Trailern för Expansion Pack till Switch Online är Nintendos mest ogillade någonsin

Robot
Trailern för Expansion Pack till Switch Online är Nintendos mest ogillade någonsin

Åtminstone sett till antalet tummar neråt.

#nintendo-switch, #youtube


Medlem

Ah framtiden är äntligen här!

Träla hårdare era lortiga avskum!

Ni måste betala månadsavgiften!

Medlem

Köp Steam Deck ist för att hålla på med Nintendos svammel. 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur mycket kommer priset öka?

Medlem

Nintendo har i princip alltid varit dåliga på emulering och erbjuda samma spel för hundraelfte gången. Förstår inte varför det skulle vara annorlunda nu? Det funkar ju uppenbarligen då folk verkar köpa det.

Kontot avslutas

Jag är en av alla de som faktiskt satte tummen ner för det.
Gillade inte att det ska vara så mycket dyrare per år jämfört med det tidigare priset.

Annars så gillar jag Nintendo, de har alltid varit väldigt bra på emulering av sina egna konsoler jämfört med alla andra.
Men jag brukar tänka så här: ”Nintendo 64 är ju ändå deras så de borde ju ändå veta hur man gör.”


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hade gärna provat tjänsten om man inte behövde binda sig i ett helt år.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ah framtiden är äntligen här!
https://external-preview.redd.it/mPGaPPKg_DsuitpEXKG-cYSDXd05...

Träla hårdare era lortiga avskum!
https://thenewamerican.com/assets/sites/2/serfs.001.jpeg

Ni måste betala månadsavgiften!

Ja guuud va man får slita! Jag måste jobba typ en halv dag för att ha råd med en årsavgift av nintendo online.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ja guuud va man får slita! Jag måste jobba typ en halv dag för att ha råd med en årsavgift av nintendo online.

Ushh jag måste jobba 6 månader för att köpa en Tesla tänk vad jobbigt allt ska vara här i livet alla har olika med pengar
så att tänka så känns lite skevt.

Vad går en årsavgift på?

Medlem

88% dislikes, och det förtjänar de!

1. Ingen möjlighet för månadsprenumeration
2. Ockerpris
3. Dåligt gjord emulering

Som många andra så har jag rent av väntat på att kunna spela OoT på min switch och har även varit beredd på att slänga pengar på det så fort det kommer, men på något jäkla vänster så sjabblar Nintendo till det så hårt att jag istället avstår helt. Så galet synd att de gick på den giriga banan här...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nintendo har i princip alltid varit dåliga på emulering och erbjuda samma spel för hundraelfte gången. Förstår inte varför det skulle vara annorlunda nu? Det funkar ju uppenbarligen då folk verkar köpa det.

Jag tyckte att OoT fungerade väldigt bra på Gamecube, till exempel. Det var trots allt emulerat, inte portat. Jag har funderat på att ordna NSO expansion, men efter att ha sett ett par videos om det så avstår jag hellre, det är för dåligt emulerat helt enkelt. Plus att priset är väldigt högt för två nya emulerade konsoler och en expansion till ett spel jag inte spelar.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Ushh jag måste jobba 6 månader för att köpa en Tesla tänk vad jobbigt allt ska vara här i livet alla har olika med pengar
så att tänka så känns lite skevt.

Ville mest belysa att 40 kr i månaden inte är så mycket pengar i sammanhanget ,för en sådan här tjänst.
Nåt som i stort sett alla kan ha råd med.
Så din jämförelse haltar lite den också

Medlem

De måste lägga till mer spel och definitivt Goldeneye och Perfect Dark.
OOT och Mario 64 var lite kul men båda de spelen har jag redan i alla format de existerat på så man blev lite less fort.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ja guuud va man får slita! Jag måste jobba typ en halv dag för att ha råd med en årsavgift av nintendo online.

Det handlar nog mer om vad årsavgiften representerar snarare än huruvida man har råd eller inte. Jag personligen anser att N64-spel är något som borde ha ingått i den vanliga onlinetjänsten, och tycker därför att Expansion Pack är överpris. Om Nintendo vill tjäna lite extra pengar på N64-spel så borde de släppa en minikonsol.

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ville mest belysa att 40 kr i månaden inte är så mycket pengar i sammanhanget ,för en sådan här tjänst.
Nåt som i stort sett alla kan ha råd med.
Så din jämförelse haltar lite den också

Problemet som jag ser det är att det bara verkar finnas prenumerationer på årsbasis.
Det får mig att tro att Nintendo egentligen inte tror att dom har tillräckligt med innehåll för att motivera expansion pass.
Personligen tycker jag att det som gör Game Pass till en bra tjänst är att man kan betala en månad här och där när det finns intressanta spel.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det handlar nog mer om vad årsavgiften representerar snarare än huruvida man har råd eller inte. Jag personligen anser att N64-spel är något som borde ha ingått i den vanliga onlinetjänsten, och tycker därför att Expansion Pack är överpris. Om Nintendo vill tjäna lite extra pengar på N64-spel så borde de släppa en minikonsol.

