Xbox Game Pass - November 2021 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - November 2021 - Part 1

Dags igen för påfyllnad av Xbox Game Pass-biblioteket! Den här gången brakar det till ordentligt med den efterlängtade releasen av Forza Horizon 5 den 9:e (5:e om man har köpt Premium Upgrade) som det stora dragplåstret. Det blir dock fler godbitar såsom Josef Fares hyllade It Takes Two som läggs till i EA Play, en tredjedel av GTA Remastered-trilogin med GTA San Andreas, nytt Football Manager direkt på releasedagen, Minecraft (både Java och Bedrock) letar sig till sist in på PC-passet, indiespelet Unpacking har release direkt in på XGP med mera.

Vi har också fått två surprise-släpp på tjänsten sedan senaste uppdateringen: Moonglow Bay och Project Wingman som båda anslöt direkt på releasedagen och är tillgängliga nu!

Oktobers spelskörd hittar ni här:
XGP Oktober Part 1
XGP Oktober Part 2

Nya titlar:

Moonglow Bay (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Project Wingman (Ute nu, konsol+cloud)

Minecraft: Java + Bedrock Editions (2 nov, PC)

Unpacking (2 nov, konsol+PC+cloud)

It Takes Two (4 nov, EA Play, konsol+PC+cloud)

Kill It With Fire (4 nov, konsol+PC+cloud)

Forza Horizon 5 (9 nov, konsol+PC+cloud)

Football Manager 2022 (9 nov, konsol+PC+cloud)

Grand Theft Auto: San Andreas - The Definitive Edition (11 nov, konsol)

One Step from Eden (11 nov, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 nov: Final Fantasy VIII HD, Planet Coaster, Star Renegades, Streets of Rogue, The Gardens Between, River City Girls.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

bra slipper jag köpa gta remaster triologin.

Medlem

Alltså fy fan vilken tjänst, återigen dyker ett spel upp som jag avvaktat med att köpa pga backlogg. (It takes two).

Och sen, seriöst, forza horizon, snyggaste crossgen spelet jag sett än så länge. Hoppas det är lika fantastiskt som det ser ut att vara


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Bästa tjänsten någonsin. Införskaffat premiumtilläget för Horizon 5. Snart bär det av!

Medlem

Hade jag haft obegränsad speltid hade jag haft stående prenumeration på gamepass.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Bästa tjänsten någonsin. Införskaffat premiumtilläget för Horizon 5. Snart bär det av!

Hmm, jag har bara hittat olika utgåvor av spelet, men inte bara tillägg

Edit, hittade premiumpaketet nu


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av UggleMannen:

bra slipper jag köpa gta remaster triologin.

Tänk på att det bara är San Andreas som släpps på Game Pass!

Skrivet av Issue:

Alltså fy fan vilken tjänst, återigen dyker ett spel upp som jag avvaktat med att köpa pga backlogg. (It takes two).

Och sen, seriöst, forza horizon, snyggaste crossgen spelet jag sett än så länge. Hoppas det är lika fantastiskt som det ser ut att vara

Galet! Min hypenivå för Forza Horizon 5 är skyhög, ser ut att bli det bästa hittills och jag älskade 4:an.

Skrivet av Lirilesh:

Bästa tjänsten någonsin. Införskaffat premiumtilläget för Horizon 5. Snart bär det av!

Samma här! Den 5:e smäller det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tänk på att det bara är San Andreas som släpps på Game Pass!

Galet! Min hypenivå för Forza Horizon 5 är skyhög, ser ut att bli det bästa hittills och jag älskade 4:an.

Samma här! Den 5:e smäller det.

bleeh den sämsta versionen av gta enligt mig då.

Medlem

Vafan kommer GTA SA bara till konsol? Vad är det för jävla skit

Medlem

wow, blev överraskad av it takes two!

November verkar bli en riktigt stark gamingmånad på game pass. Gjorde rätt val i att avsluta medlemskapet på viaplay och cmore. Lägger hellre pengarna på detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Woho taggad att hoppa in i Forza, sen får man se om man lyckas övertala frun att testa lite "It takes two" också
Ungarna blir nog taggade på att testa MInecraft Java ed.

Medlem

Har inte GamePass just pga fullt upp med PS5an men grym månad som vanligt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Issue:

Hmm, jag har bara hittat olika utgåvor av spelet, men inte bara tillägg

Edit, hittade premiumpaketet nu

Men det gör inte jag. Vad kostar det?

Medlem

Som sagt i nyheten. Mycket day and date nu. Ser minst tre bara i november, av de titlar vi vet än så länge. Av de mindre spelen är det säkert många fler men har inte koll på datum där. Inte blyga serier heller, med San Andreas(95/100) och FH5 (förra hamnade på 92/100) .

Skrivet av Lirilesh:

Bästa tjänsten någonsin. Införskaffat premiumtilläget för Horizon 5. Snart bär det av!

Samma här! Man vet att det är valuta för pengarna i expansionerna.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Samma här! Man vet att det är valuta för pengarna i expansionerna.

dock så gillade jag inte Legot =(


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

dock så gillade jag inte Legot =(

Näe lite samma här och det är något jag avrundar nu i slutet av FH4. Det blev väl lite för riktat åt yngre för min smak. Även om jag verkligen tyckte om Hot Wheels. Men ju mer jag kör Lego nu så har jag mer skoj med det. Gillar racingbanan uppe på kartan för att testa hypercars med mer. Ändå kul grej de kom på med legot. Har 2050 GS i spelet och kommer att försöka hinna ta ett gäng till innan jag avinstallerar det. Börjar bli bråttom!

Medlem
Skrivet av bluebird:

Men det gör inte jag. Vad kostar det?

Cirka 400kr om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Men det gör inte jag. Vad kostar det?

Det heter Forza Horizon 5 premium add-on/tilläggspaket om jag minns rätt, beroende på språk man kör då. Det var inte jättelätt att hitta märkte jag, hoppade på själv. Ångrade att jag aldrig köpte expansionerna till FH4 och när jag väl tänkte göra det ändå kändes det för sent. Så nu ska jag vara med från start!

Medlem

Grymma titlar helt klart, många hundralappar sparat denna höst...!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Som sagt i nyheten. Mycket day and date nu. Ser minst tre bara i november, av de titlar vi vet än så länge. Av de mindre spelen är det säkert många fler men har inte koll på datum där. Inte blyga serier heller, med San Andreas(95/100) och FH5 (förra hamnade på 92/100) .

Ja, det är bra tempo i dag 1-släppen nu. Bara i den här omgången så är det 6 spel som släpps direkt på release (Moonglow Bay, Project Wingman, Unpacking, Football Manager 2022, Forza Horizon 5, GTA San Andreas) och fler blir det i nästa halva.


signatur

Jump in.

Geeks Gaming
Skrivet av Löfbergs lila:

Massa skräp shovelware som vanligt.

Ja, GTA, forza, it takes two, minecraft, fm…

Riktiga skräptitlar från okända B-studios

Skämt åsido så är jag nyfiken på vad du hade velat se istället, om din kommentar nu var seriös

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vafan kommer GTA SA bara till konsol? Vad är det för jävla skit

Meh. AOE fick ni nyss på pc. Ett väldans gnäll. Vi är nog rätt bortskämda många av oss gamers.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Massa skräp shovelware som vanligt.

Hello Playstationägare! 😅

Medlem

Sen får man inte glömma att microsoft games typ forza finns kvar på gamepass permanent eller väldigt länge iaf,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Ambassadör
Xbox

OP uppdaterad med finfin launch trailer för Forza Horizon 5. Inatt smäller det!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar