Vilken GTA-remaster ser du mest fram emot att spela på nytt?

Medlem

Jag har inte spelat GTA V sedan det släpptes (och då på Xbox360. Så om jag ska spela om något GTA-spel känns det bäst att börja med det som fortfarande är fräscht (i jämförelse).

Älskade 3, Vice City och San Andreas men jag är rädd att spelen inte är så kul som jag minns. Denna typen av spel har utvecklats så mycket så det hade nog krävts en komplett remake för att jag skulle investera så mycket timmar som det tar att spela igenom ett GTA).

Edit: Jag vet alltså att GTA V inte är med i denna samlingen. Jag menade att jag inte kommer köpa detta eftersom jag inte ens spelat igenom femman sedan det släpptes.

Medlem

Vice City så klart, skönast miljö, bästa musiken och story.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Själv har jag bara sett att dom tagit bort flaggan från Phil Cassidys tröja i Vice City: https://i.imgur.com/cMGjKHm.jpeg

Men bara det faktum att dom valt att ta bort/ersätta saker som kan vara kränkande i ett spel som är 20år gammalt är ändå lite oroande. Tänker då på hur mycket som dom kan ha ändrat och tagit bort från radiostationerna, dialog med vissa NPC:er osv. Men det är ju något som märks när samlingen släpps.

Själv är jag mest oroad för att många av låtarna som fanns på originalen inte längre finns med p.g.a. att licenserna löpt ut och Rockstar inte brytt sig om att förnya dessa. Och om mycket av musiken är borta så känns det inte längre som någon "Definitive Edition".

Jag förstår hur du tänker och vad du menar. Samtidigt tänker jag att det kanske finns mer komplexa och underliggande anledningar till att de vill gå in och anpassa en del material till nutiden. Redskapen för satiren och de poänger den gjorde i dessa spel för 20 år sedan kan vara otroligt inaktuella idag, tänker att de vill anpassa spelen så budskapen de hade för två decennier kommer fram bättre i en modern setting. Vem vet, anledningen till att dom tog bort sydstatsflaggan kanske handlar om att det för 20 år sedan låg något mer "oskyldigt" i symboliken och vad det då gav karaktären för uppfattade attribut och nyanser, medan nutidens kulturnjutare (gamers etc) har helt andra associationer pga det politiska klimatet i USA. Blir oavsett spännande att få höra mer om det, och deras tankar om hur spelet moderniserats.

Medlem

Om jag köper det så blir det nog till Switch. Att kunna spela GTA i sängen är faktiskt lite lockande.

Medlem

Jag ska testa men jag ska inte spela färdigt något av dem. Det är spel jag redan kört och det finns bättre saker att uppleva i livet.

Medlem

VR-versionen till Oculus Quest, men annars Vice City

Medlem

Ska spela 3an först, sen Vice City och sist San Andreas, eller omvänd ordning, eller jag vet faktiskt inte, ser mest fram emot alla 😁

Medlem
Skrivet av bluebird:

Hahaha, precis detta är det enda jag minns från San Andreas. Blev alldeles för fixerad vid att ha en superkropp och la all tid på det. Vilket är märkligt med tanke på mitt totala ointresse för träning i mitt vanliga liv.

Glöm inte bort att man skulle umgås, bowla och gå på dejter med sin flickvän. När man bara vill spela ett spel, men blir konstant nedringd på sin mobil för att tvingas leka livssimulator.

Medlem

Detta garbage skippar jag. Hade blivit överlycklig om mästerverket GTA 4 hade fått sig en remaster dock.

Dessa spel är så pass gamla att de behöver en total remake. Det är inte bara grafiken som inte håller måttet. Spelets gameplay och fysik har inte åldrats väl. På den tiden fanns ju inte riktig ragdoll i hur människor föll ihop heller. De föll bara platt på exakt samma sätt hela tiden. Nää, det håller inte för mig personligen. O bilfysiken är på tok för platt o tam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

är nåt sagt om musikstationerna blir det nåt som fattas?

Medlem

Aldrig spelat San Andreas så det tänkte jag testa när det ändå kommer på gamepass


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

är nåt sagt om musikstationerna blir det nåt som fattas?

Det har än så länge inte bekräftats något konkret om radio stationerna. Förutom:

updated Weapon and Radio Station Wheels

För den som vill ha det mer exakt som det var för 20 år sedan så får vi hoppas att de inte har ändrat något, annars personligen så hoppas jag på att det är lite skillnad där. Jag gillar när de lägger till nya saker som inte fanns med i tidigare versioner av ett spel.

Medlem

Sydstats flaggan ska användas i spel mm. Men bara personer som passar mallen ska använda den. Dumma rasister med taskigt självförtroende. Om dom inte har sydstats flaggan så är det inte lika lätt att se dom. Så att man snabbt kan ringa psykdoktorn när man blir påhoppad för att personen inte fått utlopp för sina aggressioner den dagen.