Kan hålla med om att en fördubbling av priset är lite väl starkt, med tanke på innehållet. Men är inte säker på att jag hellre vill ha en N64-mini. Mina andra Nintendo mini konsoler ligger mest och samlar damm. Därför är det så smidigt med onlinetjänsten , att ha allt samlat på ett ställe. Då blir der faktiskt av att man spelar nåt gammalt ibland. Bara det kan va värt endel , tycker jag

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Problemet som jag ser det är att det bara verkar finnas prenumerationer på årsbasis.
Det får mig att tro att Nintendo egentligen inte tror att dom har tillräckligt med innehåll för att motivera expansion pass.
Personligen tycker jag att det som gör Game Pass till en bra tjänst är att man kan betala en månad här och där när det finns intressanta spel.

Håller med. Den möjligheten borde absolut finnas

Kontot avslutas
Skrivet av hoppalängdhopp:

Vad går en årsavgift på?

Här i Sverige ska det vara: 428 sek om jag minns rätt och 689 sek om man betalar ett år med familj.
Jag har inte Switchen framför mig just nu, men vet att det annars ska vara ungefär så men ändrar om jag ser att jag skrev fel.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Ville mest belysa att 40 kr i månaden inte är så mycket pengar i sammanhanget ,för en sådan här tjänst.
Nåt som i stort sett alla kan ha råd med.
Så din jämförelse haltar lite den också

Jag håller inte med.

Om du tar med faktumet att det inte är månadsbetalning utan du är tvungen till att binda dig i ett år samt att det faktiskt handlar om att HYRA 20+ år gamla spel så tycker jag definitivt att det är mycket pengar i sammanhanget.

Jag hade haft RÅD med tjänsten även om den kostade 10.000kr per år, det handlar inte om det utan snarare om man känner att man får valuta för pengarna eller inte, vilket man verkligen inte får här enligt mig.

Jag är ledsen, men dina argument låter främst som dåligt säljsnack i mina öron.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag håller inte med.

Om du tar med faktumet att det inte är månadsbetalning utan du är tvungen till att binda dig i ett år samt att det faktiskt handlar om att HYRA 20+ år gamla spel så tycker jag definitivt att det är mycket pengar i sammanhanget.

Jag hade haft RÅD med tjänsten även om den kostade 10.000kr per år, det handlar inte om det utan snarare om man känner att man får valuta för pengarna eller inte, vilket man verkligen inte får här enligt mig.

Jag är ledsen, men dina argument låter främst som dåligt säljsnack i mina öron.

Håller med om att månadsbetalning ska va ett alternativ och jag tycker också att innehållet inte motsvarar prisökningen. Men 40 kr i månaden är fortfarande inte mycket pengar.
Man ska också komma ihåg att dom här spelen inte är gamla för alla, som mina barn t.ex , som jag tror skulle gilla några av dom spelen som erbjuds.

Kontot avslutas
Skrivet av Bojkott:

Det handlar nog mer om vad årsavgiften representerar snarare än huruvida man har råd eller inte. Jag personligen anser att N64-spel är något som borde ha ingått i den vanliga onlinetjänsten, och tycker därför att Expansion Pack är överpris. Om Nintendo vill tjäna lite extra pengar på N64-spel så borde de släppa en minikonsol.

Ja, en Nintendo 64 Classic Mini kommer de säkert släppa så småningom. Det som är synd där är att man inte kan köpa till fler spel, men det är ju om vi jämför med tidigare mini konsoler. Nintendo skulle ju kunna ändra det men troligtvis inte.
Så när en Nintendo 64 kommer och vi säger att den har typ 18 spel medan Nintendo 64 på Switch Online har 38 spel då, så kommer Nintendo fortfarande vinna mer på det eftersom man fortfarande måste prenumera för att få tillgång till de andra 20 spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja, en Nintendo 64 Classic Mini kommer de säkert släppa så småningom. Det som är synd där är att man inte kan köpa till fler spel, men det är ju om vi jämför med tidigare mini konsoler. Nintendo skulle ju kunna ändra det men troligtvis inte.
Så när en Nintendo 64 kommer och vi säger att den har typ 18 spel medan Nintendo 64 på Switch Online har 38 spel då, så kommer Nintendo fortfarande vinna mer på det eftersom man fortfarande måste prenumera för att få tillgång till de andra 20 spelen.

Hade ju dock lagt till kostnad för större disk och någon form av nätverk, men ja, kan inte förstå det någonstans, men nintendo har ju en grej för att göra det svårt att spela igenom deras historia.

Kontot avslutas
Skrivet av Krejsy:

Hade ju dock lagt till kostnad för större disk och någon form av nätverk, men ja, kan inte förstå det någonstans, men nintendo har ju en grej för att göra det svårt att spela igenom deras historia.

Känner jag Nintendo rätt (som inte alltid är så lätt att göra) så skulle de i så fall säkert göra som på Switch, lägga till micro SD kort istället för större disk.
Men lite dyrare skulle den säkert bli men åh andra sidan så tycker jag inte att Wii var så dyr och en sådan konsol skulle ju inte behöva vara mer avancerad än Wii, förutom att den skulle ha HDMI.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag vill inte betala årshyra för 24 år gamla spel. Betala för en DLC till ett spel som jag inte äger är inte heller på kartan.
Släpp alla spel på en "cartridge" som man kan äga så nappar jag om Goldeneye är med.

1
Skriv svar