besvärligare på grund av att kopieringsskyddet kräver speciella CD-pressar. Men det har släppts ej licensierad mjukvara till den med. Så något företag har ju uppenbarligen klarat det.

Medlem
Skrivet av ZF:

Väntar på LEGO-versionen.

Nä, då var det till och med vanligt med 60.

Grafik über alles började ju först ett par generationer senare.

Balloney


signatur

subterranean homesick alien

ZF
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Körv!

www.sega-16.com/forum/showthread.php?26920-Games-with-3D-grap...

Medlem

hehe coolt o se sånt här! Men fan vad jag hatade den tidens grafik det har åldrats så jäkla dåligt med åren, svårt att tro att man spelade spel som såg ut så här.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

vänta är det en tjej som gjort detta ?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Seriöst vem vill spela detta?

JAG!

Gratis och det lär ju gå rätt fort att dra genom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vänta är det en tjej som gjort detta ?

Hurså?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av ZF:

Nä, då var det till och med vanligt med 60.

Grafik über alles började ju först ett par generationer senare.

Möjligen på 2D, men vad jag vet är det typ Tekken serien som är 3d och 60FPS på PSX, vanligare på PS2 generationen, framförallt GC och XBox, sen på PS360 generationen så gick ju hela industrin och käkade flugsvamp, PS4/XBone(främst Pro/X) intruducerade ju valet i vissa spel(eller att det blev vanligare åtminstone)

Nintendo har ju varit duktiga med 60 på nästan alla first party spel efter Super Mario Sunshine(som inte heter Zelda), men third party, not so much

ZF
Medlem
Skrivet av Krejsy:

Möjligen på 2D, men vad jag vet är det typ Tekken serien som är 3d och 60FPS på PSX, vanligare på PS2 generationen, framförallt GC och XBox, sen på PS360 generationen så gick ju hela industrin och käkade flugsvamp, PS4/XBone(främst Pro/X) intruducerade ju valet i vissa spel(eller att det blev vanligare åtminstone)

Nintendo har ju varit duktiga med 60 på nästan alla first party spel efter Super Mario Sunshine(som inte heter Zelda), men third party, not so much

Listan var enbart för spel som har någon form av 3D. Med 2D också så blir det såklart många fler ja. Särskilt på Saturn. Det blir naturligtvis också mycket slagsmål och bilspel som klarar sig bättre.

Men ja, som sagt. Ett par generationer in så blev det med HD och HDD en övergångsperiod där kraven och möjligheter inte riktigt var helt väl avvägda.

1
Skriv svar