Medlem

ettan . vill köra om det uppdraget när man levererar åsne porr.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Detta garbage skippar jag. Hade blivit överlycklig om mästerverket GTA 4 hade fått sig en remaster dock.

Nää, det håller inte för mig personligen. O bilfysiken är på tok för platt o tam.

Att göra om bilfysiken från 4an till femman var ett av de största misstagen RS gjort förutom att dissa en uppföljare till Bully.
Fysiken i bilarna gjorde att jag drog x antal lopp i online bara för tyngden och hur den kändes i fyran, synd att Rockstar inte känner samma sak. Fysiken i GTA5 suger, drog ner hela spelet. Lite Watch dogs fysik över hela bilkörandet.

Medlem

Kommer inte att köpa trilogin vid release, blir lite senare.

Men det som jag ser fram emot att spela är GTA: San Andreas.
Enda spelet i serien som jag inte har spelat. Har börjat så många gånger, men aldrig gett spelet tid tyvärr.

Kluven om det blir till PC eller PS5an.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Eftersom jag är en sucker för Scarface så är ju Vice city givet. Är nog det GTA jag spelat mest.

Borde du inte spela Scarface då 😉

KoP
Medlem

Ingen. Slappt remastrade versioner till överpris.

Medlem

Jag har inte lirat Gta sen Gta2, och jag tror att jag hoppar över dessa 3. Men, jag tror att jag faktiskt äger Gta V, så jag kanske skulle ta och testa det.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det bekräftat att dom har det då??

Bekräftat att de har vad? Om du syftar på ändringarna så hittar du t.o.m länkad bild lite längre bak i denna tråden.

Medlem

Vice city är magisk nostalgi för mig. Jag satt i timmar och moddade spelet. Kommer ihåg att man kunde göra sin "egen" radiokanal med en egen spellista och att jag tyckte det var riktigt häftigt.

Medlem
Skrivet av Dec:

GTA III har åldrats sämst så jag röstade på det. VC och SA är lite mer spelbara jämfört mot 3:an så det spelet behöver den största förändringen.

Tänkte det med faktiskt. Däremot VC jäkligt bra spel.

Men hade varit coolt med en remake också av 3an istället för remaster. Men men att kunna spela dom på modern hårdvara är ju supervärt det

Medlem
Skrivet av Stripe:

Vice city är magisk nostalgi för mig. Jag satt i timmar och moddade spelet. Kommer ihåg att man kunde göra sin "egen" radiokanal med en egen spellista och att jag tyckte det var riktigt häftigt.

Det kunde man i alla dom GTA.
BTW kan man inte det i 4an och 5an också nu när jag tänker efter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av laban005:

Borde du inte spela Scarface då 😉

Det var ett grymt spel förövrigt!!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Jag är hiphopare! Självklart så satt jag och njöt mest av San Andreas!

Men inget kan ta bort wow-faktorn när man spelade första GTA i 3D. Helt otroligt!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Det var ett grymt spel förövrigt!!

Var så nöjd med att ändra slutet i filmen och att få spela som Tony 😊👍

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kunde man i alla dom GTA.
BTW kan man inte det i 4an och 5an också nu när jag tänker efter

Ja, jo jag vet, men det var i VC som jag upptäckte det. Mitt första GTA var GTA 2.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag är hiphopare! Självklart så satt jag och njöt mest av San Andreas!

Men inget kan ta bort wow-faktorn när man spelade första GTA i 3D. Helt otroligt!

Spelade 1an och 2an och drömde om att få spela det i 3d, sen var fokus mest på annat och jag tappade koll på spelvärlden i ett par år under gymnasiet. En klasskompis frågade helt plötsligt om jag ville komma hem till honom och spela GTA 3, fick en chock när jag testade det, så jävla snyggt tyckte man 🤣

Men sen kom Vice City och var coolare då det påminde om Scarface men precis som dig så säger jag San Andreas. En hel delstat istället för en stad och spelet är mycket mer hiphop.

Inaktiv
Skrivet av Stripe:

Vice city är magisk nostalgi för mig. Jag satt i timmar och moddade spelet. Kommer ihåg att man kunde göra sin "egen" radiokanal med en egen spellista och att jag tyckte det var riktigt häftigt.

Skrivet av Molotov:

Det kunde man i alla dom GTA.
BTW kan man inte det i 4an och 5an också nu när jag tänker efter

Ingen har de funktionerna om man som jag bara har ägt de första tre Playstation konsolerna. :/
Funderade att köpa de till Xbox men blev aldrig av så har i dagsläget endast PS2 versionerna och PS3 versionen av GTA4.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ingen. Slappt remastrade versioner till överpris.

En fundering. Hur har du kunnat bedöma att de är slappt remastrade när det inte finns tillräckligt med gameplay som har släppts? Vad har du sett som ingen annan har sett?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

123
Skriv svar